Zaangażowanie i motywacja
Najczęstsze problemy
Osłabienie więzi społecznych, zmniejszenie poczucia przynależności do zespołu i firmy
Wyzwania w pracy zespołowej i współpracy wynikające z ograniczeń komunikacyjnych
Poczucie utraty sensu pracy
Nasilająca się potrzeba nagradzania i doceniania w warunkach ograniczonych kontaktów
Trudności związane z angażowaniem zespołu w proces podejmowania decyzji
Osłabienie motywacji w nowym środowisku pracy
Rozumiemy, że każda organizacja jest inna. Dlatego za każdym razem wnikliwie analizujemy sytuację i dopasowujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały na potrzeby Twojego biznesu
Przykładowe rozwiązania
Optymalna motywacja® - Mojo Moments
Optymalna motywacja® - Mojo Moments
Certyfikowane szkolenie realizowane na bazie know-how naszego partnera licencyjnego Mojo Moments składa się z dwóch części:
- Warsztatu Twoja Optymalna motywacja™ (dla pracowników i menedżerów)
- Warsztatu Współpraca dla Optymalnej motywacji™ (dla menedżerów)
W organizacjach, w których funkcjonuje Optymalna motywacja®:
- Pracownicy biorą odpowiedzialność i świadomie pracują nad jakością swojej motywacji
– nie oczekują, że to firma, czy menedżer ich zmotywuje, ale sami dbają o swoją motywację. - Pracownicy aktywnie poszukują sensu w pracy i łączą go z własnymi wartościami.
- Pracownicy są zaangażowani, deklarując w badaniach zaangażowania chęć i gotowość: pozostania w organizacji w dłuższej perspektywie, wydajnego pracowania na rzecz osiągania celów organizacji, dawania z siebie więcej niż określa to zakres ich obowiązków, pomagania współpracownikom, wypowiadania się pozytywnie o organizacji, jej usługach i produktach.
- Dzięki odbywającym się rozmowom na temat motywacji działania menedżerów przynoszą lepsze rezultaty – wspierają, a nie osłabiają motywację pracowników.
- Menedżerowie używają języka wspierającego dobrostan psychiczny i motywację innych.
Co o optymalnej motywacji mówi twórczyni koncepcji Susan Fowler?
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Budowanie motywacji
i zaangażowania
Budowanie motywacji
i zaangażowania
W czasie warsztatu uczestnicy:
Uczą się, jak dbać o motywację pracowników, również w sytuacji pracy zdalnej i hybrydowej
Poznają czynniki motywujące ludzi do pracy
Dowiadują się, jak odróżniać motywację od budowania zaangażowania
Ćwiczą, jak docierać do źródeł motywacji pracowników w pracy zdalnej
Analizują koszty wynikające ze spadku motywacji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią lepiej zadbać o motywację podwładnych
Wiedzą, jak zastępować rutynę nowymi aktywnościami
Lepiej radzą sobie z obawami i wątpliwościami w prowadzeniu rozmów z pracownikami
Używają narzędzi pracy lidera, jakimi są sesja wymiany i mapa dobrych praktyk
Potrafią zbudować własny plan wdrożenia
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Angażowanie zespołu
– Power2Empower™
Angażowanie zespołu
– Power2Empower™
Warsztat pozwala podnieść jakość podejmowanych decyzji poprzez odpowiednie angażowanie w nie zespołu. Uczestnicy:
Poznają style podejmowania decyzji i różne poziomy zaangażowania zespołu w decyzję
Analizują indywidualnie własny styl przywódczy
Porównuję własną efektywność w podejmowaniu decyzji z innymi
Mają dostęp do narzędzia analitycznego online po zakończeniu warsztatu
Otrzymują wskazówki dotyczące rozwoju ich własnego stylu
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Podnoszą jakość podejmowanych decyzji
Potrafią zwiększyć zaangażowanie i odpowiedzialność zespołu
Wiedzą, jak optymalnie wykorzystywać zasoby wiedzy i doświadczenia
Skuteczniej rozwijają zdolności i chęci zespołu do współpracy
Efektywnie wzmacniają w pracownikach poczucie przynależności i bycia ważną częścią organizacji
