Rozwiązania House of Skills
Zarządzanie
Skuteczny menedżer
Skuteczny menedżer
Program koncentruje się na budowaniu fundamentów kompetencji menedżerskich, dostarczaniu umiejętności i konkretnych narzędzi. Uczestnicy:
Przed szkoleniem zapoznają się z inspiracją wideo, która stanowi punkt wyjścia do pracy nad kluczowymi aspektami roli menedżera
Uczestniczą w grze szkoleniowej, obrazującej obszary wpływu i odpowiedzialności menedżera
Identyfikują własne zadania i obszary wymagające optymalizacji
Poznają nowoczesne narzędzia, pozwalające porządkować i strukturyzować widzę o zespole
Uczą się i trenują na własnych przykładach jak stawiać efektywne i angażujące cele
Ćwiczą model rozmowy pozwalającej konstruktywnie monitorować postęp prac
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Lepiej rozumieją, na czym polega ich rola w organizacji jako menedżera
Jasno i precyzyjnie formułują cele i przekazują je w taki sposób, aby podwładni wiedzieli, jakie rezultaty są od nich oczekiwane
Skutecznie rozdzielają zadania, dostosowując sposób delegowania do pracownika i sytuacji
Definiują poziom kompetencji swoich pracowników i w zależności od niego podejmują odpowiednie działania motywacyjne
Wiedzą, jak prowadzić z pracownikiem rozmowy, których celem jest rozliczenie efektów każdego z etapów realizacji zadania
Stosują techniki komunikacji niezbędne do prawidłowego zarządzania ludźmi
Potrafią udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej w sytuacji wymagającej skorygowania postawy pracownika lub jego działania
Rozumieją moc doceniania – potrafią dawać i przyjmować pochwały
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Delegowanie
Delegowanie
W ramach autorskiego programu nie koncentrujemy się jedynie na technikach i narzędziach, ale pokazujemy logikę całego procesu delegowania. Uczestnicy:
Poznają definicję delegowania jako oczekiwanego rezultatu
Tworzą mapę zadań, które mogą delegować i tych, które muszą wykonać samodzielnie
Uczą się diagnozować poziom gotowości pracowników do realizacji zadania
Poznają techniki i narzędzia delegowania
Ćwiczą techniki udzielania informacji zwrotnej po realizacji zadań
Poznają metody obrony przed delegowaniem „w górę”
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią szybko wdrożyć się w rolę kierownika, nawet jeśli mają niewielki staż w tej roli
Umożliwiają działania pracownikom poprzez powierzanie im zadań zgodnie z zasadami delegowania
Poprawnie wyznaczają cele i komunikują je podwładnym
Efektywnie planują i organizują pracę swoich pracowników
Oceniają poziom kompetencji pracowników w zakresie poszczególnych zadań
Wiedzą, jakie zadania mogą, powinni i muszą delegować oraz jakich zadań nie powinni i nie mogą delegować
Wykorzystują w praktyce różne metody delegowania
Dostosowują sposób delegowania do pracownika i sytuacji
Na bieżąco udzielają informacji zwrotnej, w sposób konstruktywny rozliczając realizację zadań
Potrafią obronić się przed delegowaniem „w górę”
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Motywowanie
Motywowanie
Program koncentruje się na procesie budowania bezpośredniej relacji pomiędzy menedżerem a jego podwładnym. Uczestnicy:
Poznają definicję motywacji i motywowania oraz różne czynniki motywujące
Badają własny poziom motywacji i uświadamiają sobie jej źródła
Analizują, w oparciu o kwestionariusz,postawy menedżerskie wobec motywowania
Poznają 4 obszary motywacji i trenują rozwiązywanie problemu motywacyjnego z wykorzystaniem Kompasu motywacji
Uczą się rozpoznawania indywidualnych potrzeb pracownika
Pracują na studiach przypadków dotyczącymi problemów motywacyjnych
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Stosują w praktyce różne narzędzia i techniki motywowania pracowników
Dostosowują sposoby motywowania do potrzeb pracowników
Działają systemowo, mając świadomość, że motywowanie jest nieustannym procesem, a nie wydarzeniem czy punktem w czasie
