fbpx

Sedno przywództwa

Zaufanie jest źródłem angażowania pracowników i zwiększania efektywności, budowania dobrych relacji i tworzenia bezpiecznego, sprzyjającego innowacjom środowiska pracy. ​ W czasach dynamicznych zmian pracownicy oczekują od swoich liderów jednoznacznych celów i priorytetów, steru w pewnych rękach (Kierunku i wizji). Jednocześnie potrzebują dialogu, troski, empatii (Dobrych relacji). ​Chcą, by ich liderzy dawali przykład, byli uczciwi, odważni, odpowiedzialni, działali spójnie (Wiarygodność). ​​Warunkiem, by liderzy potrafili to wszystko robić – mieli nie tylko potrzebną wiedzę ​i umiejętności, ale także, by z nich skutecznie korzystali jest odporność. To metakompetencja, która wpływa na wykorzystywanie innych umiejętności, radzenie sobie ze stresem i niepowodzeniami, podejmowanie decyzji. Pracownicy potrzebują, ​​by ich liderzy byli samoświadomi i elastyczni (Odporność).​

Cele rozwojowe

Uświadomienie korzyści z budowania zaufania.

Poznanie czterech filarów zaufania do lidera i działań wzmacniających zaufanie do lidera w każdym z filarów​.

Przećwiczenie konkretnych działań i narzędzi wzmacniających zaufanie​.

Profil uczestnika

Menedżerowie wszystkich szczebli – od liderów pierwszej linii, przez średni szczebel zarządzania aż po wyższą i najwyższą kadrę menedżerską oraz menedżerowie projektów. ​Z warsztatu skorzystają menedżerowie,  którzy posiadają podstawową wiedzę z obszaru zarządzania ​komunikacji i szukają zaawansowanych form rozwojowych, by dalej doskonalić się w roli lidera.

Program skierowany jest do liderów, którzy mierzą się ​z wyzwaniami takimi jak, np.:​

Obniżenie zaangażowania pracowników, zagrożenie wypaleniem, spadek poczucia sensu, potrzeba stworzenia motywującego środowiska pracy.

Konieczność realizowania ambitnych celów ​w sytuacji pogorszenia koniunktury, ograniczonego składu zespołu.

Wprowadzanie zmian, wdrażanie nowych strategii działania.

Wprowadzanie zmian, wdrażanie nowych strategii działania.

Konieczność konfrontowania pracowników z nowymi wyzwaniami, zmianami priorytetów.

Rezultaty

Po szkoleniu uczestnik:

Przećwiczy konkretne sposoby pracy liderskiej w tych obszarach: Kierunek i wizja, Dobre relacje, Odporność, Wiarygodność​.

Wie, jak pokazywać kierunek i pracować z wizją w codziennej pracy ze swoim zespołem.

Potrafi odbudować morale zespołu i na powrót zaangażować w realizację wizji ​czy celu.

Rozwija samoświadomość – lepiej rozumie korzyści i koszty związane z jej rolą, wpływ własnych działań na pracowników i zespół​.

Rozumie rolę słuchania i dialogu w sytuacjach trudnych, wymagających zaangażowania pracowników w skomplikowane zmiany.

Zna sposoby budowania dobrych, partnerskich relacji z pracownikami, tworzenia atmosfery bezpieczeństwa i otwartości, mówienia wprost o trudnych sprawach​.

Wie, co wzmacnia jego wiarygodność, jak przyznać się do błędu, przepraszać.

Metody

Nasze metody szkoleniowe opierają się na podejściu „Nauka przez doświadczenie (ang. expiriential learning)” – angażują uczestników, zachęcają do refleksji i pomagają wdrażać nowe umiejętności w codziennej pracy. Dzięki temu rozwój przekłada się na trwałe efekty biznesowe.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy m.in.:

Analiza przypadków – case study

Krótkie wykłady teoretyczne – pigułki wiedzy

Sesje informacji zwrotnych

Inspiracje filmowe

Testy autodiagnostyczne

Program

Moduł 1 - Wskazywanie kierunku i praca z wizją

WPROWADZENIE 

  • Zaufanie jako sedno przywództwa ​
  • Cztery filary zaufania – ilustracja filmowa i model ​

 

MODUŁ 1 – WSKAZYWANIE KIERUNKU I PRACA Z WIZJĄ ​

 

  • Wskazywanie kierunku i praca z wizją – inspiracja ​
  • Mini-historia – praca z wizją w czasie kryzysu ​
  • Trzy wymiary pracy z wizją – Szeroka perspektywa, kierunek i sens, Entuzjazm, Wytrwałość ​
  • Jak komunikować wizję i pokazywać kierunek zespołowi – inspiracja filmowa ​
  • Analiza przypadku Pokazywanie kierunku i praca w podgrupach​
  • Wizja mojego zespołu – ćwiczenie ​
  • Jak odbudowywać zaangażowania i podtrzymywanie morale w kryzysie – inspiracja filmowa ​
  • Analiza przypadku Większe cele, zmiana systemu rozliczania​
  • Autodiagnoza i plan działania lidera pracującego z wizją

Moduł 2 - Kształtowanie dobrych relacji. Lider jeszcze bliżej ludzi.

