Strategia i kultura organizacyjna
Najczęstsze problemy
Przewidywanie ryzyka biznesowego (np. spodziewany spadek przychodów)
Kryzys spowodowany brakiem realizacji celów
Poprzednia strategia się wyczerpała
Prezes potrzebuje przygotowanego procesu strategicznego i facylitatora, który poprowadzi go tak, aby zespół zaangażował się wokół celów
W sytuacjach połączeń i przejęć poczucie członków organizacji, że nie są spójni wewnętrznie
Członkowie organizacji czują, że tracą wspólnotę, zespoły się rozchodzą wskutek pracy hybrydowej
Niedopasowanie kultury organizacyjnej do nowej strategii
Niedostateczna wiedza o kulturach narodowych i ich wpływie na kultury organizacyjne
Wysoki poziom stresu pracowników wynikający z różnic kulturowych: poczucie wzajemnego niezrozumienia, narastanie wzajemnych niechęci, unikanie współpracy
Zbyt szybkie kategoryzowanie osób w toku nieudanej współpracy w organizacjach międzykulturowych
Rozumiemy, że każda organizacja jest inna. Dlatego za każdym razem wnikliwie analizujemy sytuację i dopasowujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały na potrzeby Twojego biznesu
Przykładowe rozwiązania
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Kształtowanie kultury organizacyjnej
Proces realizowany w oparciu o know-how Hofstede Insights, założonego m.in. przez profesora Geerta Hofstede. Uczestnicy:
- Poznają warstwy kultury wg Multi-Focus Model™
- Odkrywają powiązania między kulturą a realizacją celów strategicznych i biznesowym rezultatem organizacji
- Badają i mierzą parametry własnej kultury wg Modelu
- Analizują model biznesowy i filary strategiczne swojej organizacji
- Pracują warsztatowo nad kulturą optymalną, czyli taką, która wspiera realizację strategii
- Analizują rozbieżności pomiędzy kulturą aktualną a optymalną i projektują inicjatywy, pozwalające na wdrożenie zmiany
- Budują plan działań, uwzględniający potrzeby rozwojowe menedżerów
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania organizacje:
- Zdobywają pełną wiedzę na temat aktualnej kultury organizacyjnej, w kontekście realizacji strategii biznesowej i uwarunkowań strukturalnych
- Znają silne strony, szansy, zagrożenia i obszary rozwojowe aktualnej kultury organizacyjnej, z uwzględnieniem postaw i zachowań pracowników
- Mają opracowany model kultury optymalnej z punktu widzenia zakładanej strategii
- Posiadają zdefiniowane wzorce zachowań i postaw, będących wyznacznikiem i fundamentem optymalnej kultury organizacyjnej
- Mają opracowany plan działań, których celem jest przekształcenie kultury aktualnej w optymalną
- Są gotowe do monitoringu osiągnięcia sukcesu projektu
- Przez cały czas trwania projektu korzystają z ekspertyzy i wsparcia konsultantów House of Skills
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Warsztaty strategiczne
Warsztaty strategiczne
Rezultaty procesu strategicznego:
W rezultacie przeprowadzonego procesu należy spodziewać się następujących namacalnych rezultatów:
- Analiza sytuacyjna (uwarunkowań decyzyjnych strategii i wynikających z niej decyzji inwestycyjnych) w postaci Context Map
- Strategia firmy wraz z jej operacjonalizacją w postaci mapy opisującej cele finansowe, rynkowe, związane z doskonaleniem procesów i organizacji oraz rozwojem ludzi i zmianą kultury organizacyjnej Cover Story Vision lub Mandala Vision , Mapa strategii
- Wiązka inicjatyw, projektów i zadań, mających na celu wdrożenie powziętych uzgodnień odnośnie strategii wraz z odpowiednim rozdziałem odpowiedzialności, przygotowana za pomocą narzędzia Five Bold Steps , Game Plan
Dodatkowe korzyści z przeprowadzenia procesu w proponowany sposób:
- Głębokie zaangażowanie uczestników w uzgadnianie i operacjonalizację wizji i strategii dla ich działu
- Lepsze zintegrowanie pracowników wokół priorytetów strategicznych, a w związku z tym – spodziewany wyższy stopień realizacji stawianych celów
- Lepsza współpraca i komunikacja pomiędzy jednostkami organizacyjnymi
- Przyspieszenie procesów decyzyjnych dzięki jasnym priorytetom i odpowiedzialności za cele
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Różnorodność i włączanie
Różnorodność i włączanie
Program rozwojowy poszerzający wiedzę i umiejętności w zakresie różnorodności i integracji. Uczestnicy warsztatu:
- Poszerzają wiedzę na temat koncepcji różnorodności, równości i włączenia
- Rozumieją mechanizmy indywidulanego wykluczenia oraz dynamiki grupy
- Budują osobiste zasoby i umiejętności w zakresie równego traktowania i włączania innych
- Poznają strategie działania przeciw uprzedzeniom
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Używają języka inkluzywnego
- Przeciwstawiają się niepożądanym zachowaniom
- Promują integrujące, sprawiedliwe i zróżnicowane środowisko pracy
- Wykorzystują różnorodność dla dobra firmy, zespołu
Chcesz wiedzieć więcej i poznać rozwiązania? Skontaktuj się z nami!