Lepiej optymalizują czas poświęcany na podejmowanie decyzji
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Self Leadership
– Osobiste przywództwo wg Blancharda
Self Leadership
– Osobiste przywództwo wg Blancharda
Program oparty jest na modelu SLII® Blancharda, uznawanym za najlepszy model przywództwa na świecie. Uczestnicy:
Poznają model przywództwa SLII®
Blancharda z perspektywy pracownika
Ćwiczą umiejętność diagnozowania własnych potrzeb związanych z realizacją celów i zadań
Uczą się adekwatnego wyrażania własnych potrzeb, w odniesieniu do stylu przywództwa lidera
Uczą się precyzyjnie formułować i komunikować oczekiwane efekty
Poznają narzędzia wspomagające wdrożenie i rozwój nabytych umiejętności oraz monitoring postępów
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Rozwijają samodzielność i odpowiedzialność
Lepiej identyfikują własne mocne strony i wykorzystują je do realizacji celów
Potrafią łączyć cele indywidualne z celami organizacji
Wiedzą, jak powiązać cele zawodowe z osobistą satysfakcją
Sprawnie komunikują się z menedżerami
Wiedzą, jak na poziomie organizacji przechodzić od kultury władzy do kultury delegowania uprawnień
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Team coaching
Team coaching
Doświadczenia ostatnich miesięcy poważnie zmodyfikowały rolę lidera zespołu. Włączenie kompetencji coachingowych do repertuaru umiejętności menedżerskich stało się koniecznością. Uczestnicy:
Poznają metody i narzędzia stosowane w team coachingu: kompetencje coacha, stawianie celu team coachingowego i kontraktowanie ustaleń
Uczą się struktury sesji team coachingowej
Doświadczają metody rozwojowej Action Learning, której celem jest rozwiązanie ważnego, pilnego i złożonego problemu
Ćwiczą umiejętności potrzebne do prowadzenia spotkań zespołów uczących się
Poznają narzędzia i metody pracy w coachingu transformującym oraz systemowym
Weryfikują i rozwijają kompetencje dzięki sesjom mentorskim
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Rozwijają umiejętności pracy z zespołami
Wzmacniają umiejętności radzenia sobie w sytuacji impasu
Potrafią pobudzać kreatywność i generowanie rozwiązań, również w pracy zdalnej i hybrydowej
Świadomie zarządzają procesem rozwojowym zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Wykorzystanie narracji w biznesie pomaga budować markę osobistą i autorytet menedżerów i liderów. Uczestnicy:
Uczą się o korzyściach z używania narracji w biznesie i obszarach, w jakich warto ją stosować
Poznają narzędzia storytellingowe
Uczą się posługiwać różnymi rodzajami struktur budowania narracji
Dowiadują się, jaką rolę odgrywa w historii konflikt i czym jest Termometr konfliktu
Pracują nad podziałem opowieści na sceny, korzystaniem z dramatyzacji i zbliżeń
Poznają język wizualny i odkrywają tzw. wrogów narracji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
Potrafią budować zespoły oparte na wspólnej tożsamości
Lepiej budują zaangażowanie pracowników
Efektywniej wprowadzają zmiany
Potrafią skuteczniej wywierać wpływ społeczny
Zwiększają wartości oferowanych rozwiązań
Osiągają lepsze rezultaty sprzedażowe
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Jak to wpłynie na twój biznes
Pracownicy zyskają większą satysfakcję z pracy
Ograniczy się liczba wartościowych pracowników, którzy chcą odejść z firmy
Poprawią się wyniki finansowe
Pracownicy będą w większym stopniu identyfikować się z firmą i będą gotowi podjąć dodatkowy wysiłek
Zwiększy się zaufanie do firmy i bezpośrednich przełożonych
Pracownicy zyskają poczucie większej odpowiedzialności i poczucie wpływu, a zarazem będą działać bardziej proaktywnie
Jakość podejmowanych decyzji będzie wyższa
Ludzie będą chcieli pracować w Twojej firmie
FAQ
-
Czym zajmuje się House of Skills?