W trudnych sytuacjach z obszaru motywowania korzystają z wypracowanych podczas szkolenia dobrych praktyk i rozwiązań
Swoimi działaniami budują w firmie kulturę dowartościowania
Na poziomie organizacji osiągają lepsze powiązanie celów indywidualnych pracowników z celami organizacji
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Rozmowa oceniająca
Rozmowa oceniająca
Prowadzenie rozmów oceniających to jedna z kluczowych umiejętności menedżera. Uczestnicy:
Poznają różne formy dokonywania oceny: ocena na bieżąco, rozmowy coachingowe, firmowy system oceny
Ćwiczą udzielanie informacji zwrotnej, czyli kluczowej techniki oceniania
Poznają psychologiczne aspekty oceny i powiązane z nimi trudności
Doświadczają bycia „odbiorcą” oceny i formułują wnioski na temat własnych praktyk
Ćwiczą modelową strukturę rozmowy oceniającej
Ćwiczą umiejętności interpersonalne, niezbędne w procesie oceniania
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Prowadzą ocenę pracowniczą, rozumianą jako proces a nie jednorazowe działanie
Posługują się strukturą rozmowy przećwiczoną podczas szkolenia
Korzystają z technik udzielania informacji zwrotnej – UF i FUKO, dzięki którym w sposób neutralny, konstruktywny i maksymalnie konkretny przekazują podwładnym swoją ocenę ich zachowań
Łączą ocenę ze stawianiem kolejnych celów, osadzając proces oceny w szerszym kontekście rozwoju zawodowego
Rozumieją wyzwania psychologiczne związane z sytuacją oceny; w trakcie rozmowy efektywnie zarządzają własnymi emocjami oraz emocjami podwładnego
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Efektywne spotkania zdalne
Efektywne spotkania zdalne
Jak sprawić, aby po spotkaniu nie pojawiały się komentarze „o czym to było?” i „nie wiem, co mam robić”? Uczestnicy warsztatu:
Uczą się przygotowywać do spotkań zdalnych
Poznają struktury spotkań informacyjnych, konsultacyjnych i problemowych
Dowiadują się, na czym polega rola moderatora spotkań zdalnych
Uczą się zasad i technik prowadzenia takich spotkań
Ćwiczą radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, w oparciu o sytuacje z własnego życia zawodowego
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Znają odpowiednie techniki, narzędzia i metody moderowania
Wiedzą, jak używać i dobierać techniki wywierania wpływu adekwatne do własnego stylu zachowania i celu, jaki chcą osiągnąć
Lepiej radzą sobie z trudnościami podczas spotkań
Potrafią zaprojektować wystąpienie, nastawione na osiągnięcie konkretnych celów
Skutecznie sprzedają swoje pomysły podczas spotkań zdalnych
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Dobre rozmowy menedżerskie
Dobre rozmowy menedżerskie
Program koncentruje się na relacji przełożony – podwładny, uczy kluczowych aktywności menedżera w tej relacji. Uczestnicy:
Biorą udział w grze szkoleniowej koncentrującej się na tym, jak lider komunikuje się z zespołem i jakie są tego efekty
Ćwiczą zachowania instruujące i wspierające oraz dobór właściwych zachowań menedżerskich
Uczą się szacowania kompetencji pracowników w odniesieniu do realizowanego zadania
Diagnozują własny styl komunikacyjny
Ćwiczą cztery rodzaje kluczowych rozmów menedżerskich
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Prowadzą efektywne rozmowy w zakresie podstawowych obszarów działania liderów i menedżerów: stawiania celów, monitorowania, rozwiązywania problemów i podsumowywania realizacji zadania
Dostosowują sposób komunikacji do potrzeb i możliwości swoich podwładnych
Korzystają z poszerzonego repertuaru zachowań komunikacyjnych, dzięki czemu lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych z udziałem podwładnych
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Zarządzanie konfliktem w zespole
Zarządzanie konfliktem w zespole
Celem warsztatu jest rozwój umiejętności konstruktywnego podejścia do konfliktów. Uczestnicy:
Poznają istotę i znaczenie konfliktu w sytuacjach zawodowych
Uczą się pracy na różnych wymiarach relacji biznesowych: interesów, siły, klimatu, elastyczności
