-
SzkołaSzkoła negocjacji
-
Najbliższy terminBrak terminu
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234Kamil
+48 501 630 741Szkoła negocjacji to autorski program szkoleniowy stworzony przez zespół doświadczonych trenerów-konsultantów we współpracy z wybitnymi menedżerami, praktykami biznesu.
To wielowątkowy i kompleksowy trening negocjacyjny, obejmujący wszystkie aspekty dobrego negocjowania i kształtujący dojrzałych negocjatorów. To program przygotowujący do prowadzenie zaawansowanych negocjacji biznesowych.
Zaproszenie:
Wszyscy negocjujemy. Negocjacje stanowią jeden z najważniejszych sposobów podejmowania decyzji w życiu zawodowym, społecznym i prywatnym. Jednocześnie to jedna z niewielu kompetencji, której doskonalenie przynosi natychmiastowe i wymierne korzyści. Każda wynegocjowana złotówka to zysk netto.
Cele szkolenia
zyskanie szerokiego spojrzenia na proces przygotowania, prowadzenia i finalizowania negocjacji
doskonalenie umiejętności elastycznego stosowania strategii i technik negocjacyjnych w zależności od kontekstu i celu negocjacji
rozwijanie kompetencji analitycznych, pozwalających na racjonalną ocenę sytuacji negocjacyjnej
doskonalenie umiejętności interpersonalnych
przygotowanie emocjonalne do trudnych sytuacji negocjacyjnych, doskonalenie umiejętności pokonywania impasów i barier
budowanie sił negocjatora poprzez pracę nad mową ciała i techniką mowy
lepsze osadzenie w rzeczywistości rynkowej poprzez poznanie kontekstu biznesowego, prawnego, społecznego i politycznego złożonych procesów negocjacyjnych
zyskanie dystansu niezbędnego do pracy nad własnymi obszarami do zmiany w zakresie kompetencji negocjacyjnych
Profil uczestnika
Do udziału w Szkole zapraszamy wszystkich, dla których negocjacje są sposobem realizacji celu biznesowego:
-
menedżerów, kadrę zarządzającą
-
liderów sprzedaży, sprzedawców
-
liderów i pracowników działów zakupowych
-
przedsiębiorców
Korzyści dla uczestnika
Po ukończeniu Szkoły uczestnicy:
dzięki szerokiemu spojrzeniu na proces negocjacyjny, potrafią w każdej sytuacji odnaleźć drogę do budowania porozumienia, pokonując pojawiające się bariery i ograniczenia
są przygotowani od strony merytorycznej i emocjonalnej do prowadzenia najtrudniejszych i najbardziej złożonych negocjacji
zwiększają efektywność działania w swoim środowisku biznesowym, co przekłada się na wymierne korzyści
kształtują własny styl negocjacyjny oparty na osobistych zasobach
potrafią budować wizerunek kompetentnego negocjatora, doskonaląc mowę ciała i techniką mowy.
Opinie Absolwentów
Stosowane metody
Kompetencje negocjacyjne wynikają przede wszystkim z praktyki i doświadczenia. W związku z tym uczestnicy Szkoły przechodzą intensywny trening zadaniowy. Podstawowymi metodami pracy są:
-
warsztaty w sali szkoleniowej w bezpośredniej interakcji z trenerem zapewniają uczestnikom różnorodne i angażujące doświadczenie, między innymi: analizę materiałów filmowych, ćwiczenia, korzystanie z narzędzi negocjacyjnych, stałą interakcję i dyskusję
-
sesje w małych grupach pozwalają ćwiczyć zdobyte umiejętności, korzystać z narzędzi, dyskutować, dawać i otrzymywać informację zwrotną
-
uczestnicy pobierają elektroniczne materiały i narzędzia, z których korzystają na i po zajęciach
-
zadania wdrożeniowe pomiędzy zajęciami pozwalają uczestnikom zastosować w pracy praktyki, których się nauczyli
-
uczestnicy dzielą się doświadczeniami podczas kolejnego zjazdu
Co wyróżnia Szkołę negocjacji?
