Rozwiązania House of Skills
Celemi Enterprise™
Celemi Enterprise™
Symulacja biznesowa, służąca rozwijaniu umiejętności kierowniczych, związanych z podejmowaniem strategicznych decyzji i pracy w zespole. Uczestnicy:
Poznają i sprawdzają w praktyce umiejętności podejmowania strategicznych decyzji
Obserwują natychmiastowe i długoterminowe ich skutki
Doświadczają wpływu umiejętnej współpracy w zespole na efekty finansowe i rynkowe przedsiębiorstwa
Odwołują się do własnych doświadczeń w radzeniu sobie z wyzwaniami
Zarządzają dostępnymi zasobami, płynnością, budowaniem przynoszącego zysk portfolio produktów, segmentacją klientów
Ustalają priorytety działania w oparciu o analizy i dane z rynku
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią w sposób systemowy spojrzeć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa działającego na dynamicznie zmieniającym się rynku
Rozwijają w praktyce umiejętności i kompetencje strategiczne, m.in. analizę strategiczną, formułowanie założeń i planów strategicznych oraz ich przekładanie na cele i zadania średnio- oraz krótkookresowe
Znają praktyczne podstawy i stosują metody planowania strategicznego
Lepiej rozumieją wybory strategiczne i ich następstwa operacyjne oraz taktyczne
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Planowanie przyszłości po pandemii. Strategia na POJUTRZE
Planowanie przyszłości po pandemii. Strategia na POJUTRZE
Kryzys pandemiczny zmienił wygląd i reguły gry na większości rynków nie omijając żadnej z branż. Proces strategiczny w sytuacji zmiany kryzysowej „od dziś – do pojutrze” przygotowuje do tej nowej sytuacji rynkowej. Uczestnicy:
Biorą udział w weryfikacji potrzeb i kontekstu sytuacyjnego w swojej organizacji
Analizują wpływ różnych czynników – politycznych, ekonomicznych, technologicznych itd. – na przyszłość prowadzonego biznesu
Pracują warsztatowo nad sformułowaniem kluczowych elementów nowej strategii
Tworzą z pomocą konsultantów indywidualny plan zmiany, wspierający wdrożenie
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Wypracowują strategiczne kierunki rozwoju firmy
Dysponują mapą zjawisk przewidywalnych i nieprzewidywalnych w otoczeniu
Potrafią formułować scenariusze zależne od regulacji i rozwoju technologii
Wiedzą, jak określać mapę obszarów największych zmian oraz identyfikować szanse i zagrożenia
Tworzą plan działań, który pozwoli w pełni wykorzystać zmiany
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Misja, wizja z wykorzystaniem Visual Planning Systems™ The Grove
Misja, wizja z wykorzystaniem Visual Planning Systems™ The Grove
Projekt realizowany jest w formule warsztatowej, z udziałem kluczowych osób w firmie. Modelowy przebieg procesu składa się z:
Stworzenia zespołu projektowego, przygotowania kick-off’u projektu i agendy warsztatów
Wprowadzenia technik i narzędzi do projektowania wizji i strategii, komunikacji ról, harmonogramu, omówienia ryzyka i czynników sukcesu, zaplanowania przebiegu prac analitycznych (kick-off)
Pracy warsztatowej nad wizją na podstawie wniosków z analizy otoczenia
Sesji roboczej na bazie mapy kontekstowej, np. szablonu Context Map™
Zdefiniowania wizji z wykorzystaniem właściwych narzędzi, np. Mandala Vision™
Pracy warsztatowej nad Mapą Strategii, w ramach której określa się oczekiwane wyniki finansowe, kluczowych klientów, propozycję wartości, niezbędne zmiany w procesach wewnętrznych, systemach, kulturze, ludziach itd.