  • Wpływ trendów na oczekiwania pracowników wobec liderów – inspiracja​
  • Dwa wymiary dobrych relacji – Wspieranie i Wymaganie​
  • Analiza przypadku Sprzedaj za 100 tysięcy – praca w podgrupach​

Moduł 3 - Rozwijanie odporności

  • Odporność jako metakompetencja ​
  • Dwa wymiary odporności: Samoświadomość i Elastyczność​
  • Wprowadzenie do samoświadomości liderskiej – ćwiczenie​
  • Koszty i zyski z roli lidera – ćwiczenie grupowe​
  • Elastyczność i równowaga emocjonalna w sytuacji presji – ilustracje filmowe​
  • Odporność w sytuacji dużej presji i nadmiernego stresu – autorefleksja i dzielenie się dobrymi praktykami

Moduł 4 - Wzmacnianie wiarygodności

  • Trzy wymiary wiarygodności – Uczciwość, Odwaga i Spójność​
  • Budowanie wiarygodności – ilustracja filmowa​
  • Analiza przypadku Odbudowa zaufania​
  • Model odbudowy zaufania​
  • Przyznawanie się do błędów – ćwiczenie grupowe​
  • Moje indywidualne odbudowanie zaufania – ćwiczenie​
  • Jak rozwijać wiarygodność – autodiagnoza i plan działania​

 

Podsumowanie i zakończenie warsztatu – inspiracja filmowa

Co otrzymujesz

Cena zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych. Po ukończeniu szkolenia otrzymasz elektroniczny certyfikat House of Skills, gotowy do udostępniania w mediach społecznościowych i przypięcia do profilu na Linkedin.

Gdzie odbywa się szkolenie?​

Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie znajdującej się przy ul. Równoległej 4A oraz w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są najpóźniej na tydzień przed jego rozpoczęciem.

Gotowy, by dołączyć?

Zgłoś swój udział za pomocą prostego formularza online – zajmie Ci to tylko chwilę.

Pytania i odpowiedzi

Jak zapisać się na szkolenie?

Aby się zapisać najpierw należy wybrać temat, wejść na podstronę wybranego szkolenia i wypełnić dostępny tam formularz zgłoszeniowy. Na jednym formularzu szkoleniowym można zgłosić więcej niż jednego uczestnika w różnych terminach.

Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?

Tak, szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Certyfikaty są wysyłane do uczestników w wersji elektronicznej.

Gdzie odbywa się szkolenie?

Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A lub w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są najpóźniej na tydzień przed jego rozpoczęciem.

Co wchodzi w cenę szkolenia?

Cena szkolenia zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych.

Jak mogę zapłacić za szkolenie?

Standardową formą płatności jest dokonanie przelewu na podstawie wysłanej proformy. W przypadku możliwości dokonania opłaty tylko na podstawie fakty VAT, prosimy o zamieszczenie takiej informacji w komentarzu przy dokonywaniu zgłoszenia.

Istnieje również możliwość dokonania płatności za pośrednictwem serwisu TPay bądź płatności na miejscu kartą płatniczą.

Nie przyjmujemy płatności gotówkowych.

Jaka jest minimalna i maksymalna liczba uczestników?

Wielkość grupy zależy od danego tematu szkolenia. Zazwyczaj grupy nie sią mniejsze niż 6 osób i nie większe niż 12. W warsztatach online uczestnicy od 4 do 12 osób.

Czy otrzymam materiały szkoleniowe?

Tak, w trakcie szkolenia otrzymują Państwo materiały szkoleniowe w postaci podręczników i/lub zeszytów ćwiczeń. Jeśli przewiduje to program konkretnego szkolenia, udostępniamy również e-szkolenia lub materiały dostarczane przez platformy elektroniczne.

Czy jeśli zgłoszę i się i zrezygnuję, muszę ponieść jakieś koszty?

W przypadku rezygnacji na 8 lub więcej dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zastrzegamy sobie prawo do wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny szkolenia. Powstała w ten sposób należność zostanie potrącona od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za szkolenie. Jeżeli zgłoszona osoba nie dokonała wcześniej zapłaty, zobowiązana jest do uregulowania noty obciążeniowej w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.

W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na 1 lub 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zachowujemy prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie. Wcześniej wpłacone kwoty nie podlegają w tej sytuacji zwrotowi.

Czy są teraz jakieś promocje?

Aktualne promocje dostępne są na naszej stronie Nasze Promocje.

 

Skontaktuj się z nami,
jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych ofertach,
jakie mamy dla Ciebie.