Negocjacje i porozumienie
Najczęstsze problemy
Brak przygotowania się do negocjacji: bez strategii opartej o kontekst i cel oraz dostosowanych do niej narzędzi
Jak nie dopuścić do rozwoju sporu w konflikt
Niedostateczna samoświadomość dotycząca np.:
- predyspozycji do zachowań konfliktowych
- rodzaju wywieranego wpływu, który niszczy zaufanie w relacjach
- podatności na manipulację
- własnego stylu jako negocjatora
Zrozumieć psychologiczne mechanizmy kierujące podejmowaniem decyzji w negocjacjach
Rozumiemy, że każda organizacja jest inna. Dlatego za każdym razem wnikliwie analizujemy sytuację i dopasowujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały na potrzeby Twojego biznesu
Przykładowe rozwiązania
Skuteczne negocjacje biznesowe
Skuteczne negocjacje biznesowe
Po zakończeniu programu uczestnicy:
Budują nawyk rzetelnego przygotowania do negocjacji biznesowych
Dobierają właściwą strategię negocjacyjną w zależności od kontekstu i celu negocjacji
Stosują różnorodne narzędzia negocjacyjne, spójne z obraną strategią, dzięki czemu zwiększają szansę na maksymalizację wyniku w negocjacjach
W trakcie rozmów na bieżąco analizują sytuację własną i partnera w negocjacjach. Dynamicznie reagują na zmianę uwarunkowań
Lepiej radzą sobie z manipulacją i agresją drugiej strony, ograniczając wpływ takich zachowań na wynik rozmów
Doskonalą swój własny styl negocjacyjny, bazujący na pozytywnym potencjale
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Negocjacje w sytuacjach kryzysowych
Negocjacje w sytuacjach kryzysowych
Po szkoleniu uczestnicy:
W sytuacji rozbieżnych oczekiwań, skutecznie oddziałują na postawy i zachowania klientów, podwładnych i współpracowników.
W kontaktach biznesowych stosują techniki wywierania wpływu adekwatne do własnego stylu zachowania i celu, jaki chcą osiągnąć.
Skuteczniej analizują sytuację, widzą więcej, dostrzegają różne poziomy w komunikacji.
Poszerzają repertuar narzędzi wywierania wpływu, dzięki czemu w niestandardowych, wymagających sytuacjach, potrafią sięgnąć po technikę, która jest najbardziej skuteczna, nawet jeśli nie jest naturalnym stylem zachowań.
Budują partnerskie relacje z partnerami biznesowymi. Dostrzegają przejawy manipulacji ze strony innych i korzystają z narzędzi obrony przed wpływem, którego nie chcą.
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Negocjacje zaawansowane ze sparing partnerem
Negocjacje zaawansowane ze sparing partnerem
Po zakończeniu programu uczestnicy:
Wdrażają nawyk rzetelnego przygotowania do negocjacji w oparciu o dostępne dane
Budują własną pozycję i siłę w oczach partnera, bazując na swoich mocnych stronach i na osobistym potencjale negocjacyjnym
Wykorzystują wiedzę o procesach psychologicznych do podejmowania korzystnych decyzji w negocjacjach
Stosują techniki zarządzania emocjami własnymi i emocjami drugiej strony do pokonywania impasów w rozmowie
Lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych, wykorzystując umiejętności z obszaru zarządzania konfliktem
Zmniejszają wpływ zmęczenia, osłabienia uwagi i spadku motywacji, jakie towarzyszą długofalowym procesom negocjacyjnym na wynik rozmów
Definiują własne obszary do zmiany w zakresie negocjacji i zyskują dystans niezbędny do pracy nad nimi
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Akademia negocjacji
Akademia negocjacji
Spodziewane efekty Akademii negocjacji:
Zyskanie szerszej perspektywy patrzenia na mechanizmy psychologiczne i rynkowe rządzące negocjacjami
Rozwijanie umiejętności analitycznych pomocnych w przygotowaniu do negocjacji
Analiza i wykorzystanie procesów psychologicznych wpływających na podejmowanie decyzji w negocjacjach
Doskonalenie umiejętności panowania nad emocjami, pokonywania impasów i odpowiedniego budowania własnej pozycji i siły w oczach partnera negocjacyjnego
Wzrost umiejętności interpersonalnych w obszarze zarządzania konfliktem, budowania siły negocjacyjnej i wywierania wpływu
Przygotowanie merytoryczne i emocjonalne do prowadzenia trudnych negocjacji