Jednocześnie zapraszamy do obejrzenia prelekcji “Projekt na rzecz różnorodności w firmie. Od czego zacząć?”, która przybliży, w jaki sposób rozpocząć procesy różnorodnościowe w Państwa organizacjach.
Spektakl interaktywny Stereotape
Spektakl interaktywny Stereotape
W spektaklu występuje pięcioro bohaterów i bohaterek, których łączą zależności służbowe. Pracują w organizacji o nazwie Stereotape, firma przechodzi przez zmianę produktową i kulturową. Scenariusz spektaklu pokazuje, jakie konsekwencje pojawiają się na poziomie firmy i każdej osoby pracującej w organizacji, gdy atmosfera w niej nasiąknięta jest zwrotami i działaniami powodującymi wykluczenie. Spektakl „Stereotape” pozwala zajrzeć do wnętrza organizacji i poznać osoby w niej pracujące, ich historię i motywacje działań. Obnaża mechanizmy i przejawy wykluczenia i mikrouprzedzeń, które w firmie Stereotape okazują się szkodliwą normą.
Spektakl może być samodzielnym wydarzeniem lub częścią warsztatu antydyskryminacyjnego.
Udział w programie ilustruje:
- Ilustruje i podkreśla wagę mikronierówności i skutki ich kumulacji.
- Umożliwia obserwowanie i doświadczanie sytuacji, które są źródłem stresu dla osób należących do stygmatyzowanych grup mniejszościowych.
- Pokazuje, jak ważne jest próbowanie, a nie szukanie idealnych rozwiązań. To małe kroki robią różnicę.
- Zachęca do reagowania na przejawy dyskryminacji i wykluczenia, obniżając lęk przed taką reakcją; zwiększa odwagę do aktywnego, dobrego sojusznictwa, ukazując strefy wpływu.
- Rozwija kompetencje intra- i interpersonalne potrzebne osobie doświadczającej dyskryminacji i wykluczenia oraz świadkowi/ świadkini – rozumienie siebie i swoich emocji, odwagę w nazywaniu emocji i ich komunikowanie.
- Umożliwia osobom zarządzającym zespołami dostrzeżenie mierzalnych konsekwencji ulotnych zjawisk, które mają wpływ na osoby pracujące w organizacji, ich zespoły.
- Ujawnia skutki braku troski o różnorodność w organizacji, pokazując korzyści z tworzenia kultury organizacji wspierającej różnorodność, równość i włączenie.
Spektakl interaktywny – jak to działa?
- Spektakl to bezpieczny sposób na zrozumienie mechanizmów dotyczących dyskryminacji oraz zadziałanie w imieniu tych, którym głos został odebrany. Wzmacnia świadomość siebie, swoich emocji w obliczu mikronierówności i mikroagresji oraz wpływu własnych zachowań na otoczenie.
- Udział w spektaklu zwiększa odwagę i elastyczność w reagowaniu na przejawy dyskryminacji w sposób służący osobom doświadczającym dyskryminacji, jednocześnie konstruktywny wobec osoby dyskryminującej. Działamy zgodnie z myślą, że emocje i doświadczenia przeżyte w „sztucznej” sytuacji zostają zapamiętane i mogą być przeniesione do realnego życia.