Jesteśmy wiodącą marką na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Zakres naszej działalności sięga od proponowania rozwiązań na poziomie strategicznym, do realizacji programów, dzięki którym rozwijamy kompetencje dużych grup pracowników. Współpracujemy z 19 międzynarodowymi partnerami know-how i licencjodawcami, a do grona naszych klientów należy 1/3 z 500 największych firm w Polsce.
-
Co jest unikalnego w metodach pracy House of Skills?
Kreujemy i realizujemy projekty w formule stacjonarnej oraz hybrydowej, tak aby inwestycje w rozwój ludzi i systemów zarządzania przynosiły realny zwrot.
Niezależnie od tego czy skupiamy się na jednostkach, zespołach czy organizacjach, miarą sukcesu jest dla nas konkretna zmiana i jej wymierny efekt biznesowy. Dlatego w naszym podejściu wdrożenie wbudowane jest w cały proces.- Określamy cele
- Analizujemy kontekst
- Uruchamiamy dźwignie
- Pokazujemy Efekt
-
Jak zapewniamy efekty szkoleń online i hybrydowych?
Proces rozwojowy online, na wszystkich jego etapach, jest skuteczny pod warunkiem, że zbudujemy i utrzymamy zaangażowanie. Dlatego nasze podejście opiera się na trzech filarach:
- Osobista relacja
- Projektowanie
- Interaktywność
Potrzebne funkcjonalności i narzędzia technologiczne dopasowujemy do założonego celu i potrzeb klienta. Wirtualne studio szkoleniowe House of Skills to nasza unikatowa forma pracy: narzędzia pracy w klasie łączą się z nowoczesną technologią w jedną rzeczywistość.
-
Jakie metody szkoleniowe wykorzystujecie?
Pracujemy głównie warsztatowo, co oznacza, że wiedza teoretyczna ograniczona jest do minimum, a większość czasu podczas sesji poświęcamy doświadczaniu i ćwiczeniu umiejętności.
Wykorzystujemy angażujące i urozmaicone metody pracy z ludźmi, m.in.: warsztaty online i w sali, webinary, wykłady konferencyjne, sesje Action Reflection Learning, warsztaty realizowane metodą dramy, symulacje biznesowe, kalendarze wdrożeniowe, kwestionariusze autodiagnozy, sesje doradczo-coachingowe oraz blended learning. Tam, gdzie służy to procesowi rozwoju, korzystamy z aplikacji, portali i platform.
-
Czy szkolenia przekładają się na efekty?
Osiągnięcie zgodnego z oczekiwaniami Klienta, zakontraktowanego na początku procesu efektu jest sednem naszej filozofii działania.
Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji Jak pracujemy>>
-
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od oczekiwań Klienta. Mogą być organizowane w jego siedzibie lub wynajętej sali szkoleniowej w dowolnej lokalizacji. Do projektów realizowanych w Warszawie rekomendujemy doskonale wyposażone do pracy warsztatowej sale naszego centrum szkoleniowego Metrum ¾.
-
W ofercie House of Skills nie ma programów, które mnie interesują, co w takim przypadku?
Skontaktuj się nami poprzez formularz, który łatwo znajdziesz na stronie. Nasi eksperci mają doświadczenie w tworzeniu autorskich programów rozwojowych, a szeroka sieć partnerów know-how zapewnia nam możliwość dopasowania oferty do potrzeb Klientów -oczywiście o ile nie wykracza to poza ramy naszej specjalizacji merytorycznej.
-
Czy macie e-learning?
W tym obszarze współpracujemy z marką e-learning.pl, dostawcą kompleksowych rozwiązań edukacyjnych, realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii.