Najczęstsze problemy
Osłabienie więzi społecznych, zmniejszenie poczucia przynależności do zespołu i firmy
Wyzwania w pracy zespołowej i współpracy wynikające z ograniczeń komunikacyjnych
Poczucie utraty sensu pracy
Nasilająca się potrzeba nagradzania i doceniania w warunkach ograniczonych kontaktów
Trudności związane z angażowaniem zespołu w proces podejmowania decyzji
Osłabienie motywacji w nowym środowisku pracy
Rozumiemy, że każda organizacja jest inna. Dlatego za każdym razem wnikliwie analizujemy sytuację i dopasowujemy rozwiązania tak, aby odpowiadały na potrzeby Twojego biznesu
Przykładowe rozwiązania
Optymalna motywacja® - Mojo Moments
Optymalna motywacja® - Mojo Moments
Certyfikowane szkolenie realizowane na bazie know-how naszego partnera licencyjnego Mojo Moments składa się z dwóch części:
- Warsztatu Twoja Optymalna motywacja™ (dla pracowników i menedżerów)
- Warsztatu Współpraca dla Optymalnej motywacji™ (dla menedżerów)
W organizacjach, w których funkcjonuje Optymalna motywacja®:
- Pracownicy biorą odpowiedzialność i świadomie pracują nad jakością swojej motywacji
– nie oczekują, że to firma, czy menedżer ich zmotywuje, ale sami dbają o swoją motywację. - Pracownicy aktywnie poszukują sensu w pracy i łączą go z własnymi wartościami.
- Pracownicy są zaangażowani, deklarując w badaniach zaangażowania chęć i gotowość: pozostania w organizacji w dłuższej perspektywie, wydajnego pracowania na rzecz osiągania celów organizacji, dawania z siebie więcej niż określa to zakres ich obowiązków, pomagania współpracownikom, wypowiadania się pozytywnie o organizacji, jej usługach i produktach.
- Dzięki odbywającym się rozmowom na temat motywacji działania menedżerów przynoszą lepsze rezultaty – wspierają, a nie osłabiają motywację pracowników.
- Menedżerowie używają języka wspierającego dobrostan psychiczny i motywację innych.
Co o optymalnej motywacji mówi twórczyni koncepcji Susan Fowler?
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Budowanie motywacji
i zaangażowania
Budowanie motywacji
i zaangażowania
W czasie warsztatu uczestnicy:
- Uczą się, jak dbać o motywację pracowników, również w sytuacji pracy zdalnej i hybrydowej
- Poznają czynniki motywujące ludzi do pracy
- Dowiadują się, jak odróżniać motywację od budowania zaangażowania
- Ćwiczą, jak docierać do źródeł motywacji pracowników w pracy zdalnej
- Analizują koszty wynikające ze spadku motywacji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Potrafią lepiej zadbać o motywację podwładnych
- Wiedzą, jak zastępować rutynę nowymi aktywnościami
- Lepiej radzą sobie z obawami i wątpliwościami w prowadzeniu rozmów z pracownikami
- Używają narzędzi pracy lidera, jakimi są sesja wymiany i mapa dobrych praktyk
- Potrafią zbudować własny plan wdrożenia
Angażowanie zespołu
– Power2Empower™
Angażowanie zespołu
– Power2Empower™
Warsztat pozwala podnieść jakość podejmowanych decyzji poprzez odpowiednie angażowanie w nie zespołu. Uczestnicy:
- Poznają style podejmowania decyzji i różne poziomy zaangażowania zespołu w decyzję
- Analizują indywidualnie własny styl przywódczy
- Porównuję własną efektywność w podejmowaniu decyzji z innymi
- Mają dostęp do narzędzia analitycznego online po zakończeniu warsztatu
- Otrzymują wskazówki dotyczące rozwoju ich własnego stylu
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Podnoszą jakość podejmowanych decyzji
- Potrafią zwiększyć zaangażowanie i odpowiedzialność zespołu
- Wiedzą, jak optymalnie wykorzystywać zasoby wiedzy i doświadczenia