Analiza własnego stylu jako negocjatora; przyjrzenie się jego potencjałowi, mocnym i słabym stronom
Przygotowanie narzędzi i procedur prowadzenia rozmów z kontrahentami regulujących procesy negocjacyjne w organizacji
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Wywieranie wpływu
Wywieranie wpływu
Uczestnicy warsztatu wywierania wpływu:
- Poznają warunki skutecznego komunikowania; dowiadują się jak przekazywać informacje, przekonywać czy bronić się przed wpływem
- Biorą udział w symulacjach, doświadczając mechanizmów wywierania wpływu i weryfikując skuteczność stosowanych przez siebie metod, w tym również w przekonywaniu grupy
- Poznają 8 zasad perswazji i 6 reguł wywierania wpływu
- Uczą się algorytmu składania propozycji, który zwiększa szansę jej przyjęcia
- Otrzymują indywidualny raport na temat swojego stylu komunikacji i współpracy z innymi
- Opracowują indywidualny plan wdrożeniowy
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Skuteczniej oddziałują na postawy i zachowania
- Stosują techniki wywierania wpływu adekwatne do własnego stylu zachowania i celu, jaki chcą osiągnąć
- Znają i potrafią zastosować techniki, które nie należą do ich naturalnego repertuaru zachowań
- Dostrzegają przejawy manipulacji i korzystają z narzędzi obrony przed niechcianym wpływem
- Budują siłę i autorytet w relacjach z innymi ludźmi: klientami, podwładnymi, współpracownikami, przełożonymi
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Budowanie porozumienia
Budowanie porozumienia
Po zakończeniu programu uczestnicy:
Wiedzą, w jaki sposób dobra komunikacja i nastawienie na partnerską współpracę w zespole pozwala maksymalizować korzyści indywidualne i korzyści zespołu.
Rozumieją, że kiedy mamy do czynienia z niestandardowymi, wymagającymi sytuacjami, najlepsze efekty możemy osiągnąć jedynie współpracując.
Wiedzą jak niekorzystny wpływ dyrektywnego sposobu zachowania przekłada się na efektywność pracy zespołu i skuteczność w osiąganiu celów.
Wiedzą jak na własnym przykładzie prześledzić mechanizmy budowania i niszczenia zaufania w zespole.
Posiadają umiejętność negocjowania, zarządzania konfliktem, budowania porozumienia wykraczającego poza partykularne interesy stron.
Wiedzą jak doskonalić umiejętność zarządzania emocjami w trudnych interpersonalnie sytuacjach.
Rozwijać umiejętność radzenia sobie z presją czasu i wyniku.
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu
Zarządzanie konfliktem
Zarządzanie konfliktem
Celem warsztatu jest rozwój umiejętności konstruktywnego podejścia do konfliktów. Uczestnicy:
- Poznają istotę i znaczenie konfliktu w sytuacjach zawodowych
- Uczą się pracy w różnych wymiarach relacji biznesowych: interesów, siły, klimatu, elastyczności
- Pracują z narzędziami efektywnej komunikacji w sytuacjach trudnych
- Poznają i praktykują menedżerskie strategie rozwiązywania konfliktów
- Odkrywają rolę samoświadomości i dystansu emocjonalnego, który jest niezbędny menadżerowi do budowania porozumienia
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania menedżerowie:
- Ograniczają czas, który trzeba poświęcić na konflikty w swoich zespołach
- Potrafią ujawniać i konstruktywnie rozwiązywać konflikty
- Używają narzędzi do zapobiegania eskalacji konfliktów
- Ograniczają ich negatywne skutki
- Potrafią wykorzystywać konflikt jako „motor postępu”
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Jak to wpłynie na twój biznes
Większa skuteczność negocjacyjna: praktykowanie przygotowywania się do negocjacji; mniejsza rywalizacyjność; kontrakty o większych wartościach
Większe prawdopodobieństwo przyjęcia różnych, nowych propozycji, które wcześniej były odrzucane
Umiejętność znalezienia balansu między chciwością a strachem
Umiejętność wytrwania w ryzyku
Utrzymanie dystansu do sytuacji negocjacyjnej nawet jeśli „zależy mi aż tak”
Postępowanie ze świadomością jakie własne zachowania służą utrzymaniu dobrej relacji
Zjednywanie sobie i przekonywanie osób poprzez adekwatne środki perswazji
FAQ
-
Czym zajmuje się House of Skills?