Formuła doświadczenia zachęca do rozmów i refleksji na temat tego, co się wydarzyło, które interwencje widzo-aktorów i aktorek miały największy wpływ na zmianę, jakie reakcje i emocje wywołały. W bezpiecznym środowisku, bez konsekwencji biznesowych, spektakl tworzy przestrzeń do refleksji, o co warto zadbać i co zmienić, aby organizacja wspierała a nie odrzucała; włączała a nie wykluczała.
Zapraszamy do zapoznania się z fragmentami spektaklu oraz radami trenerów i konsultantów House of Skills, dotyczących wykorzystania programu w organizacji:
Chcesz wiedzieć więcej i poznać rozwiązania? Skontaktuj się z nami!
Współpraca w środowisku wielokulturowym
Współpraca w środowisku wielokulturowym
Po zakończeniu programu uczestnicy:
Są bardziej świadomi własnych zachowań w wielokulturowym miejscu pracy
Lepiej zrozumieją własne programowanie kulturowe i jego wpływ na skuteczność współpracowania z innymi kulturami
Dostrzegą i zrozumieją praktycznie wpływy narodowe i kulturowe na zachowania swoje i innych
Wiedzą, jakie zachowania będą adekwatne w kontakcie z członkami zespołu z innych kręgów kulturowych
Bedą skutecznie analizować potencjalne sytuacje nieporozumień wynikających z powodów kulturowych i wybierać adekwatne sposoby ich unikania lub niwelowania we współpracy
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu!
Zarządzanie międzykulturowe
Zarządzanie międzykulturowe
Po zakończeniu programu uczestnicy:
Są bardziej świadomi własnych zachowań w wielokulturowym miejscu pracy
Lepiej zrozumieją własne programowanie kulturowe i jego wpływ na skuteczność współpracowania z innymi kulturami
Dostrzegą i zrozumieją praktycznie wpływy narodowe i kulturowe na zachowania swoje i innych
Wiedzą, jakie zachowania liderskie będą adekwatne w kontakcie z członkami zespołu z innych kręgów kulturowych
Bedą skutecznie analizować potencjalne sytuacje nieporozumień wynikających z powodów kulturowych i wybierać adekwatne sposoby ich unikania lub niwelowania we współpracy zespołu
Umieją stosować narzędzia komunikacji zwiększające skuteczność współpracy w międzynarodowym zespole
Wykorzystują swój potencjał liderski w sposób dopasowany do specyficznych potrzeb wielokulturowego zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz broszurę programu
Zarządzanie strategiczne na dynamicznie zmieniającym się rynku
Zarządzanie strategiczne na dynamicznie zmieniającym się rynku
Symulacja biznesowa, służąca rozwijaniu umiejętności kierowniczych, związanych z podejmowaniem strategicznych decyzji i pracy w zespole. Uczestnicy:
- Poznają i sprawdzają w praktyce umiejętności podejmowania strategicznych decyzji
- Obserwują natychmiastowe i długoterminowe ich skutki
- Doświadczają wpływu umiejętnej współpracy w zespole na efekty finansowe i rynkowe przedsiębiorstwa
- Odwołują się do własnych doświadczeń w radzeniu sobie z wyzwaniami
- Zarządzają dostępnymi zasobami, płynnością, budowaniem przynoszącego zysk portfolio produktów, segmentacją klientów
- Ustalają priorytety działania w oparciu o analizy i dane z rynku
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Potrafią w sposób systemowy spojrzeć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa działającego na dynamicznie zmieniającym się rynku
- Rozwijają w praktyce umiejętności i kompetencje strategiczne, m.in. analizę strategiczną, formułowanie założeń i planów strategicznych oraz ich przekładanie na cele i zadania średnio- oraz krótkookresowe
- Znają praktyczne podstawy i stosują metody planowania strategicznego
- Lepiej rozumieją wybory strategiczne i ich następstwa operacyjne oraz taktyczne
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Jak to wpłynie na twój biznes
Pracownicy zyskują poszerzony obraz sytuacji firmy o perspektywę różnych interesariuszy
Firma realizuje cele w ramach nowej strategii
Organizacja dysponuje obiektywną diagnozą „jaka jest”
Liderzy potrafią nazwać, jaka jest gotowość strategiczna organizacji – jakie zdolności, kompetencje i praktyki osób pracujących umożliwiają realizację strategii i celów
Organizacja potrafi zdiagnozować liderów – na ile daleko/blisko w swych postawach znajdują się wobec role model.
Decydenci potrafią nazwać, co należy zmienić w firmie oraz sformułować dźwignie zmiany
Większa wiedza o specyfice kulturowej pracowników z innych krajów oraz własnej zmniejsza poziom stresu w komunikacji i otwiera na współpracę
Odstąpienie od stereotypowych klasyfikacji we współpracy osób z różnych kultur
FAQ
-
Czym zajmuje się House of Skills?
Jesteśmy wiodącą marką na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Zakres naszej działalności sięga od proponowania rozwiązań na poziomie strategicznym, do realizacji programów, dzięki którym rozwijamy kompetencje dużych grup pracowników. Współpracujemy z 19 międzynarodowymi partnerami know-how i licencjodawcami, a do grona naszych klientów należy 1/3 z 500 największych firm w Polsce.
-
Co jest unikalnego w metodach pracy House of Skills?
Kreujemy i realizujemy projekty w formule stacjonarnej oraz hybrydowej, tak aby inwestycje w rozwój ludzi i systemów zarządzania przynosiły realny zwrot.
Niezależnie od tego czy skupiamy się na jednostkach, zespołach czy organizacjach, miarą sukcesu jest dla nas konkretna zmiana i jej wymierny efekt biznesowy. Dlatego w naszym podejściu wdrożenie wbudowane jest w cały proces.- Określamy cele
- Analizujemy kontekst
- Uruchamiamy dźwignie
- Pokazujemy Efekt
-
Jak zapewniamy efekty szkoleń online i hybrydowych?
Proces rozwojowy online, na wszystkich jego etapach, jest skuteczny pod warunkiem, że zbudujemy i utrzymamy zaangażowanie. Dlatego nasze podejście opiera się na trzech filarach:
- Osobista relacja
- Projektowanie
- Interaktywność
Potrzebne funkcjonalności i narzędzia technologiczne dopasowujemy do założonego celu i potrzeb klienta. Wirtualne studio szkoleniowe House of Skills to nasza unikatowa forma pracy: narzędzia pracy w klasie łączą się z nowoczesną technologią w jedną rzeczywistość.
-
Jakie metody szkoleniowe wykorzystujecie?
Pracujemy głównie warsztatowo, co oznacza, że wiedza teoretyczna ograniczona jest do minimum, a większość czasu podczas sesji poświęcamy doświadczaniu i ćwiczeniu umiejętności.
Wykorzystujemy angażujące i urozmaicone metody pracy z ludźmi, m.in.: warsztaty online i w sali, webinary, wykłady konferencyjne, sesje Action Reflection Learning, warsztaty realizowane metodą dramy, symulacje biznesowe, kalendarze wdrożeniowe, kwestionariusze autodiagnozy, sesje doradczo-coachingowe oraz blended learning. Tam, gdzie służy to procesowi rozwoju, korzystamy z aplikacji, portali i platform.
-
Czy szkolenia przekładają się na efekty?
Osiągnięcie zgodnego z oczekiwaniami Klienta, zakontraktowanego na początku procesu efektu jest sednem naszej filozofii działania.
Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji Jak pracujemy>>
-
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od oczekiwań Klienta. Mogą być organizowane w jego siedzibie lub wynajętej sali szkoleniowej w dowolnej lokalizacji. Do projektów realizowanych w Warszawie rekomendujemy doskonale wyposażone do pracy warsztatowej sale naszego centrum szkoleniowego Metrum ¾.
-
W ofercie House of Skills nie ma programów, które mnie interesują, co w takim przypadku?
Skontaktuj się nami poprzez formularz, który łatwo znajdziesz na stronie. Nasi eksperci mają doświadczenie w tworzeniu autorskich programów rozwojowych, a szeroka sieć partnerów know-how zapewnia nam możliwość dopasowania oferty do potrzeb Klientów -oczywiście o ile nie wykracza to poza ramy naszej specjalizacji merytorycznej.
-
Czy macie e-learning?
W tym obszarze współpracujemy z marką e-learning.pl, dostawcą kompleksowych rozwiązań edukacyjnych, realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii.
