Bezpieczeństwo psychologiczne w pracy – klucz do zdrowej kultury organizacyjnej
Nowa książka dr Grzegorza Radłowskiego już w sprzedaży! „Ekonomia racjonalnych zachowań”
Na rynku wydawniczym ukazała się najnowsza książka Grzegorza Radłowskiego, dyrektora ds. rozwoju biznesu House of Skills, ekonomisty i socjologa, który zajmuje się najważniejszymi zagadnieniami w biznesie od ponad 20 lat – „Ekonomia racjonalnych zachowań”. Autor przenikliwie opisuje w niej źródła naszych zachowań oraz drogę, jaką przemierzają w toku mijanych na co dzień sytuacji i kontekstów.
Książka opisuje współczesne zastosowanie nauk o zachowaniach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym (od behawioryzmu Skinnera, przez ekonomię behawioralną Thalera do ekonomii racjonalnych zachowań). Wyjaśnia, w jaki sposób czytać wyniki badań naukowych w tym obszarze oraz jak zastosować wnioski w praktyce. Prezentuje modele pozwalające na wprowadzanie zmian behawioralnych w biznesie ze szczególnym uwzględnieniem przejrzystości oraz wysokich standardów osobistych wobec Pracowników i Menedżerów. Lektura publikacji pozwoli czytelnikom poznać czynniki odpowiadające za jakość naszych zachowań oraz opcje, dzięki którym można nad nimi pracować.
Jak mówi autor: „Każdy z nas jest na swój sposób ekonomem własnego zachowania, dlatego zrozumienie tego, co nazywamy oswajaniem siebie i innych, pozwoli nam lepiej zrozumieć nasze postępowanie i tym samym wskaże drogę – jak możemy je poprawić, by było bardziej pożądane dla nas samych i otoczenia, w którym funkcjonujemy”.
To książka nie tylko dla liderów w biznesie, menedżerów, szkoleniowców, czy pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR. To również cenne źródło informacji dla wszystkich, którym zależy na zrozumieniu źródeł własnych zachowań, aby je kształtować zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Publikację polecamy także wykładowcom i studentom kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią, socjologią, marketingiem i komunikacją .
Publikacja ukazała się nakładem wydawnictwa PWN.
Zapraszamy do bezpłatnego zapoznania się z fragmentem książki “Ekonomia racjonalnych zachowań”:
O książce:
Nowa książka Grzegorza Radłowskiego ze wszech miar zasługuje na uwagę i szeroki odbiór w świecie liderów, menedżerów, psychologów biznesu i ekspertów od rozwoju potencjału ludzkiego w organizacjach, coachów i mentorów. Jej lektura nie tylko pogłębia nasze zrozumienie mechanizmów ludzkiego zachowania we współczesnych, pełnych niepewności i turbulentnych czasach, lecz także daje praktyczny, aplikowalny model ekonomii racjonalnych zachowań, dzięki któremu możemy wspólnie podnosić jakość naszego życia i o nią dbać. Osobiście zachwyca mnie cross dyscyplinarność w podejściu autora do tego tematu i tak bliskie mi łączenie perspektyw wielu nauk społecznych: od… przez… do…, antropologii, ekonomii behawioralnej, genetyki i etyki. Będę polecać tę książkę zarówno w środowisku akademickim, jak i biznesowym, z którym współpracuję, aby zgodnie z przesłaniem autora zachęcać do pogłębionej refleksji: namysłu, prognozowania i rozpatrywania naszych zachowań, aby, widząc ich konsekwencje, móc świadomie dokonywać dobrych życiowych wyborów i decyzji.
dr Lidia D. Czarkowska, Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu oraz kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego, akredytowany coach, mentor i superwizor, dyrektor Instytutu Jakości Życia
Kompendium rzetelnej wiedzy o mechanizmach zachowania. Uznanie tego, co indywidualne, i jednocześnie trafne wskazanie tego, co uniwersalne. Książka napisana jest nie tylko po to, by lepiej rozumieć siebie i innych, lecz także świadomie kształtować zachowania. Intencje i motywacje są ukrytym źródłem tego, jak wybieramy i co robimy. Jakkolwiek chcemy wyrazić siebie, robimy to przez zachowania. One są widoczne dla innych i ostatecznie stanowią naszą platformę oddziaływania na świat. Warto mieć jak najlepszą orientację w tym, jak to działa. Autor przychodzi tu z pomocą, dostarczając informacji, refleksji i wskazówek, przydatnych w zmianach indywidualnych i w biznesie, sprzedaży, marketingu i wielu innych dziedzinach.
dr Joanna Heidtman, psycholog, doradca, coach Heidtman & Piasecki
Nauka bez wątpienia przeżywa złotą erę. Nigdy nie byliśmy w nią bardziej wpatrzeni, nigdy nie była lepiej finansowana i nigdy silniej nie zmieniała naszego świata. To wymusza na niemal każdym z nas zrozumienie alfabetu, który towarzyszy jej tworzeniu. Książki popularnonaukowe wydawane przez PWN ten alfabet tłumaczą. Cieszę się, że dr Grzegorz Radłowski wniósł do tego zbioru ekonomię ludzkich zachowań, tak potrzebną w obecnych czasach.
dr Maciej Kawecki, Digital EU Ambassador, blog thisisit.edu.pl, dyrektor Centrum Innowacji Uniwersytetu WSB Merito Warszawa, prezes Instytutu Lema