Sedno przywództwa
Zaufanie jest źródłem angażowania pracowników i zwiększania efektywności, budowania dobrych relacji i tworzenia bezpiecznego, sprzyjającego innowacjom środowiska pracy. W czasach dynamicznych zmian pracownicy oczekują od swoich liderów jednoznacznych celów i priorytetów, steru w pewnych rękach (Kierunku i wizji). Jednocześnie potrzebują dialogu, troski, empatii (Dobrych relacji). Chcą, by ich liderzy dawali przykład, byli uczciwi, odważni, odpowiedzialni, działali spójnie (Wiarygodność). Warunkiem, by liderzy potrafili to wszystko robić – mieli nie tylko potrzebną wiedzę i umiejętności, ale także, by z nich skutecznie korzystali jest odporność. To metakompetencja, która wpływa na wykorzystywanie innych umiejętności, radzenie sobie ze stresem i niepowodzeniami, podejmowanie decyzji. Pracownicy potrzebują, by ich liderzy byli samoświadomi i elastyczni (Odporność).
Cele rozwojowe
Uświadomienie korzyści z budowania zaufania.
Poznanie czterech filarów zaufania do lidera i działań wzmacniających zaufanie do lidera w każdym z filarów.
Przećwiczenie konkretnych działań i narzędzi wzmacniających zaufanie.
Profil uczestnika
Menedżerowie wszystkich szczebli – od liderów pierwszej linii, przez średni szczebel zarządzania aż po wyższą i najwyższą kadrę menedżerską oraz menedżerowie projektów. Z warsztatu skorzystają menedżerowie, którzy posiadają podstawową wiedzę z obszaru zarządzania komunikacji i szukają zaawansowanych form rozwojowych, by dalej doskonalić się w roli lidera.
Program skierowany jest do liderów, którzy mierzą się z wyzwaniami takimi jak, np.:

Obniżenie zaangażowania pracowników, zagrożenie wypaleniem, spadek poczucia sensu, potrzeba stworzenia motywującego środowiska pracy.

Konieczność realizowania ambitnych celów w sytuacji pogorszenia koniunktury, ograniczonego składu zespołu.

Wprowadzanie zmian, wdrażanie nowych strategii działania.

Wprowadzanie zmian, wdrażanie nowych strategii działania.

Konieczność konfrontowania pracowników z nowymi wyzwaniami, zmianami priorytetów.
Rezultaty
Po szkoleniu uczestnik:
Przećwiczy konkretne sposoby pracy liderskiej w tych obszarach: Kierunek i wizja, Dobre relacje, Odporność, Wiarygodność.
Wie, jak pokazywać kierunek i pracować z wizją w codziennej pracy ze swoim zespołem.
Potrafi odbudować morale zespołu i na powrót zaangażować w realizację wizji czy celu.
Rozwija samoświadomość – lepiej rozumie korzyści i koszty związane z jej rolą, wpływ własnych działań na pracowników i zespół.
Rozumie rolę słuchania i dialogu w sytuacjach trudnych, wymagających zaangażowania pracowników w skomplikowane zmiany.
Zna sposoby budowania dobrych, partnerskich relacji z pracownikami, tworzenia atmosfery bezpieczeństwa i otwartości, mówienia wprost o trudnych sprawach.
Wie, co wzmacnia jego wiarygodność, jak przyznać się do błędu, przepraszać.
Metody
Nasze metody szkoleniowe opierają się na podejściu „Nauka przez doświadczenie (ang. expiriential learning)” – angażują uczestników, zachęcają do refleksji i pomagają wdrażać nowe umiejętności w codziennej pracy. Dzięki temu rozwój przekłada się na trwałe efekty biznesowe.
W trakcie szkolenia wykorzystujemy m.in.:
Analiza przypadków – case study
Krótkie wykłady teoretyczne – pigułki wiedzy
Sesje informacji zwrotnych
Inspiracje filmowe
Testy autodiagnostyczne
Program
Moduł 1 - Wskazywanie kierunku i praca z wizją
WPROWADZENIE
- Zaufanie jako sedno przywództwa
- Cztery filary zaufania – ilustracja filmowa i model
MODUŁ 1 – WSKAZYWANIE KIERUNKU I PRACA Z WIZJĄ
- Wskazywanie kierunku i praca z wizją – inspiracja
- Mini-historia – praca z wizją w czasie kryzysu
- Trzy wymiary pracy z wizją – Szeroka perspektywa, kierunek i sens, Entuzjazm, Wytrwałość
- Jak komunikować wizję i pokazywać kierunek zespołowi – inspiracja filmowa
- Analiza przypadku Pokazywanie kierunku i praca w podgrupach
- Wizja mojego zespołu – ćwiczenie
- Jak odbudowywać zaangażowania i podtrzymywanie morale w kryzysie – inspiracja filmowa
- Analiza przypadku Większe cele, zmiana systemu rozliczania
- Autodiagnoza i plan działania lidera pracującego z wizją
Moduł 2 - Kształtowanie dobrych relacji. Lider jeszcze bliżej ludzi.
- Wpływ trendów na oczekiwania pracowników wobec liderów – inspiracja
- Dwa wymiary dobrych relacji – Wspieranie i Wymaganie
- Analiza przypadku Sprzedaj za 100 tysięcy – praca w podgrupach
Moduł 3 - Rozwijanie odporności
- Odporność jako metakompetencja
- Dwa wymiary odporności: Samoświadomość i Elastyczność
- Wprowadzenie do samoświadomości liderskiej – ćwiczenie
- Koszty i zyski z roli lidera – ćwiczenie grupowe
- Elastyczność i równowaga emocjonalna w sytuacji presji – ilustracje filmowe
- Odporność w sytuacji dużej presji i nadmiernego stresu – autorefleksja i dzielenie się dobrymi praktykami
Moduł 4 - Wzmacnianie wiarygodności
- Trzy wymiary wiarygodności – Uczciwość, Odwaga i Spójność
- Budowanie wiarygodności – ilustracja filmowa
- Analiza przypadku Odbudowa zaufania
- Model odbudowy zaufania
- Przyznawanie się do błędów – ćwiczenie grupowe
- Moje indywidualne odbudowanie zaufania – ćwiczenie
- Jak rozwijać wiarygodność – autodiagnoza i plan działania
Podsumowanie i zakończenie warsztatu – inspiracja filmowa
Co otrzymujesz
Cena zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych. Po ukończeniu szkolenia otrzymasz elektroniczny certyfikat House of Skills, gotowy do udostępniania w mediach społecznościowych i przypięcia do profilu na Linkedin.