-
Współpracujemy z liderami biznesu. Współtwórcami programu Szkoły są znani menedżerowie dużych organizacji, praktycy biznesu – ludzie, którzy w ciągu ostatnich 5 lat prowadzili złożone transakcje, osiągali rekordowe wyniki i odnosili spektakularne sukcesy w polskim biznesie. Podczas zajęć dzielą się oni swoim doświadczeniem negocjacyjnym z uczestnikami Szkoły, komentują gry negocjacyjne opracowane na podstawie prowadzonych przez nich transakcji, ukazując kontekst biznesowy, prawny, społeczny i polityczny złożonych procesów negocjacyjnych. Ich przykład stanowi dla uczestników inspirację do kształtowania własnego stylu negocjacyjnego, w oparciu o osobiste zasoby.
-
Wierzymy, że jedynie w praktyce możemy weryfikować rozwój umiejętności. Uczestnicy Szkoły przechodzą intensywny trening umiejętności negocjacyjnych. Biorą udział w kilkudziesięciu grach, symulacjach i ćwiczeniach praktycznych osadzonych w realiach biznesowych. Poznają zasady rządzące procesem negocjacji, uczą się wykorzystywać różne techniki negocjacyjne, doskonalą umiejętności analityczne i kompetencje interpersonalne. Pomiędzy kolejnymi zjazdami wdrażają zdobyte umiejętności w praktyce, prowadząc negocjacje w swoim środowisku biznesowym. Na bieżąco konsultują swoje case`y negocjacyjne z trenerami, przenosząc doświadczenia wyniesione z zajęć bezpośrednio na grunt prowadzonych przez siebie rozmów. Dzięki temu jeszcze w trakcie nauki w Szkole widzą realny przyrost swoich kompetencji negocjacyjnych i płynące z niego korzyści.
-
Pracujemy nad mową ciała i techniką wymowy. Ważnym elementem programu Szkoły negocjacji są zajęcia z logopedą medialnym, których celem jest budowanie siły negocjatora poprzez pracę nad mową ciała i techniką mowy. Gry negocjacyjne są nagrywane. Nagrania są następnie analizowane przez logopedę medialnego i montowane tak, aby każdy uczestnik szkoły na ich podstawie otrzymał indywidualną informację zwrotną. Z każdej nagranej gry negocjacyjnej uczestnik otrzymuje 3-4 minuty własnego nagrania wraz z informacją o mocnych stronach i o obszarach, nad którymi musi pracować podczas kolejnych negocjacji. Ponadto w ramach programu Szkoły istnieje możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnych.
Warunki uczestnictwa
warunkiem uczestnictwa w Szkole jest przesłanie formularza zgłoszeniowego
o rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy – max 15 osób
warunkiem ukończenia Szkoły, a tym samym otrzymania dyplomu, jest udział w minimum 9 zjazdach online oraz wniesienie całości opłaty
w przypadku udziału w Szkole w wymiarze mniejszym niż wskazany powyżej, uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w Szkole ze wskazaniem liczby godzin odbytych zajęć
Trenerzy House of Skills
-
Ewa Kastory
senior partner
Realizuje złożone, długofalowe projekty rozwojowe dla liderów w organizacji. Pracuje z zarządami firm, przygotowuje menadżerów do budowania kapitału społecznego w organizacji, wdraża projekty wspierające współpracę crossową w firmie. Przygotowuje zarządy i zespoły do wdrażania i przeżywania zmian.
Odpowiada za rozwój merytoryczny rozwiązań z obszaru negocjacji. Jest autorką unikatowych programów i projektów rozwojowych w obszarze negocjacji, zarządzania konfliktem i budowania porozumienia. Wdraża politykę negocjacyjną w przedsiębiorstwach, doradza zespołom zarządzającym, a także negocjuje w imieniu klientów.
Inicjuje, projektuje i realizuje złożone długoterminowe projekty oparte na autorskich pomysłach i umiejętności budowania zespołów projektowych. Wraz ze współpracownikami w 2005 roku stworzyła pierwszą w Polsce roczną Szkołę negocjacji opartą na praktyce biznesowej. W 2018 roku założyła Szkołę przywództwa opartą na budowaniu kapitału społecznego.