Pracują z narzędziami efektywnej komunikacji w sytuacjach trudnych
Poznają i praktykują menedżerskie strategie rozwiązywania konfliktów
Odkrywają rolę samoświadomości i dystansu emocjonalnego menedżera, niezbędnego w budowaniu porozumienia
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Redukują czas zajmowania się konfliktami w swoich zespołach
Wiedzą, jak wykrywać i konstruktywnie rozwiązywać konflikty
Używają narzędzi do zapobiegania eskalacji konfliktów
Ograniczają negatywne skutki konfliktów
Potrafią wykorzystywać konflikt jako „motor postępu”
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Fierce Generations®
- OdWażnie o pokoleniach
Fierce Generations®
- OdWażnie o pokoleniach
Efektywna współpraca z wielopokoleniowym zespołem jest jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają obecnie liderzy. Uczestnicy:
Poznają zasady i transformacyjne idee OdWażnego rozmawiania
Diagnozują, ile mają w sobie z każdego pokolenia, obecnego na rynku pracy
Poznają charakterystyki, metody działania i sposoby współpracy różnych pokoleń
Ćwiczą rozmowy zespołowe, dzięki którym różnice stają się źródłem siły
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Wspierają długoterminowy sukces organizacji, wykorzystując wiedzę i doświadczenie wszystkich pracowników i ułatwiając wymianę informacji między pokoleniami
Potrafią skutecznie rekrutować, motywować i utrzymywać w organizacji zróżnicowany zespół
Wiedzą jak budować środowisko sprzyjające dalszemu rozwojowi przedstawicieli wszystkich pokoleń
Lepiej rozumieją siebie, dzięki czemu skutecznie budują relacje i wpływają na satysfakcję podwładnych
Podczas rozwiązywania problemów i szukania nowych rozwiązań wykorzystują różne perspektywy
Skuteczniej identyfikują niebezpieczeństwa związane z postrzeganiem innych osób przez pryzmat stereotypów pokoleniowych i potrafią na nie reagować
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Coaching indywidualny
Coaching indywidualny
Coaching indywidualny to szczególny rodzaj rozmowy. Prowadzi ona do tego, aby jedna osoba, odpowiadając na pytania drugiej, odkryła to, czego o sobie nie wie lub czego sobie nie uświadamia. Coachee we współpracy z coachem:
Analizuje i definiuje cel procesu, czyli określa na czym ma polegać pożądana zmiana w jego życiu i w czym ma się ona wyrażać
Odbywa trójstronną rozmowę z udziałem sponsora procesu, aby zbudować kontrakt dotyczący rezultatów i zasad współpracy
Weryfikuje możliwość zbudowania relacji opartej na zaufaniu
Jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonuje diagnozy testami psychometrycznymi
Realizuje sesje coachingowe
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania coachee osiągają swoje cele coachingowe, np.:
Podejmują ważne decyzje, przykładowo dotyczące utrzymania lub zmiany strategię działania zespołu
Podejmują wcześniej odraczane decyzje i przedstawiają je we własnym środowisku zawodowym
Nabywają i prezentują daną umiejętność, której nauki dotąd unikali
Podnoszą wyniki w ocenie pracowniczej albo w wybranym mierniku umiejętności
Rozwiązują własne trudności i problemy
Poprawiają własną efektywność
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Zarządzanie różnorodnością
Zarządzanie różnorodnością
Program rozwojowy poszerzający wiedzę i umiejętności w zakresie różnorodności i integracji. Uczestnicy warsztatu:
Poszerzają wiedzę na temat koncepcji różnorodności, równości i włączenia
Rozumieją mechanizmy indywidulanego wykluczenia oraz dynamiki grupy
Budują osobiste zasoby i umiejętności w zakresie równego traktowania i włączania innych
Poznają strategie działania przeciw uprzedzeniom
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Używają języka inkluzywnego
Przeciwstawiają się niepożądanym zachowaniom
Promują integrujące, sprawiedliwe i zróżnicowane środowisko pracy
Wykorzystują różnorodność dla dobra firmy, zespołu
Chcesz wiedzieć więcej i poznać rozwiązania? Skontaktuj się z nami!
Jednocześnie zapraszamy do obejrzenia prelekcji “Projekt na rzecz różnorodności w firmie. Od czego zacząć?”, która przybliży, w jaki sposób rozpocząć procesy różnorodnościowe w Państwa organizacjach.
Spektakl interaktywny „Stereotape”
Spektakl interaktywny „Stereotape”
W spektaklu występuje pięcioro bohaterów i bohaterek, których łączą zależności służbowe. Pracują w organizacji o nazwie Stereotape, firma przechodzi przez zmianę produktową i kulturową. Scenariusz spektaklu pokazuje, jakie konsekwencje pojawiają się na poziomie firmy i każdej osoby pracującej w organizacji, gdy atmosfera w niej nasiąknięta jest zwrotami i działaniami powodującymi wykluczenie. Spektakl „Stereotape” pozwala zajrzeć do wnętrza organizacji i poznać osoby w niej pracujące, ich historię i motywacje działań. Obnaża mechanizmy i przejawy wykluczenia i mikrouprzedzeń, które w firmie Stereotape okazują się szkodliwą normą.
Spektakl może być samodzielnym wydarzeniem lub częścią warsztatu antydyskryminacyjnego.
Udział w programie ilustruje:
Ilustruje i podkreśla wagę mikronierówności i skutki ich kumulacji.
Umożliwia obserwowanie i doświadczanie sytuacji, które są źródłem stresu dla osób należących do stygmatyzowanych grup mniejszościowych.
Pokazuje, jak ważne jest próbowanie, a nie szukanie idealnych rozwiązań. To małe kroki robią różnicę.
Zachęca do reagowania na przejawy dyskryminacji i wykluczenia, obniżając lęk przed taką reakcją; zwiększa odwagę do aktywnego, dobrego sojusznictwa, ukazując strefy wpływu.
Rozwija kompetencje intra- i interpersonalne potrzebne osobie doświadczającej dyskryminacji i wykluczenia oraz świadkowi/ świadkini – rozumienie siebie i swoich emocji, odwagę w nazywaniu emocji i ich komunikowanie.
Umożliwia osobom zarządzającym zespołami dostrzeżenie mierzalnych konsekwencji ulotnych zjawisk, które mają wpływ na osoby pracujące w organizacji, ich zespoły.
Ujawnia skutki braku troski o różnorodność w organizacji, pokazując korzyści z tworzenia kultury organizacji wspierającej różnorodność, równość i włączenie.
Spektakl interaktywny – jak to działa?
Spektakl to bezpieczny sposób na zrozumienie mechanizmów dotyczących dyskryminacji oraz zadziałanie w imieniu tych, którym głos został odebrany. Wzmacnia świadomość siebie, swoich emocji w obliczu mikronierówności i mikroagresji oraz wpływu własnych zachowań na otoczenie.
Udział w spektaklu zwiększa odwagę i elastyczność w reagowaniu na przejawy dyskryminacji w sposób służący osobom doświadczającym dyskryminacji, jednocześnie konstruktywny wobec osoby dyskryminującej. Działamy zgodnie z myślą, że emocje i doświadczenia przeżyte w „sztucznej” sytuacji zostają zapamiętane i mogą być przeniesione do realnego życia.
Formuła doświadczenia zachęca do rozmów i refleksji na temat tego, co się wydarzyło, które interwencje widzo-aktorów i aktorek miały największy wpływ na zmianę, jakie reakcje i emocje wywołały. W bezpiecznym środowisku, bez konsekwencji biznesowych, spektakl tworzy przestrzeń do refleksji, o co warto zadbać i co zmienić, aby organizacja wspierała a nie odrzucała; włączała a nie wykluczała.
Zapraszamy do zapoznania się z fragmentami spektaklu oraz radami trenerów i konsultantów House of Skills, dotyczących wykorzystania programu w organizacji:
Chcesz wiedzieć więcej i poznać rozwiązania? Skontaktuj się z nami!
Przywództwo
Przywództwo SLII Experience™ Blancharda
Przywództwo SLII Experience™ Blancharda
Program oparty jest na modelu SLII® Blancharda, uznawanym za najlepszy model przywództwa na świecie. Uczestnicy:
Diagnozują swój indywidualny styl przywództwa
Poznają trzy kompetencje przywództwa wg Blancharda
Ćwiczą definiowanie etapu rozwoju pracownika i określanie potrzeb pracownika w każdym z nich
Uczą się, jak w praktyce dopasowywać stylu przywództwa do potrzeb pracownika
Po warsztacie mają dostęp do narzędzi i materiałów na platformie Blanchard Exchange oraz do aplikacji SLII®
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Zwiększają efektywność działania i podnoszą poziom realizacji celów, przy stałym rozwoju kompetencji i zaangażowania pracowników
Potrafią lepiej wyznaczać cele i diagnozować poziom kompetencji pracowników
Wiedzą, jak budować zaangażowanie pracownika do wykonania konkretnych zadań lub celów
Zwiększają swoją elastyczność menedżerską, np. potrafią dopasowywać styl zarządzania tak, aby pracownik otrzymał to, czego potrzebuje
Mają stały dostęp do narzędzi na platformie Blanchard Exchange, umożliwiający wdrożenie modelu SLII® w zespole
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Leading Virtually™ Blancharda
Leading Virtually™ Blancharda
Warsztat dla menedżerów zarządzających zespołami wirtualnymi i hybrydowymi. Uczestnicy:
Poznają rzeczywistość pracy zdalnej
Analizują wyzwania w zarządzaniu zespołem zdalnym i rozproszonym
Ćwiczą 3 praktyki oraz nawyki wirtualnego menedżera
- Uważność i troskę
- Budowanie poczucia wspólnoty
- Wzmacnianie efektywności i rozwoju
Tworzą własny plan działania
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Zwiększają osobistą skuteczność menedżerską
Poprawiają komunikację i współpracę w zespole
Cieszą się większym zaufaniem podwładnych
Potrafią budować poczucie wspólnoty i zespołowości
Wpływają na większą samodzielność pracowników
Zwiększają motywację i zaangażowanie członków zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Coaching Essentials®
Blancharda
Coaching Essentials®
Blancharda
Umiejętności coachingowe, służące ciągłemu wspieraniu podwładnych w rozwoju są odpowiedzią na dynamiczne zmiany w otoczeniu. Uczestnicy:
Uczą się rozpoznawać sytuacje, w których coaching jest adekwatnym i skutecznym narzędziem wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników
Poznają i uczą się stosować w praktyce strukturę rozmowy coachingowej
Ćwiczą 4 kluczowe umiejętności coachingowe
Poznają proste i praktyczne narzędzia pracy
Po warsztacie realizują zadania wdrożeniowe ze swoimi zespołami
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią budować trwałą zdolność pracowników do rozwoju i kreatywności
Zwiększają skuteczność w osiąganiu celów przez uczenie się nowych sposobów działania
Wiedzą, jak podnosić zaangażowanie i samodzielność pracowników
Potrafią motywować pracowników do podejmowania dodatkowego wysiłku na rzecz firmy
Skutecznie zwiększają zaufanie do przełożonych i firmy
Poprzez systematyczne praktykowanie coachingu w pracy z podwładnymi, zwiększają ich zaangażowanie i samodzielność
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Profil zachowań przywódczych LAPII
Profil zachowań przywódczych LAPII
LAPII to narzędzie diagnostyczne i wdrożeniowe opracowane przez ekspertów firmy Blanchard®, dzięki któremu liderzy otrzymują informacje na temat swoich naturalnych skłonności przywódczych, rzeczywistych praktyk menedżerskich, mocnych stron i obszarów rozwojowych, w których potrzebują się rozwijać, aby stać bardziej efektywnym menedżerami.
