Przywództwo – nowe wyzwania
Najczęstsze problemy
Skupianie energii na zadaniach zamiast orientacji na ludzi i efekty
Niesatysfakcjonująca jakość pracy zespołów , brak realizacji założonych celów
Nieumiejętne zarządzanie ludźmi z wykorzystaniem nowych technologii
Brak zaufania w zespole – potrzeba odbudowania jej przez lidera
Niskie kompetencje do zarządzania zespołem rozproszonym
Potrzeba włączającego przywództwa (collaborative leadership)
Rozumiemy, że każda organizacja jest inna. Dlatego za każdym razem wnikliwie analizujemy sytuację i dopasowujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały na potrzeby Twojego biznesu
Przykładowe rozwiązania
Leading Virtually™ Blancharda
Leading Virtually™ Blancharda
Warsztat dla menedżerów zarządzających zespołami wirtualnymi i hybrydowymi. Uczestnicy:
Poznają rzeczywistość pracy zdalnej
Analizują wyzwania w zarządzaniu zespołem zdalnym i rozproszonym
Ćwiczą 3 praktyki oraz nawyki wirtualnego menedżera
- Uważność i troskę
- Budowanie poczucia wspólnoty
- Wzmacnianie efektywności i rozwoju
Tworzą własny plan działania
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Zwiększają osobistą skuteczność menedżerską
Poprawiają komunikację i współpracę w zespole
Cieszą się większym zaufaniem podwładnych
Potrafią budować poczucie wspólnoty i zespołowości
Wpływają na większą samodzielność pracowników
Zwiększają motywację i zaangażowanie członków zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Przywództwo SLII Experience™ Blancharda
Przywództwo SLII Experience™ Blancharda
Program oparty jest na modelu SLII® Blancharda, uznawanym za najlepszy model przywództwa na świecie. Uczestnicy:
Diagnozują swój indywidualny styl przywództwa
Poznają trzy kompetencje przywództwa wg Blancharda
Ćwiczą definiowanie etapu rozwoju pracownika i określanie potrzeb pracownika w każdym z nich
Uczą się, jak w praktyce dopasowywać stylu przywództwa do potrzeb pracownika
Po warsztacie mają dostęp do narzędzi i materiałów na platformie Blanchard Exchange oraz do aplikacji SLII®
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Zwiększają efektywność działania i podnoszą poziom realizacji celów, przy stałym rozwoju kompetencji i zaangażowania pracowników
Potrafią lepiej wyznaczać cele i diagnozować poziom kompetencji pracowników
Wiedzą, jak budować zaangażowanie pracownika do wykonania konkretnych zadań lub celów
Zwiększają swoją elastyczność menedżerską, np. potrafią dopasowywać styl zarządzania tak, aby pracownik otrzymał to, czego potrzebuje
Mają stały dostęp do narzędzi na platformie Blanchard Exchange, umożliwiający wdrożenie modelu SLII® w zespole
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Coaching Essentials®
Blancharda
Coaching Essentials®
Blancharda
Umiejętności coachingowe, służące ciągłemu wspieraniu podwładnych w rozwoju są odpowiedzią na dynamiczne zmiany w otoczeniu. Uczestnicy:
Uczą się rozpoznawać sytuacje, w których coaching jest adekwatnym i skutecznym narzędziem wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników
Poznają i uczą się stosować w praktyce strukturę rozmowy coachingowej
Ćwiczą 4 kluczowe umiejętności coachingowe
Poznają proste i praktyczne narzędzia pracy
Po warsztacie realizują zadania wdrożeniowe ze swoimi zespołami
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią budować trwałą zdolność pracowników do rozwoju i kreatywności
Zwiększają skuteczność w osiąganiu celów przez uczenie się nowych sposobów działania
Wiedzą, jak podnosić zaangażowanie i samodzielność pracowników
Potrafią motywować pracowników do podejmowania dodatkowego wysiłku na rzecz firmy
Skutecznie zwiększają zaufanie do przełożonych i firmy
Poprzez systematyczne praktykowanie coachingu w pracy z podwładnymi, zwiększają ich zaangażowanie i samodzielność
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
„Firma” warsztat umiejętności menedżerskich realizowany metodą dramy
„Firma” warsztat umiejętności menedżerskich realizowany metodą dramy
Punktem wyjścia do pracy warsztatowej jest osobiste doświadczenie z udziału w spektaklu interaktywnym. Uczestnicy:
Biorą udział w spektaklu interaktywnym, podczas którego mogą testować własne strategie reagowania na pojawiające się trudności
Doświadczają złożoności systemu organizacji i relacji między pracownikami
Obserwują własne reakcje emocjonalne i analizują je w bezpiecznym środowisku
Rozwijają kompetencje intra- i interpersonalne, m.in. rozumienie siebie i swoich emocji
Analizują wpływ zachowań menedżerskich na motywacje pracowników
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Weryfikują własne kompetencje menedżerskich w praktyce
Lepiej rozumieją rolę menedżera oraz wyzwania z nią związane
Mają większą gotowość do odbywania codziennych szczerych rozmów w organizacji oraz tworzenia przestrzeni do dialogu
Odważniej nazywają i komunikują swoje odczucia, emocje i potrzeby
Bardziej otwarcie przyglądają się swoim obszarom do rozwoju
Są lepiej przygotowani do przyjmowania informacji zwrotnych
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Rozmowy oceniające, korygujące
i dyscyplinujące
Rozmowy oceniające, korygujące
i dyscyplinujące
Warsztat przygotowuje menedżerów do prowadzenia trudnych rozmów z podwładnymi. Uczestnicy:
Uczą się, czym jest poznawcza i emocjonalna reakcja na ocenę