W House of Skills pracuje od 8 lat. Wcześniej, jako założycielka, przez 10 lat zarządzała firmą szkoleniową Grupa training &consulting. Od 2013 roku, wraz z zespołem dołączyła do House of Skills.
Jest liderką jednego z trzech zespołów biznesowych, należy do grona akcjonariuszy House of Skills. Wspólnie z trzema innymi osobami tworzy Execom – zespół odpowiedzialny za zarządzanie firmą. Z zapałem buduje kapitał społeczny i umiejętnie wykorzystuje szeroki networking.
Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów doradczych i szkoleniowych. W ciągu ostatnich 10 lat zrealizowała około 500 dni szkoleniowych i doradczych w projektach negocjacyjnych.
Realizuje projekty koncentrujące się na budowaniu przywództwa opartego na zaufaniu i współpracy.
Obszary specjalizacji:
- Negocjacje
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Budowanie porozumienia w organizacji
- Wdrażanie modelu przywództwa opartego na otwartej komunikacji, dobrej relacji, zaufaniu i współpracy
- Projekty doradcze i szkoleniowe związane z budowaniem kapitału społecznego w organizacji
-
Małgorzata Łukaszuk
konsultantka wiodąca
Praktyk biznesu, trenerka, jokerka – facylitatorka w spektaklach interaktywnych, konsultantka, negocjator, sprzedawca, mediator.
Posiada doświadczenie sprzedażowe oraz menedżerskie zdobyte w dużej korporacji finansowo-ubezpieczeniowej. Tam też pracowała jako trener wewnętrzny sprzedawców i menedżerów wyższego i niższego szczebla. Ogromnym atutem prowadzonych przez nią projektów i szkoleń jest połączenie wiedzy eksperckiej z doświadczeniami płynącymi z praktyki biznesowej
Posiada holistyczną wiedzę – tworzy oraz odpowiada merytorycznie za różnorodne programy rozwojowe (m.in. negocjacyjne, menedżerskie, sprzedażowe, trian the trainer, programy dedykowane kobietom).
Bardzo ważny jest dla niej sens działania oraz realna zmiana. Łączy wrażliwość i wnikliwość z pragmatyzmem.
Ukończona Szkoła Treningu Grupowego oraz Studium Analizy Transakcyjnej pozwalają jej dobrze zrozumieć potrzeby uczestników szkoleń oraz zależności zachodzące między nimi, co wpływa konstruktywnie na ich proces uczenia się.
Autorka artykułów dotyczących negocjacji oraz budowania kapitału społecznego w organizacjach.
Od 11 lat prowadzi zajęcia w Szkole Negocjacji oraz w Szkole Przywództwa opartej na budowaniu kapitału społecznego od momentu jej powstania w 2018r. (jest jej współautorką).
W House of Skills zajmuje się szeroko pojętym doradztwem i szkoleniami z zakresu negocjacji, rozwiązywania konfliktów oraz procesów grupowych.
Obszary jej specjalizacji to:
- Negocjacje
- Negocjacje zaawansowane
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Budowanie porozumienia
- Facylitacja
- Moderowanie spotkań
- Proces grupowy
-
Piotr Mendygrał
trener / coach
Psycholog społeczny, socjolog, coach. Trener rozwoju kompetencji społecznych rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Absolwent SWPS, Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, Szkoły Treningu Grupowego oraz Szkoły Coachingu (Pracownia NDO). Doświadczenie menedżerskie zdobywał m.in. w Fundacji Rozwoju Umiejętności Psychospołecznych Manzana, przez 11 lat w roli prezesa. Prowadzi zajęcia w Szkole Negocjacji.
Energiczny. Dużo i szybko mówi. Lubi nowe wyzwania. Jego otwartość na ludzi i otoczenie ułatwia szybkie nawiązywanie kontaktu z uczestnikami szkoleń.
Wolny czas spędza podróżując po świecie, lub oddając się swoim sportowym pasjom: w lecie pływając na wake’u a w zimie na nartach i snowboardzie.
