fbpx

Nowa książka dr Grzegorza Radłowskiego już w sprzedaży! „Ekonomia racjonalnych zachowań”

Na rynku wydawniczym ukazała się najnowsza książka Grzegorza Radłowskiego, dyrektora ds. rozwoju biznesu House of Skills, ekonomisty i socjologa, który zajmuje się najważniejszymi zagadnieniami w biznesie od ponad 20 lat – „Ekonomia racjonalnych zachowań”. Autor przenikliwie opisuje w niej źródła naszych zachowań oraz drogę, jaką przemierzają w toku mijanych na co dzień sytuacji i kontekstów.

Książka opisuje współczesne zastosowanie nauk o zachowaniach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym (od behawioryzmu Skinnera, przez ekonomię behawioralną Thalera do ekonomii racjonalnych zachowań). Wyjaśnia, w jaki sposób czytać wyniki badań naukowych w tym obszarze oraz jak zastosować wnioski w praktyce. Prezentuje modele pozwalające na wprowadzanie zmian behawioralnych w biznesie ze szczególnym uwzględnieniem przejrzystości oraz wysokich standardów osobistych wobec Pracowników i Menedżerów. Lektura publikacji pozwoli czytelnikom poznać czynniki odpowiadające za jakość naszych zachowań oraz opcje, dzięki którym można nad nimi pracować.

Jak mówi autor: „Każdy z nas jest na swój sposób ekonomem własnego zachowania, dlatego zrozumienie tego, co nazywamy oswajaniem siebie i innych, pozwoli nam lepiej zrozumieć nasze postępowanie i tym samym wskaże drogę – jak możemy je poprawić, by było bardziej pożądane dla nas samych i otoczenia, w którym funkcjonujemy”.

To książka nie tylko dla liderów w biznesie, menedżerów, szkoleniowców, czy pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR. To również cenne źródło informacji dla wszystkich, którym zależy na zrozumieniu źródeł własnych zachowań, aby je kształtować zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Publikację polecamy także wykładowcom i studentom kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią, socjologią, marketingiem i komunikacją .

Publikacja ukazała się nakładem wydawnictwa PWN.

Zapraszamy do bezpłatnego zapoznania się z fragmentem książki “Ekonomia racjonalnych zachowań”:

 

 

O książce:

Nowa książka Grzegorza Radłowskiego ze wszech miar zasługuje na uwagę i szeroki odbiór w świecie liderów, menedżerów, psychologów biznesu i ekspertów od rozwoju potencjału ludzkiego w organizacjach, coachów i mentorów. Jej lektura nie tylko pogłębia nasze zrozumienie mechanizmów ludzkiego zachowania we współczesnych, pełnych niepewności i turbulentnych czasach, lecz także daje praktyczny, aplikowalny model ekonomii racjonalnych zachowań, dzięki któremu możemy wspólnie podnosić jakość naszego życia i o nią dbać. Osobiście zachwyca mnie cross dyscyplinarność w podejściu autora do tego tematu i tak bliskie mi łączenie perspektyw wielu nauk społecznych: od… przez… do…, antropologii, ekonomii behawioralnej, genetyki i etyki. Będę polecać tę książkę zarówno w środowisku akademickim, jak i biznesowym, z którym współpracuję, aby zgodnie z przesłaniem autora zachęcać do pogłębionej refleksji: namysłu, prognozowania i rozpatrywania naszych zachowań, aby, widząc ich konsekwencje, móc świadomie dokonywać dobrych życiowych wyborów i decyzji.

dr Lidia D. Czarkowska, Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu oraz kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego, akredytowany coach, mentor i superwizor, dyrektor Instytutu Jakości Życia

Kompendium rzetelnej wiedzy o mechanizmach zachowania. Uznanie tego, co indywidualne, i jednocześnie trafne wskazanie tego, co uniwersalne. Książka napisana jest nie tylko po to, by lepiej rozumieć siebie i innych, lecz także świadomie kształtować zachowania. Intencje i motywacje są ukrytym źródłem tego, jak wybieramy i co robimy. Jakkolwiek chcemy wyrazić siebie, robimy to przez zachowania. One są widoczne dla innych i ostatecznie stanowią naszą platformę oddziaływania na świat. Warto mieć jak najlepszą orientację w tym, jak to działa. Autor przychodzi tu z pomocą, dostarczając informacji, refleksji i wskazówek, przydatnych w zmianach indywidualnych i w biznesie, sprzedaży, marketingu i wielu innych dziedzinach.

dr Joanna Heidtman, psycholog, doradca, coach Heidtman & Piasecki

Nauka bez wątpienia przeżywa złotą erę. Nigdy nie byliśmy w nią bardziej wpatrzeni, nigdy nie była lepiej finansowana i nigdy silniej nie zmieniała naszego świata. To wymusza na niemal każdym z nas zrozumienie alfabetu, który towarzyszy jej tworzeniu. Książki popularnonaukowe wydawane przez PWN ten alfabet tłumaczą. Cieszę się, że dr Grzegorz Radłowski wniósł do tego zbioru ekonomię ludzkich zachowań, tak potrzebną w obecnych czasach.

dr Maciej Kawecki, Digital EU Ambassador, blog thisisit.edu.pl, dyrektor Centrum Innowacji Uniwersytetu WSB Merito Warszawa, prezes Instytutu Lema

Zachęcamy do zakupu książki na stronie wydawnictwa PWN. Sprawdź szczegóły

Skontaktuj się z nami,
jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych ofertach,
jakie mamy dla Ciebie.