Kwestionariusz typu 180 stopni, bada 14 przywódczych zachowań instruujących i wspierających oraz poziom satysfakcji współpracowników z przywództwa lidera / liderki oraz z organizacji. Pozwala zweryfikować własne wyobrażenia na temat stosowanych zachowań i stylów przywództwa z rzeczywistym postrzeganiem przez współpracowników.
Po badaniu LAPII uczestnicy otrzymują dostęp do swoich indywidualnych raportów online, uzyskując odpowiedzi na pytania:
Czy stosuję dużo czy mało zachowań instruujących i wspierających?
Czy postrzegam siebie tak, jak widzą mnie inni?
Czy elastycznie stosuję różne style przywództwa?
Czy członkowie mojego zespołu są zadowoleni z mojego przywództwa oraz z organizacji?
Podczas warsztatów podsumowujących Action Reflection Learning lub sesji indywidualnych prowadzonych przez naszych ekspertów uczestnicy analizują swoje wyniki i wypracowują indywidualne plany zmian – identyfikują dźwignie rozwojowe, aby zwiększyć jakość i efektywność przywództwa:
Czy i co powinienem/powinnam zmienić, aby efektywniej wpływać na innych i pomagać im osiągać cele?
LAPII wspiera wdrożenie praktyk lidera sytuacyjnego w organizacji – budowanie autentycznych relacji w miejscu pracy, pomagających pracownikom rozwijać kompetencje i zaangażowanie, by osiągali najwyższe etapy rozwoju – stawali się Samodzielnym ekspertami.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł o LAPII lub skontaktuj się z nami!
SLII®
- e-learning
SLII®
- e-learning
To elastyczne i modułowe rozwiązanie e-learningowe, przekazujące wiedzę i rozwijające umiejętności w postaci krótkich i łatwych do przyswojenia treści, po które uczestnicy mogą sięgać w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. To doświadczenie edukacyjne, które pozwala na szybkie opanowanie koncepcji przywództwa Blancharda i wdrożyć je w pracy ze swoim zespołem.
Uczestnicy:
poznają Model SLII® Blancharda
odkrywają swoje naturalne skłonności w przywództwie
rozwijają 3 umiejętności przywódcy sytuacyjnego – Wyznaczanie celów, Diagnozowanie i Dopasowanie
uzyskują wskazówki i wiele narzędzi pomocnych w zastosowaniu umiejętności w codziennej pracy
Metodyka kursu SLII® została zbudowana tak, by angażować i aktywizować uczestników, wykorzystując różnorodne formaty edukacyjne, m.in. kwestionariusze autodiagnozy, filmy inspiracyjne i edukacyjne, kejsy-zadania, interaktywne ćwiczenia, infografiki i animacje, podsumowania i quizy, gotowe wzory dokumentów i narzędzi do pobrania na własny komputer lub urządzenie mobilne.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł o SLII® lub skontaktuj się z nami!