Poznają korzyści i zagrożenia związane z procesem oceny
Dowiadują się, jakie błędy można popełnić podczas oceniania
Ćwiczą model asertywnej informacji zwrotnej
Poznają narzędzia korygujące i dyscyplinujące
Ćwiczą stawianie granic w przypadku braku zaangażowania i efektywności
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Doskonalą kompetencje interpersonalne
Zwiększają rozumienie wpływu swoich reakcji i zachowań na otoczenie
Mają większą sprawność w prowadzeniu trudnych rozmów korygujących i oceniających zachowania
Potrafią zastosować linię interwencji w sytuacji trudnej rozmowy
Mają większą pewność w prowadzeniu trudnych rozmów z dbałością o dobre relacje
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Wiele organizacji planuje utrzymanie jakiegoś wymiaru pracy zdalnej po pandemii. Warsztat jest odpowiedzią związane z tym wyzwania dla menedżerów. Uczestnicy:
Poznają kluczowe elementy skutecznego kontraktu zespołowego
Uczą się delegowania i monitorowania pracy zdalnej
Trenują rozpoznawanie predyspozycji i umiejętności pracowników do pracy zdalnej
Ćwiczą dopasowywanie stylu zarządzania do potrzeb i kompetencji pracownika
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią skutecznie delegować zadania i monitorować efekty pracy
Potrafią wspierać pracowników w chwilach kryzysu
Znają i potrafią korzystać z różnych rodzajów wsparcia: informacyjnego, emocjonalnego, instrumentalnego, rzeczowego i duchowego
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Jak to wpłynie na twój biznes
Wzmocnienie kadry menedżerskiej – ludzie, zespoły, firma chcą i mogą osiągać więcej
Działania będą lepiej dostosowane do wymagań zmiennego środowiska
Wzrośnie zaangażowanie zespołów
Menedżerowie zyskają umiejętność sprawnego przeprowadzania ludzi przez kryzysy
Organizacja lepiej będzie radzić sobie z długofalowymi skutkami pandemii
Menedżerowie zyskają kompetencje wspierania swoich podwładnych
Wzrośnie efektywności zarządzania różnymi grupami pracowników (np. online/w biurze)
FAQ
-
Czym zajmuje się House of Skills?
Jesteśmy wiodącą marką na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Zakres naszej działalności sięga od proponowania rozwiązań na poziomie strategicznym, do realizacji programów, dzięki którym rozwijamy kompetencje dużych grup pracowników. Współpracujemy z 19 międzynarodowymi partnerami know-how i licencjodawcami, a do grona naszych klientów należy 1/3 z 500 największych firm w Polsce.
-
Co jest unikalnego w metodach pracy House of Skills?
Kreujemy i realizujemy projekty w formule stacjonarnej oraz hybrydowej, tak aby inwestycje w rozwój ludzi i systemów zarządzania przynosiły realny zwrot.
Niezależnie od tego czy skupiamy się na jednostkach, zespołach czy organizacjach, miarą sukcesu jest dla nas konkretna zmiana i jej wymierny efekt biznesowy. Dlatego w naszym podejściu wdrożenie wbudowane jest w cały proces.- Określamy cele
- Analizujemy kontekst
- Uruchamiamy dźwignie
- Pokazujemy Efekt
-
Jak zapewniamy efekty szkoleń online i hybrydowych?
Proces rozwojowy online, na wszystkich jego etapach, jest skuteczny pod warunkiem, że zbudujemy i utrzymamy zaangażowanie. Dlatego nasze podejście opiera się na trzech filarach:
- Osobista relacja
- Projektowanie
- Interaktywność
Potrzebne funkcjonalności i narzędzia technologiczne dopasowujemy do założonego celu i potrzeb klienta. Wirtualne studio szkoleniowe House of Skills to nasza unikatowa forma pracy: narzędzia pracy w klasie łączą się z nowoczesną technologią w jedną rzeczywistość.
-
Jakie metody szkoleniowe wykorzystujecie?
Pracujemy głównie warsztatowo, co oznacza, że wiedza teoretyczna ograniczona jest do minimum, a większość czasu podczas sesji poświęcamy doświadczaniu i ćwiczeniu umiejętności.
Wykorzystujemy angażujące i urozmaicone metody pracy z ludźmi, m.in.: warsztaty online i w sali, webinary, wykłady konferencyjne, sesje Action Reflection Learning, warsztaty realizowane metodą dramy, symulacje biznesowe, kalendarze wdrożeniowe, kwestionariusze autodiagnozy, sesje doradczo-coachingowe oraz blended learning. Tam, gdzie służy to procesowi rozwoju, korzystamy z aplikacji, portali i platform.
-
Czy szkolenia przekładają się na efekty?
Osiągnięcie zgodnego z oczekiwaniami Klienta, zakontraktowanego na początku procesu efektu jest sednem naszej filozofii działania.
Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji Jak pracujemy>>
-
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od oczekiwań Klienta. Mogą być organizowane w jego siedzibie lub wynajętej sali szkoleniowej w dowolnej lokalizacji. Do projektów realizowanych w Warszawie rekomendujemy doskonale wyposażone do pracy warsztatowej sale naszego centrum szkoleniowego Metrum ¾.
-
W ofercie House of Skills nie ma programów, które mnie interesują, co w takim przypadku?
Skontaktuj się nami poprzez formularz, który łatwo znajdziesz na stronie. Nasi eksperci mają doświadczenie w tworzeniu autorskich programów rozwojowych, a szeroka sieć partnerów know-how zapewnia nam możliwość dopasowania oferty do potrzeb Klientów -oczywiście o ile nie wykracza to poza ramy naszej specjalizacji merytorycznej.
-
Czy macie e-learning?
W tym obszarze współpracujemy z marką e-learning.pl, dostawcą kompleksowych rozwiązań edukacyjnych, realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii.