“Emocjonalny (nie)ład w pracy” już w sprzedaży!
Czy przywódcą trzeba się urodzić? Wywiad z Romanem Wieczorkiem / Szkoła przywództwa House of Skills
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Romanem Wieczorkiem, wieloletnim przywódcą firmy Skanska, ze spektakularnymi sukcesami na koncie oraz konsultantem Szkoły przywództwa House of Skills. Rozmowę prowadzi Michał Zaborek, Prezes Zarządu House of Skills.
Biografia Romana Wieczorka: W roku 1980 ukończył Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Prawa i Administracji, kierunek prawo. W latach 1983-86 odbył aplikację radcowską uzyskując tytuł radcy prawnego. Pracę menedżerską rozpoczął w 1998 roku. Do tego czasu zdobywał doświadczenie pracując min. w administracji publicznej – rządowej i samorządowej, a także prowadząc własną kancelarie prawną. Przez istotną część mojej kariery zawodowej związany z jedną z największych firm budowlano – deweloperskich na świecie, szwedzkim koncernem Skanska. W latach gdy aktywnie tam pracował, przychody Skanska sięgały 70 mld zł rocznie, a Firma zatrudniała ponad 50 tysięcy pracowników na kilku kontynentach.
W okresie 18 lat tej współpracy pełnił różne funkcje menedżerskie:
- Dyrektora oddziału Skanska w Lesznie
- Wiceprezesa, a potem przez blisko 5 lat Prezesa Zarządu Skanska w Polsce (2002 – 2009)
- Przez 7 lat, jako pierwszy i jedyny Polak w 130 letniej historii Firmy, był członkiem Zarządu Światowego Grupy Skanska z siedzibą w Sztokholmie, pełniąc funkcję Wiceprezesa Wykonawczego Zarządu (2010 – 2016)
- W latach 2015 – 2016 pełnił także funkcję Prezesa Zarządu Skanska Czechy i Słowacja z siedzibą w Pradze
W 2016 roku zakończył karierę zawodową rozumianą jako bardzo operacyjną działalność menedżerską. Dzisiaj, dzieląc się zdobytym doświadczeniem zawodowym i życiowym, spełnia się w roli doradcy biznesowego, mentora, wykładowcy, mówcy. Współpracuje także z Uczelniami Wyższymi, firmami, fundacjami, zasiadając w różnych ich gremiach doradczych lub kontrolnych. Przedmiotem jego zainteresowań są: przywództwo oparte na uniwersalnych wartościach, budowanie kultury organizacyjnej firm, przeprowadzanie szeroko rozumianego procesu zmian, edukacja uwzględniająca zmieniające się potrzeby i kompetencje współczesnej rzeczywistości, indywidualny rozwój osób o ambicjach menedżerskich.