Wypracowania planów i harmonogramów działań, uzgodnienia podziału ról i odpowiedzialności
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
Znają uwarunkowania decyzyjnie strategii i wynikające z ich analizy decyzje inwestycyjne, które przedstawiane są w postaci Context Map™ i/lub Industry Structure Map™
Mają zdefiniowaną wizję wraz z jej operacjonalizacją w postaci mapy opisującej cele finansowe, rynkowe, związane z doskonaleniem procesów i organizacji oraz rozwojem ludzi i zmianą kultury organizacyjnej – Cover Story Vision™ lub Mandala Vision™ i Mapa strategii
Przyspieszają procesy decyzyjne dzięki jasnym priorytetom i odpowiedzialności za cele
Zwiększają efektywność pracy zespołu menedżerskiego – współpracę i komunikację, co ostatecznie wpływa na skuteczność działań wdrożeniowych
Głęboko aangażują menedżerów w uzgadnianie oraz operacjonalizację wizji i strategii dla ich organizacji
Zyskują określony zestaw inicjatyw, projektów i zadań, mających na celu wdrożenie powziętych uzgodnień odnośnie strategii wraz z odpowiednim rozdziałem odpowiedzialności; jest on przygotowywany przy pomocy narzędzia Game Plan™
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Tworzenie innowacji wartości i nowych modeli biznesowych wg Alexandra Osterwaldera
Tworzenie innowacji wartości i nowych modeli biznesowych wg Alexandra Osterwaldera
Pracujemy w formie warsztatów strategicznych; projektujemy i prowadzimy procesy pracy grupowej, które umożliwiają skuteczne uzgodnienie priorytetów w oparciu o wybrane podejście. Uczestnicy:
Poznają założenia wybranego do ich projektu podejścia, np. Visual Planning Systems™ firmy The Grove, „Blue Ocean Strategy™, Business Model Innovation Alexa Osterwaldera czy Mapę strategii opartą na Balanced Scorecard
Uzgadniają cele i miary strategiczne
Analizują obecny stan – szanse i zagrożenia w otoczeniu rynkowym a także wewnętrzny potencjał organizacji
Wypracowują wizję rozwoju firmy i definiują ją w kluczowych wymiarach, np. w odniesieniu do klientów, pozycji rynkowej, struktury, kultury organizacyjnej czy pracowników
Budują program zmian: procesów, ludzi, systemów; wyznaczają priorytety
Uzgadniają plan i podział odpowiedzialności
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
Mają zdefiniowaną wizję z jej operacjonalizacją w postaci mapy opisującej cele finansowe, rynkowe, związane z doskonaleniem procesów i organizacji oraz rozwojem ludzi i zmianą kultury organizacyjnej – Cover Story Vision™ lub Mandala Vision™ i Mapa strategii
Zyskują określony zestaw inicjatyw, projektów i zadań, mających na celu wdrożenie powziętych uzgodnień odnośnie strategii
Mają odpowiednio podzielone odpowiedzialności za realizację inicjatyw i zadań
Potrafią głęboko zaangażować menedżerów w operacjonalizację i wdrażanie wizji i strategii dla ich organizacji
Integrują kadrę kierowniczą wokół priorytetów strategicznych, a w związku z tym w większym stopniu realizują cele
Mają lepszą współpracę i komunikację pomiędzy jednostkami organizacyjnymi
Przyspieszają procesy decyzyjne
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Warsztaty i procesy Strategii Błękitnego Oceanu™
Warsztaty i procesy Strategii Błękitnego Oceanu™
Warsztat pełni rolę inspiracyjną, edukacyjną i narzędziową. Uczestnicy:
Poznają zasadnicze elementy Strategii Błękitnego Oceanu, podstawowe różnice pomiędzy SBO a innowacją technologiczną, innowacją użyteczności a innowacją kosztową, a także najważniejsze zasady formułowania i wdrażania SBO
Ćwiczą używanie wybranych narzędzi i metod stosowanych w ramach formułowania SBO
Stosują narzędzia i metody SOB do konkretnych problemów biznesowych firmy
Wypracowują rekomendacje dotyczące dalszych działań w ramach formułowania i wdrażania SOB
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Rozumieją założenia, warunki, czynniki sukcesu i narzędzia związane ze Strategią Błękitnego Oceanu
Potrafią wykorzystać wybrane narzędzia BOS w praktyce, w różnych sytuacjach biznesowych
Wiedzą jak wypracować ofertę wartości dla interesariuszy firmy
Potrafią zaangażować pracowników firmy w proces formułowania i wdrażania strategii, zarówno dla całego przedsiębiorstwa, jak i dla poszczególnych jego działów
Wiedzą jak wypracować ofertę wartości dla interesariuszy firmy
Wiedzą jak budować i doskonalić procesy strategiczne, mając na uwadze potrzeby klientów i rzeczywistość, w której funkcjonuje firma
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Strategia biznesowa z wykorzystaniem Visual Planning Systems™ The Grove, Balanced Scorecard
Strategia biznesowa z wykorzystaniem Visual Planning Systems™ The Grove, Balanced Scorecard
Warsztat służący wypracowaniu strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Uczestnicy:
Definiują założenia i cele strategiczne firmy
Uzgadniają miary realizacji celów i inicjatyw strategicznych
Tworzą plany wdrożenia strategii
Poznają i stosują narzędzia takie, jak Visual Planning Systems™ The Grove, Balanced Scorecard, Macierz celów i miar, Karta opisu miar, Testy miar czy Karty inicjatyw
Dzielą się odpowiedzialnością za realizację strategii
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy mają:
Uzgodnione i zdefiniowane założenia strategii biznesowej oraz cele strategiczne
Uzgodnione, zdefiniowane i opisane inicjatywy strategiczne, wspierające realizację celów
Zdefiniowane karty celów dla pracowników na poziomach N-1 i N-2
Spójną mapę celów i miar dla całej organizacji