Angażowanie zespołu
- Power 2 Empower™
Angażowanie zespołu
- Power 2 Empower™
Warsztat pozwala podnieść jakość podejmowanych decyzji poprzez odpowiednie angażowanie w nie zespołu. Uczestnicy:
Poznają style podejmowania decyzji i różne poziomy zaangażowania zespołu w decyzję
Analizują indywidualnie własny styl przywódczy
Porównuję własną efektywność w podejmowaniu decyzji z innymi
Mają dostęp do narzędzia analitycznego online po zakończeniu warsztatu
Otrzymują wskazówki dotyczące rozwoju ich własnego stylu
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Podnoszą jakość podejmowanych decyzji
Potrafią zwiększyć zaangażowanie i odpowiedzialność zespołu
Wiedzą, jak optymalnie wykorzystywać zasoby wiedzy i doświadczenia
Skuteczniej rozwijają zdolności i chęci zespołu do współpracy
Efektywnie wzmacniają w pracownikach poczucie przynależności i bycia ważną częścią organizacji
Lepiej optymalizują czas poświęcany na podejmowanie decyzji
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Optymalna motywacja
Optymalna motywacja
Optymalna motywacja to zintegrowane podejście do rozumienia ludzkiej motywacji i jej kształtowania. Uczestnicy:
Poznają różne perspektywy motywacyjne
Uczą się samoregulacji, kierowania swoimi myślami, odczuciami i postawami, aby osiągać określone cele
Diagnozują swoje Źródła priorytetów
Rozpoznają własne podstawowe potrzeby psychologiczne w różnych Perspektywach motywacyjnych
Ćwiczą strukturę Pięciu kroków uruchamiania Optymalnej motywacji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Wiedzą, jak brać odpowiedzialność za poziom swojej motywacji i nie oczekują, że zmotywuje ich firma lub menedżer
Chętnie angażują się w realizację celów, z gotowością do dawania z siebie więcej, niż określa to zakres obowiązków
Postrzegają swoje miejsce pracy jako pozwalające im realizować istotne dla siebie cele i wartości oraz pełne znaczących związków międzyludzkich
Doświadczają wysokiego poziomu energii, witalności, kreatywności oraz innowacyjności
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Wykorzystanie narracji w biznesie pomaga budować markę osobistą i autorytet menedżerów i liderów. Uczestnicy:
Uczą się o korzyściach z używania narracji w biznesie i obszarach, w jakich warto ją stosować
Poznają narzędzia storytellingowe
Uczą się posługiwać różnymi rodzajami struktur budowania narracji
Dowiadują się, jaką rolę odgrywa w historii konflikt i czym jest Termometr konfliktu
Pracują nad podziałem opowieści na sceny, korzystaniem z dramatyzacji i zbliżeń
Poznają język wizualny i odkrywają tzw. wrogów narracji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią budować zespoły oparte na wspólnej tożsamości
Lepiej budują zaangażowanie pracowników
Efektywniej wprowadzają zmiany
Potrafią skuteczniej wywierać wpływ społeczny
Zwiększają wartości oferowanych rozwiązań
Osiągają lepsze rezultaty sprzedażowe
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Autorytet lidera
Autorytet lidera
Warsztat dotyczy kluczowej kompetencji każdego lidera – umiejętności budowania autorytetu wśród podwładnych i współpracowników. Uczestnicy:
Poznają cztery obszary budowania autorytetu: wiarygodność, wizję, relacje i kompetencje
Diagnozują kompetencje, na których budują swój osobisty autorytet
Uczą się prezentować zespołowi wizję
Ćwiczą budowanie zaufania i partnerskich relacji z pracownikami w oparciu o otwartość i informację zwrotną
Pracują nad budowaniem wiarygodności
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
Skuteczniej działają w trudnych sytuacjach menedżerskich, które wymagają odwołania się do autorytetu i wywierania wpływu
Zwiększają efektywność wywierania wpływu na podwładnych
Skuteczniej wprowadzają zmiany
Mają większy wpływ na wzrost lojalności pracowników
Korzystają z informacji zwrotnych jako bazy do pracy nad osobistym autorytetem
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Budowanie zaangażowania pracowników
Budowanie zaangażowania pracowników