Jesteśmy wiodącą marką na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Zakres naszej działalności sięga od proponowania rozwiązań na poziomie strategicznym, do realizacji programów, dzięki którym rozwijamy kompetencje dużych grup pracowników. Współpracujemy z 19 międzynarodowymi partnerami know-how i licencjodawcami, a do grona naszych klientów należy 1/3 z 500 największych firm w Polsce.
-
Co jest unikalnego w metodach pracy House of Skills?
Kreujemy i realizujemy projekty w formule stacjonarnej oraz hybrydowej, tak aby inwestycje w rozwój ludzi i systemów zarządzania przynosiły realny zwrot.
Niezależnie od tego czy skupiamy się na jednostkach, zespołach czy organizacjach, miarą sukcesu jest dla nas konkretna zmiana i jej wymierny efekt biznesowy. Dlatego w naszym podejściu wdrożenie wbudowane jest w cały proces.- Określamy cele
- Analizujemy kontekst
- Uruchamiamy dźwignie
- Pokazujemy Efekt
-
Jak zapewniamy efekty szkoleń online i hybrydowych?
Proces rozwojowy online, na wszystkich jego etapach, jest skuteczny pod warunkiem, że zbudujemy i utrzymamy zaangażowanie. Dlatego nasze podejście opiera się na trzech filarach:
- Osobista relacja
- Projektowanie
- Interaktywność
Potrzebne funkcjonalności i narzędzia technologiczne dopasowujemy do założonego celu i potrzeb klienta. Wirtualne studio szkoleniowe House of Skills to nasza unikatowa forma pracy: narzędzia pracy w klasie łączą się z nowoczesną technologią w jedną rzeczywistość.
-
Jakie metody szkoleniowe wykorzystujecie?
Pracujemy głównie warsztatowo, co oznacza, że wiedza teoretyczna ograniczona jest do minimum, a większość czasu podczas sesji poświęcamy doświadczaniu i ćwiczeniu umiejętności.
Wykorzystujemy angażujące i urozmaicone metody pracy z ludźmi, m.in.: warsztaty online i w sali, webinary, wykłady konferencyjne, sesje Action Reflection Learning, warsztaty realizowane metodą dramy, symulacje biznesowe, kalendarze wdrożeniowe, kwestionariusze autodiagnozy, sesje doradczo-coachingowe oraz blended learning. Tam, gdzie służy to procesowi rozwoju, korzystamy z aplikacji, portali i platform.
-
Czy szkolenia przekładają się na efekty?
Osiągnięcie zgodnego z oczekiwaniami Klienta, zakontraktowanego na początku procesu efektu jest sednem naszej filozofii działania.
Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji Jak pracujemy>>
-
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od oczekiwań Klienta. Mogą być organizowane w jego siedzibie lub wynajętej sali szkoleniowej w dowolnej lokalizacji. Do projektów realizowanych w Warszawie rekomendujemy doskonale wyposażone do pracy warsztatowej sale naszego centrum szkoleniowego Metrum ¾.
-
W ofercie House of Skills nie ma programów, które mnie interesują, co w takim przypadku?
Skontaktuj się nami poprzez formularz, który łatwo znajdziesz na stronie. Nasi eksperci mają doświadczenie w tworzeniu autorskich programów rozwojowych, a szeroka sieć partnerów know-how zapewnia nam możliwość dopasowania oferty do potrzeb Klientów -oczywiście o ile nie wykracza to poza ramy naszej specjalizacji merytorycznej.
-
Czy macie e-learning?
W tym obszarze współpracujemy z marką e-learning.pl, dostawcą kompleksowych rozwiązań edukacyjnych, realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii.