Gdzie odbywa się szkolenie?
Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie znajdującej się przy ul. Równoległej 4A oraz w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są najpóźniej na tydzień przed jego rozpoczęciem.
Gotowy, by dołączyć?
Zgłoś swój udział za pomocą prostego formularza online – zajmie Ci to tylko chwilę.

Pytania i odpowiedzi
Jak zapisać się na szkolenie?
Aby się zapisać najpierw należy wybrać temat, wejść na podstronę wybranego szkolenia i wypełnić dostępny tam formularz zgłoszeniowy. Na jednym formularzu szkoleniowym można zgłosić więcej niż jednego uczestnika w różnych terminach.
Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?
Tak, szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Certyfikaty są wysyłane do uczestników w wersji elektronicznej.
Gdzie odbywa się szkolenie?
Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A lub w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są najpóźniej na tydzień przed jego rozpoczęciem.
Co wchodzi w cenę szkolenia?
Cena szkolenia zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych.
Jak mogę zapłacić za szkolenie?
Standardową formą płatności jest dokonanie przelewu na podstawie wysłanej proformy. W przypadku możliwości dokonania opłaty tylko na podstawie fakty VAT, prosimy o zamieszczenie takiej informacji w komentarzu przy dokonywaniu zgłoszenia.
Istnieje również możliwość dokonania płatności za pośrednictwem serwisu TPay bądź płatności na miejscu kartą płatniczą.
Nie przyjmujemy płatności gotówkowych.
Jaka jest minimalna i maksymalna liczba uczestników?
Wielkość grupy zależy od danego tematu szkolenia. Zazwyczaj grupy nie sią mniejsze niż 6 osób i nie większe niż 12. W warsztatach online uczestnicy od 4 do 12 osób.
Czy otrzymam materiały szkoleniowe?
Tak, w trakcie szkolenia otrzymują Państwo materiały szkoleniowe w postaci podręczników i/lub zeszytów ćwiczeń. Jeśli przewiduje to program konkretnego szkolenia, udostępniamy również e-szkolenia lub materiały dostarczane przez platformy elektroniczne.
Czy jeśli zgłoszę i się i zrezygnuję, muszę ponieść jakieś koszty?
W przypadku rezygnacji na 8 lub więcej dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zastrzegamy sobie prawo do wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny szkolenia. Powstała w ten sposób należność zostanie potrącona od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za szkolenie. Jeżeli zgłoszona osoba nie dokonała wcześniej zapłaty, zobowiązana jest do uregulowania noty obciążeniowej w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.
W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na 1 lub 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zachowujemy prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie. Wcześniej wpłacone kwoty nie podlegają w tej sytuacji zwrotowi.
Czy są teraz jakieś promocje?
Aktualne promocje dostępne są na naszej stronie Nasze Promocje.