Jako konsultant i trener specjalizuje się w obszarach:
- Negocjacje
- Negocjacje zaawansowane
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Wywieranie wpływu
- Budowanie autorytetu
- Budowanie porozumienia w organizacji
- Facylitacji
- Moderowanie spotkań
Trenerzy współpracujący
-
Maria Bończyk
filolog/ logopeda medialny
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Studium Wymowy przy Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Studium Emisji Głosu na UW. Specjalizuje się w szkoleniach z autoprezentacji, wystąpień publicznych, techniki mowy, emisji głosu.
Od 2000 roku szkoli odbiorców ze środowisk, dla których umiejętności w zakresie techniki mowy są ważną kompetencją zawodową – dziennikarzy, prezenterów telewizyjnych, aktorów, sędziów, prokuratorów, radców prawnych, nauczycieli, rzeczników prasowych. Prowadzi indywidualne konsultacje z zakresu doskonalenia pracy głosem, techniki mowy, autoprezentacji.
Autorka artykułów na temat techniki mowy w czasopismach branżowych dla kadr wymiaru sprawiedliwości oraz pracowników oświaty. Współautorka książki “Emisja głosu nauczyciela”. W latach 2000 – 2007 prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych w Instytucie Dziennikarstwa oraz na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Przez siedem lat logopeda na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej w Warszawie. Od 2004 współpracuje z TVP, była członkiem Komisji ds. Karty Ekranowej.
Konsultanci
-
Cezary Filipowicz
konsultant
Doktor Nauk Geologicznych, z ponad 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Był m. in. Prezesem Przedsiębiorstwa Usług Geologicznych “Geopol”, Prezesem International Oil Company „Golden Gate” SA, Dyrektorem przedstawicielstwa firmy „Ukrtransnafta” w Polsce, Wiceprezesem „PKN Orlen”, Członkiem Zarządu Rafinerii „AB Mezoiku Nafta” na Litwie. W przeszłości pełnił również obowiązki doradcy wicepremiera – Ministra Gospodarki RP oraz doradcy w Kancelarii Prezydenta RP.
-
Maciej Radziwiłł
konsultant
Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Energetyka. Były przewodniczący Rady Nadzorczej Trakcja – Tiltra S.A. oraz Rady Nadzorczej Quercus TFI S.A.
Wcześniej Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny TRAKCJA POLSKA SA, wspólnik w spółce Cresco Financial Advisors Sp. z o.o. Przewodniczący Rady Nadzorczej w spółce z Grupy Kapitałowej – Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. oraz członek Rady Nadzorczej w Athletic International S.A.
Absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada tytuł Master of Business Administration Uniwersytetu Stanu Illinois w Urbana Champaign.
Pracował m. in. jako asystent w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, w Międzynarodowej Fundacji Prywatyzacji i Rozwoju Rynków Kapitałowych, kierował działami analiz w Creditanstalt Securities SA, Credit Suisse First Boston (Polska) i w Union Bank of Switzerland, przewodniczył Zarządowi Elektrim SA oraz Radzie Nadzorczej Polskiego Przedsiębiorstwa Wydawnictw Kartograficznych SA.
Jeden z dziesięciu Liderów Biznesu 2008 (ranking Forbesa 09/2008).
Swój sukces jako menedżer zbudował na tym, że potrafi uzyskać zwrot z inwestycji na poziomie kilkuset procent. Pod jego kierownictwem Trakcja Polska w ciągu trzech lat zwiększyła dochody o ponad 400 procent.
-
Zofia Sanejko
konsultant
Wiceprezes Zarządu i Media Buying Director Universal McCann, członek zarządu jednostki negocjacyjnej Magna Global Polska. Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
W Universal McCann negocjuje kontrakty mediowe, nadzoruje proces kupowania mediów oraz rozwija niestandardową i innowacyjną współpracę z mediami (np. bartering, programming). Negocjowała kontrakty mediowe reprezentując m. in.: Benckiser, BZ WBK, Coca-Cola, General Motors, Gillette, Jutrzenka, L’Oreal, Nestle, Mastercard, Microsoft, Polkomtel, Polpharma, RJR. Łączna wartość negocjowanych przez nią kontraktów znacznie przekracza miliard Euro.
Wprowadzi uczestników w specyfikę negocjacji ze stacjami telewizyjnymi.
-
Piotr Skierecki
konsultant
Oficer Policji (młodszy inspektor w stanie spoczynku). W Policji służył blisko 30 lat, z czego prawie 28 w pionie kryminalnym. Przez ponad 10 lat był policyjnym negocjatorem i uczestniczył w rozwiązywaniu wielu sytuacji kryzysowych.
W zakresie negocjacji szkolony był przez świetną kadrę Polskich policjantów, którzy tworzyli system negocjacji policyjnych w Polsce oraz agentów FBI (w tym jedną z ikon negocjacji Byrona Sage), policjantów brytyjskich oraz francuskich.
Gdzie odbywają się zajęcia?
Zjazdy organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A, w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy.
Poznaj nasze sale szkoleniowe:
NOWOŚĆ! Raty 0% PayU
Możliwość rozbicia ceny na aż 20 rat 0% PayU. Zapytaj o tę możliwość w trakcie rozmowy z konsultantem.
I Zjazd (18-19.10.2024 r.) Strategie negocjacyjne
Podczas pierwszego zjazdu uczestnicy poznają strukturę i dynamikę procesu negocjacyjnego. Zdobywają wiedzę, która jest podstawą do przejęcia kontroli nad procesem negocjacyjnym. Poprzez uczestnictwo w grach symulacyjnych zapoznają się z modelem 5 MetaCelów negocjacyjnych. Zdefiniowanie metacelu na etapie przygotowania do negocjacji jest niezbędne do określenia obszarów, w których negocjator może wypracować korzyści. Pozwala również określić rekomendowaną strategię negocjacyjną, a co za tym idzie – spektrum narzędzi i technik możliwych do wykorzystania w danej sytuacji.
Kluczowe zagadnienia:
- model 5 MetaCelów negocjacyjnych
- przygotowanie do negocjacji i jego etapy
- wyznaczanie celów negocjacyjnych oraz metod ich realizacji
- strategie i style negocjacyjne: negocjacje problemowe, negocjacje pozycyjne; negocjacje pakietowe
- interes a stanowisko negocjacyjne, interes a trwałość porozumienia
- sposoby radzenia sobie z impasem w negocjacjach
II Zjazd (22-23.11.2024 r.) Konflikt i asertywność w negocjacjach
Konflikt jest nieodłączną składową procesów negocjacyjnych. Pojawia się zawsze, gdy mamy do czynienia ze sprzecznością dążeń, niezgodnością interesów czy poglądów. Skuteczny negocjator dostrzega różne wymiary konfliktu. Potrafi sprowadzać konflikty na wspólną, negocjowalną płaszczyznę, unikając tym samym ich eskalacji. W tym module szkoleniowym uczestnicy przyjrzą się konfliktowi i procesowi jego rozwiązywania, jako narzędziom budowania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi.
Kluczowe zagadnienia:
- konflikt w negocjacjach i proces jego rozwiązywania
- budowanie długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi
- diagnozowanie konfliktów: poziomy i wymiary sytuacji konfliktowej
- negocjowalne i nienegocjowalne obszary konfliktu – model koła konfliktu
- postawa asertywna jako źródło siły negocjatora
- praca nad asertywną postawą w negocjacjach
III Zjazd (13-14.12.2024 r.) Budowanie siły negocjatora
Sukces w negocjacjach zależy nie tylko od kart, jakie posiada gracz, ale przede wszystkim od tego, w jaki sposób je rozgrywa. Innymi słowy, siła negocjacyjna zależy w dużej mierze od tego, jak postrzega nas partner negocjacyjny. Podczas tej sesji szkoleniowej uczestnicy analizują czynniki, które budują siłę negocjatora i przekładają je na własny styl negocjowania. Odnajdują równowagę pomiędzy dwoma przeciwstawnymi wymiarami siły: umiejętnością odważnego komunikowania własnych potrzeb oraz umiejętnością docierania do potrzeb drugiej strony. Treningowi budowania siły służy gra negocjacyjna stworzona na podstawie case’u dotyczącego negocjacji domu mediowego ze stacjami telewizyjnymi. Będą trenowali swoje umiejętności interpersonalne i wzmocnią kompetencje z obszaru inteligencji emocjonalnej.