W czasie warsztatu uczestnicy:
Uczą się, jak dbać o motywację pracowników, również w sytuacji pracy zdalnej i hybrydowej
Poznają czynniki motywujące ludzi do pracy
Dowiadują się, jak odróżniać motywację od budowania zaangażowania
Ćwiczą, jak docierać do źródeł motywacji pracowników w pracy zdalnej
Analizują koszty wynikające ze spadku motywacji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią lepiej zadbać o motywację podwładnych
Wiedzą, jak zastępować rutynę nowymi aktywnościami
Lepiej radzą sobie z obawami i wątpliwościami w prowadzeniu rozmów z pracownikami
Używają narzędzi pracy lidera, jakimi są sesja wymiany i mapa dobrych praktyk
Potrafią zbudować własny plan wdrożenia
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
„Firma” - warsztat umiejętności menedżerskich realizowany metodą dramy
„Firma” - warsztat umiejętności menedżerskich realizowany metodą dramy
Punktem wyjścia do pracy warsztatowej jest osobiste doświadczenie z udziału w spektaklu interaktywnym. Uczestnicy:
Biorą udział w spektaklu interaktywnym, podczas którego mogą testować własne strategie reagowania na pojawiające się trudności
Doświadczają złożoności systemu organizacji i relacji między pracownikami
Obserwują własne reakcje emocjonalne i analizują je w bezpiecznym środowisku
Rozwijają kompetencje intra- i interpersonalne, m.in. rozumienie siebie i swoich emocji
Analizują wpływ zachowań menedżerskich na motywacje pracowników
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Weryfikują własne kompetencje menedżerskich w praktyce
Lepiej rozumieją rolę menedżera oraz wyzwania z nią związane
Mają większą gotowość do odbywania codziennych szczerych rozmów w organizacji oraz tworzenia przestrzeni do dialogu
Odważniej nazywają i komunikują swoje odczucia, emocje i potrzeby
Bardziej otwarcie przyglądają się swoim obszarom do rozwoju
Są lepiej przygotowani do przyjmowania informacji zwrotnych
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Sedno przywództwa. Budowanie zaufania do lidera
Sedno przywództwa. Budowanie zaufania do lidera
Program Sedno przywództwa służy pokazaniu i przećwiczeniu, jak w dzisiejszych trudnych czasach liderzy mogą wzmacniać zaufanie. Założenia programu:
Rozciągnięty między inspiracją a praktyką
Oparty na modelu budowania zaufania, zawierający narzędzia samooceny przechodzącej w plan działania
Skoncentrowany na treningu umiejętności, program zbudowany z licznych praktycznych ćwiczeń i case studies
Zapewniający doświadczenie i feedback – każdy z uczestników wystąpi w roli lidera w co najmniej jednej z trzech trudnych sytuacji, otrzyma informację zwrotną wzmacniającą samoświadomość
Program rozwija samoświadomość liderską pokazuje drogę budowania zaufania do lidera ilustrowaną licznymi przykładami – filmowym, życiowymi, praktycznymi – znanych firm i ich liderów
Dzięki udziałowi w warsztacie uczestnicy:
Uświadamiają sobie korzyści z budowania zaufania
Poznają konkretne sposoby, jak pracować nad wzmocnieniem zaufania
Poznają cztery filary zaufania do lidera i wiedzą, jakie działania wzmacniają zaufanie do lidera w każdym z filarów
Przećwiczą konkretne sposoby pracy liderskiej w tych obszarach: Kierunek i wizja, Dobre relacje, Odporność, Wiarygodność
Wiedzą, jak pokazywać kierunek i pracować z wizją w codziennej pracy ze swoim zespołem
Potrafią odbudować morale zespołu i na powrót zaangażować w realizację wizji czy celu
Rozwijają samoświadomość – lepiej rozumieją korzyści i koszty związane z ich rolą, wpływ własnych działań na pracowników i zespół
Rozumieją rolę słuchania i dialogu w sytuacjach trudnych, wymagających zaangażowania pracowników w skomplikowane zmiany
Poznają sposoby jak budować dobre, partnerskie relacje z pracownikami, tworzyć atmosferę bezpieczeństwa i otwartości, mówić wprost o trudnych sprawach
Wiedzą, co wzmacnia ich wiarygodność, jak przyznać się do błędu, przepraszać
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Czym jest sedno przywództwa? Przeczytaj artykuł na naszym blogu