Zaprojektowane powiązania strategii z systemem informacji zarządczej oraz systemami rozwoju i oceny pracowników
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Proces realizowany w oparciu o know-how Hofstede Insights, założonego m.in. przez profesora Geerta Hofstede. Uczestnicy:
Poznają warstwy kultury wg Multi-Focus Model™
Odkrywają powiązania między kulturą a realizacją celów strategicznych i biznesowym rezultatem organizacji
Badają i mierzą parametry własnej kultury wg Modelu
Analizują model biznesowy i filary strategiczne swojej organizacji
Pracują warsztatowo nad kulturą optymalną, czyli taką, która wspiera realizację strategii
Analizują rozbieżności pomiędzy kulturą aktualną a optymalną i projektują inicjatywy, pozwalające na wdrożenie zmiany
Budują plan działań, uwzględniający potrzeby rozwojowe menedżerów
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
Zdobywają pełną wiedzę na temat aktualnej kultury organizacyjnej, w kontekście realizacji strategii biznesowej i uwarunkowań strukturalnych
Znają silne strony, szansy, zagrożenia i obszary rozwojowe aktualnej kultury organizacyjnej, z uwzględnieniem postaw i zachowań pracowników
Mają opracowany model kultury optymalnej z punktu widzenia zakładanej strategii
Posiadają zdefiniowane wzorce zachowań i postaw, będących wyznacznikiem i fundamentem optymalnej kultury organizacyjnej
Mają opracowany plan działań, których celem jest przekształcenie kultury aktualnej w optymalną
Są gotowe do monitoringu osiągnięcia sukcesu projektu
Przez cały czas trwania projektu korzystają z ekspertyzy i wsparcia konsultantów House of Skills
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Zarządzanie przez cele
Zarządzanie przez cele
Warsztat przygotowuje kadrę menedżerską do efektywnego wykorzystania wdrażanego w organizacji systemu MBO (Management by Objectives). Uczestnicy:
Poznają rodzaje celów i powiązania między nimi, przedstawione w postaci piramidy organizacyjnej
Uczą się o właściwych dla każdego z rodzajów miernikach – kryteriach oceny realizacji celu i efektywności pracownika oraz zasadach pomocnych przy opracowywaniu mierników
Poznają warunki skutecznego kaskadowania celów
Pracują nad kaskadowaniem celów z perspektywy indywidualnej i perspektywy organizacji
Ćwiczą sposoby monitorowania i modyfikacji ustalonych celów
Poznają w praktyce strukturę rozmowy o celach
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Korzystają z systemu MBO jako narzędzia zarządzania
Właściwie formułują cele, ze szczególnym uwzględnieniem celów trudno mierzalnych
Poprawnie dobierają mierniki i wskaźniki realizacji celów
Kaskadują cele, przekładając cele strategiczne na cele cząstkowe i działania operacyjne we własnym obszarze zarządzania
Znają najczęstsze błędy popełniane w procesie definiowania celów i wiedza jak ich unikać
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Budowanie strategii personalnej
Budowanie strategii personalnej
Proces jest zawsze dopasowany do specyfiku i potrzeb organizacji. Modelowy przebieg składa się z:
Analizy stanu obecnego z wykorzystaniem Szablonu History of…™ i dyskusji o dotychczasowej strategii HR
Wprowadzenia do nowej strategii AB
Zdefiniowania, co w przypadku konkretnej firmy oznacza sukces strategii personalnej w różnych perspektywach czasowych
Zdefiniowania Wizji AB jako pracodawcy i określenia jej elementów składowych – CoverStoryVision™ i MandalaVision™
Operacjonalizacji wizji, czyli stworzenia planu koniecznych do podjęcia działań a także określenia elementów wymagających wzmocnienia
Sformułowania strategii
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
Precyzyjnie określają kierunki, cele i zasady gospodarowania zasobami ludzkimi
Dopasowują potencjał pracowników do realizacji celów biznesowych firmy
Potrafią skutecznie planować rodzaj i liczbę potrzebnych pracowników
Mają opracowane polityki rozwoju, uzależnione od celów w założeń strategicznych
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Projektowanie koncepcji zarządzania talentami
Projektowanie koncepcji zarządzania talentami
Projekt rozwoju talentów jest tworzony dla konkretnej organizacji, z uwzględnieniem potrzeb, sytuacji i kontekstu, w którym działa. Modelowy przebieg procesu składa się z:
Ustalenia celów i spodziewanych rezultatów procesu
Diagnozy kompetencyjnej, badającej metodą Development Center stan wyjściowy, jako kryterium kwalifikowania uczestników programu
Zaprojektowania dwóch ścieżek rozwojowych – programów wspólnych i indywidualnych – w proces łączący się z aktywnością zawodową
Wsparcia i stałego monitoring rozwoju Talentów przez coachów i mentorów, z włączeniem ich przełożonych
Analizy i oceny rezultatów programu
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
Utrzymują osoby z ponadprzeciętnym potencjałem w firmie, zapewniając sobie ich wysokie zaangażowanie i motywację
Adekwatnie korzystają z talentów pracowników do realizacji projektów w firmie
Zapewniają sobie stałą podaż osób przygotowanych do przejęcia nowych ról i większej odpowiedzialności
Wzmacniają kompetencje przywódcze menedżerów przez aktywne uczestnictwo w procesie zarządzania talentami, w roli coachów i mentorów.
Wzmacniają i promują w firmie nową jakość w zakresie współpracy, podejścia do projektów i kultury organizacyjnej oraz budowania klimatu organizacji uczącej się
Wzmacniają wizerunek firmy wewnątrz i na zewnątrz organizacji
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!