- Skuteczniej rozwijają zdolności i chęci zespołu do współpracy
- Efektywnie wzmacniają w pracownikach poczucie przynależności i bycia ważną częścią organizacji
- Lepiej optymalizują czas poświęcany na podejmowanie decyzji
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Self Leadership
– Osobiste przywództwo wg Blancharda
Self Leadership
– Osobiste przywództwo wg Blancharda
Program oparty jest na modelu SLII® Blancharda, uznawanym za najlepszy model przywództwa na świecie. Uczestnicy:
- Poznają model przywództwa SLII® Blancharda z perspektywy pracownika
- Ćwiczą umiejętność diagnozowania własnych potrzeb związanych z realizacją celów i zadań
- Uczą się adekwatnego wyrażania własnych potrzeb, w odniesieniu do stylu przywództwa lidera
- Uczą się precyzyjnie formułować i komunikować oczekiwane efekty
- Poznają narzędzia wspomagające wdrożenie i rozwój nabytych umiejętności oraz monitoring postępów
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Rozwijają samodzielność i odpowiedzialność
- Lepiej identyfikują własne mocne strony i wykorzystują je do realizacji celów
- Potrafią łączyć cele indywidualne z celami organizacji
- Wiedzą, jak powiązać cele zawodowe z osobistą satysfakcją
- Sprawnie komunikują się z menedżerami
- Wiedzą, jak na poziomie organizacji przechodzić od kultury władzy do kultury delegowania uprawnień
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Team coaching
Team coaching
Doświadczenia ostatnich miesięcy poważnie zmodyfikowały rolę lidera zespołu. Włączenie kompetencji coachingowych do repertuaru umiejętności menedżerskich stało się koniecznością. Uczestnicy:
- Poznają metody i narzędzia stosowane w team coachingu: kompetencje coacha, stawianie celu team coachingowego i kontraktowanie ustaleń
- Uczą się struktury sesji team coachingowej
- Doświadczają metody rozwojowej Action Learning, której celem jest rozwiązanie ważnego, pilnego i złożonego problemu
- Ćwiczą umiejętności potrzebne do prowadzenia spotkań zespołów uczących się
- Poznają narzędzia i metody pracy w coachingu transformującym oraz systemowym
- Weryfikują i rozwijają kompetencje dzięki sesjom mentorskim
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Rozwijają umiejętności pracy z zespołami
- Wzmacniają umiejętności radzenia sobie w sytuacji impasu
- Potrafią pobudzać kreatywność i generowanie rozwiązań, również w pracy zdalnej i hybrydowej
- Świadomie zarządzają procesem rozwojowym zespołu
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Storytelling
a zaangażowanie.
Narracja w biznesie
Wykorzystanie narracji w biznesie pomaga budować markę osobistą i autorytet menedżerów i liderów. Uczestnicy:
- Uczą się o korzyściach z używania narracji w biznesie i obszarach, w jakich warto ją stosować
- Poznają narzędzia storytellingowe
- Uczą się posługiwać różnymi rodzajami struktur budowania narracji
- Dowiadują się, jaką rolę odgrywa w historii konflikt i czym jest Termometr konfliktu
- Pracują nad podziałem opowieści na sceny, korzystaniem z dramatyzacji i zbliżeń
- Poznają język wizualny i odkrywają tzw. wrogów narracji
Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uczestnicy:
- Potrafią budować zespoły oparte na wspólnej tożsamości
- Lepiej budują zaangażowanie pracowników
- Efektywniej wprowadzają zmiany
- Potrafią skuteczniej wywierać wpływ społeczny
- Zwiększają wartości oferowanych rozwiązań
- Osiągają lepsze rezultaty sprzedażowe
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!
