Rozwiązania House of Skills
Barwy Zespołu™ - proces rozwojowy dla liderów zespołów
Barwy Zespołu™ - proces rozwojowy dla liderów zespołów
Proces rozwojowy dla liderów zespołów. Uczestnicy:
Poznają trzy perspektywy: klientów, organizacji, członków
Wraz ze swoimi podwładnymi biorą udział w badaniu, dzięki któremu diagnozują funkcjonowanie zespołu
Analizują kluczowe wyzwania zespołowe
Uczą się, jak wykorzystać tę wiedzę do zarządzania własnym zespołem
Przygotowują plan działań wspierających rozwój zespołu
Doświadczają współpracy w zespole rozwojowym, jaki wraz z pozostałymi uczestnikami warsztatów tworzą na czas projektu
Projektują praktyki wspólnej pracy i poszukują kreatywnych propozycji jej usprawnienia
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Zyskują rzetelne zrozumienie mocnych i słabych stron zespołu
Mogą sformułować plan działań poprawiających jakość wspólnej pracy
Potrafią udrożnić otwartą komunikację w zespole na temat tego, jak zespół funkcjonuje i jak może się rozwijać
Osiągają większą skuteczność w realizacji celów
Rozwijają kompetencje indywidualne, np. komunikacyjne i zespołowe, np. umiejętność wspólnej pracy
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Współpraca w zespole
Współpraca w zespole
Warsztat inspirowany Teorią ról zespołowych Belbina. Uczestnicy:
Poznają koncepcję Ról zespołowych Belbina
Poznają słabe i mocne strony każdej z ról z punktu widzenia efektywności zespołu
Uczą się sposobów współpracy i komunikacji z poszczególnymi rolami
Dowiadują się jak rozpoznawać zachowania korzystne u siebie i innych oraz jak kontrolować słabości
Otrzymują informację na temat własnego potencjału, możliwego wkładu osobistego i działań zwiększających efektywność zespołową
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania zespoły:
Trafnie diagnozują potencjał zespołu oraz jego słabości, dzięki czemu adekwatnie planują realizację celów i zadań
Lepiej rozdzielają zadania pomiędzy członków zespołu
Bardziej efektywnie współpracują na rzecz osiągania wyników
Skuteczniej się ze sobą komunikują
Aktywnie działają na rzecz dobrego klimatu w zespole, co przekłada się na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy wszystkich jego członków
Potrafią zbudować równowagę ról w zespole
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Liderzy w akcji™
Liderzy w akcji™
Gra warsztatowa, która daje możliwość praktycznego ćwiczenia kluczowych umiejętności pracy z zespołem. Uczestnicy:
Poznają uniwersalne mechanizmy pracy zespołowej
Odkrywają kontekst kulturowy pracy zespołowej (na podstawie książki „Zespoły po polsku”)
Poznają Model efektywnego zarządzania zespołem IKW™
Biorą udział w grze warsztatowej, doświadczając skutków swoich decyzji podejmowanych wobec zespołu
Pracują nad wyzwaniami lidera zespołu w zmianie
Ćwiczą metody interwencji w zespole, który mimo ustaleń nie radzi sobie z realizacją celów
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Lepiej rozumieją jak działania wobec zespołu przekładają się na efektywność jego członków
Stosują narzędzia diagnozowania potencjału do wykonywania zadań i linię interwencji lidera
Potrafią oddziaływać na zespół, kiedy ten nie realizuje zakładanych celów
Potrafią skuteczniej komunikować się z zespołem w zmianie
Lepiej radzą sobie z konfliktami w zespole
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Team coaching
Team coaching
Doświadczenia ostatnich miesięcy poważnie zmodyfikowały rolę lidera zespołu. Włączenie kompetencji coachingowych do repertuaru umiejętności menedżerskich stało się koniecznością. Uczestnicy:
Poznają metody i narzędzia stosowane w team coachingu: kompetencje coacha, stawianie celu team coachingowego i kontraktowanie ustaleń
Uczą się struktury sesji team coachingowej
Doświadczają metody rozwojowej Action Learning, której celem jest rozwiązanie ważnego, pilnego i złożonego problemu
Ćwiczą umiejętności potrzebne do prowadzenia spotkań zespołów uczących się
Poznają narzędzia i metody pracy w coachingu transformującym oraz systemowym
Weryfikują i rozwijają kompetencje dzięki sesjom mentorskim
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Rozwijają umiejętności pracy z zespołami
Wzmacniają umiejętności radzenia sobie w sytuacji impasu
Potrafią pobudzać kreatywność i generowanie rozwiązań, również w pracy zdalnej i hybrydowej
Świadomie zarządzają procesem rozwojowym zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Skala Współpracy™
Skala Współpracy™
Warsztat Skala Współpracy™ warto zorganizować, gdy:
Wśród pracowników widoczny jest spadek zaangażowania
Komunikacja jest nieefektywna, powierzchowna i brakuje szczerości
Doszło do spłycenia lub zerwania więzi (np. z powodu pracy hybrydowej, rozproszonej)
Dostrzegalny jest narastający dystans – wobec organizacji, zadań, zespołu
Jest duży opór przed udzielaniem informacji zwrotnej na bieżąco
Widoczny jest brak zaufania
Istnieje potrzeba wzmocnienia zespołu, np. w obliczu nadchodzącej zmiany
Istnieje potrzeba zintegrowania zespołu
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
Wypracują inicjatywy usprawniające współpracę w oparciu o koncepcję Skali Współpracy™
Wiedzą, jakie podjąć kroki i działania, by na Skali przesuwać się w kierunku synergii i zaangażowania
Poznają dynamikę, mechanizmy oraz wymiary współpracy
Wzmacniają samoświadomość w obszarze współpracy, odpowiadając sobie na pytanie, jak ich własne nastawienie
i postawa kształtuje rzeczywistość, w której funkcjonują
Zwiększają swoje zaangażowanie w pracę zespołową
Uświadamiają sobie korzyści z budowania zaufania
Komunikują się w sposób sprzyjający współpracy
Znają moc doceniania – potrafią dawać i przyjmować pochwały
Są zmotywowani do budowania kultury feedbacku w oparciu o zaufanie i naturalność udzielania informacji zwrotnej
Zwiększają indywidualny poziom kompetencji, które wpływają na jakość współpracy
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!