Jak to wpłynie na twój biznes
Pracownicy zyskają większą satysfakcję z pracy
Ograniczy się liczba wartościowych pracowników, którzy chcą odejść z firmy
Poprawią się wyniki finansowe
Pracownicy będą w większym stopniu identyfikować się z firmą i będą gotowi podjąć dodatkowy wysiłek
Zwiększy się zaufanie do firmy i bezpośrednich przełożonych
Pracownicy zyskają poczucie większej odpowiedzialności i poczucie wpływu, a zarazem będą działać bardziej proaktywnie
Jakość podejmowanych decyzji będzie wyższa
Ludzie będą chcieli pracować w Twojej firmie
FAQ
-
Czym zajmuje się House of Skills?
Jesteśmy wiodącą marką na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. Zakres naszej działalności sięga od proponowania rozwiązań na poziomie strategicznym, do realizacji programów, dzięki którym rozwijamy kompetencje dużych grup pracowników. Współpracujemy z 19 międzynarodowymi partnerami know-how i licencjodawcami, a do grona naszych klientów należy 1/3 z 500 największych firm w Polsce.
-
Co jest unikalnego w metodach pracy House of Skills?
Kreujemy i realizujemy projekty w formule stacjonarnej oraz hybrydowej, tak aby inwestycje w rozwój ludzi i systemów zarządzania przynosiły realny zwrot.
Niezależnie od tego czy skupiamy się na jednostkach, zespołach czy organizacjach, miarą sukcesu jest dla nas konkretna zmiana i jej wymierny efekt biznesowy. Dlatego w naszym podejściu wdrożenie wbudowane jest w cały proces.- Określamy cele
- Analizujemy kontekst
- Uruchamiamy dźwignie
- Pokazujemy Efekt
-
Jak zapewniamy efekty szkoleń online i hybrydowych?
Proces rozwojowy online, na wszystkich jego etapach, jest skuteczny pod warunkiem, że zbudujemy i utrzymamy zaangażowanie. Dlatego nasze podejście opiera się na trzech filarach:
- Osobista relacja
- Projektowanie
- Interaktywność
Potrzebne funkcjonalności i narzędzia technologiczne dopasowujemy do założonego celu i potrzeb klienta. Wirtualne studio szkoleniowe House of Skills to nasza unikatowa forma pracy: narzędzia pracy w klasie łączą się z nowoczesną technologią w jedną rzeczywistość.
-
Jakie metody szkoleniowe wykorzystujecie?
Pracujemy głównie warsztatowo, co oznacza, że wiedza teoretyczna ograniczona jest do minimum, a większość czasu podczas sesji poświęcamy doświadczaniu i ćwiczeniu umiejętności.
Wykorzystujemy angażujące i urozmaicone metody pracy z ludźmi, m.in.: warsztaty online i w sali, webinary, wykłady konferencyjne, sesje Action Reflection Learning, warsztaty realizowane metodą dramy, symulacje biznesowe, kalendarze wdrożeniowe, kwestionariusze autodiagnozy, sesje doradczo-coachingowe oraz blended learning. Tam, gdzie służy to procesowi rozwoju, korzystamy z aplikacji, portali i platform.
-
Czy szkolenia przekładają się na efekty?
Osiągnięcie zgodnego z oczekiwaniami Klienta, zakontraktowanego na początku procesu efektu jest sednem naszej filozofii działania.
Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji Jak pracujemy>>
-
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od oczekiwań Klienta. Mogą być organizowane w jego siedzibie lub wynajętej sali szkoleniowej w dowolnej lokalizacji. Do projektów realizowanych w Warszawie rekomendujemy doskonale wyposażone do pracy warsztatowej sale naszego centrum szkoleniowego Metrum ¾.
-
W ofercie House of Skills nie ma programów, które mnie interesują, co w takim przypadku?
Skontaktuj się nami poprzez formularz, który łatwo znajdziesz na stronie. Nasi eksperci mają doświadczenie w tworzeniu autorskich programów rozwojowych, a szeroka sieć partnerów know-how zapewnia nam możliwość dopasowania oferty do potrzeb Klientów -oczywiście o ile nie wykracza to poza ramy naszej specjalizacji merytorycznej.
-
Czy macie e-learning?
W tym obszarze współpracujemy z marką e-learning.pl, dostawcą kompleksowych rozwiązań edukacyjnych, realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii.