Kluczowe zagadnienia:
- przekonania wewnętrzne jako źródło siły / słabości w negocjacjach
- błędy percepcji wpływające na decyzje w negocjacjach
- budowanie siły poprzez aktywne słuchanie
- docieranie do potrzeb partnerów negocjacyjnych
W roli komentatora biznesowego wystąpi Zofia Sanejko, Wiceprezes zarządu i Media Buying Director w Universal McCann.
IV Zjazd (17-18.01.2025 r.) Wywieranie wpływu w negocjacjach – Turniej negocjacyjny. Głos i mowa ciała.
Dzień 1 – Wywieranie wpływu w negocjacjach – Turniej negocjacyjny
Integrują wszystkie dotychczas zdobyte kompetencje negocjacyjne w kilkugodzinnej symulacji złożonych, wieloetapowych negocjacji. Gra, w której biorą udział, oparta jest o case „polskiej transakcji stulecia”, jaką był zakup rafinerii w Możejkach. Ich zadaniem jest wynegocjowanie korzystnych i trwałych porozumień w kwestiach ekonomicznych, społecznych i politycznych.
W roli komentatora biznesowego wystąpi Cezary Filipowicz Był m. in. Prezesem Przedsiębiorstwa Usług Geologicznych „Geopol”, Prezesem International Oil Company „Golden Gate” SA, Dyrektorem przedstawicielstwa firmy „Ukrtransnafta” w Polsce, Wiceprezesem „PKN Orlen”, Członkiem Zarządu Rafinerii „AB Mezoiku Nafta” na Litwie. W przeszłości pełnił również obowiązki doradcy wicepremiera – Ministra Gospodarki RP oraz doradcy w Kancelarii Prezydenta RP.
Dzień 2 – Głos i mowa ciała w negocjacjach
„Ludzie mądrzy wyczytują twoje przeszłe losy z twego wyglądu, kroku, zachowania. Nawet najdrobniejszy szczegół ciała coś wyjawia.” (Ralph Waldo Emerson). Nikt nie kontroluje swojej mowy ciała w stu procentach. Skuteczny negocjator ma jednak świadomość tego, jakie wrażenie wywiera na otoczeniu i potrafi dostosować swoją ekspresję do celów, jakie chce osiągnąć. Temu właśnie służy warsztat świadomego posługiwania się głosem i mową ciała, do którego zapraszamy uczestników w połowie cyklu Szkoły negocjacji.
Kluczowe zagadnienia:
- świadome posługiwanie się głosem i mową ciała w negocjacjach
- dostosowanie ekspresji do zakładanych celów
Zajęcia prowadzi specjalista z zakresu autoprezentacji i logopeda medialny, Maria Bończyk.
Efekty warsztatu są wzmacniane podczas pozostałych zjazdów Szkoły negocjacji poprzez udział uczestników w videotreningu.
V Zjazd (14-15.02.2025 r.) Negocjacje w sytuacji kryzysowej. Różnice temperamentalne w negocjacjach
Dzień 1 – Negocjacje w sytuacji kryzysowej
Sukces negocjacyjny wymaga czasu, wytrwałości i umiejętności oddzielania zachowań od emocji. Częstym błędem negocjacyjnym jest próba zbyt szybkiego wpłynięcia na wybory partnera negocjacyjnego. W sytuacji obustronnego napięcia emocjonalnego takie działanie najczęściej prowadzi do impasu. Uczestnicy Szkoły Negocjacji poznają mechanizmy komunikacji w trudnych emocjonalnie sytuacjach negocjacyjnych poprzez udział w 8-godzinnej symulacji negocjacji policyjnych z porywaczem. Przechodzą w praktyce przez model schodów zmian behawioralnych, zgodnie z którym wywieranie wpływu na zachowania drugiej strony jest możliwe jedynie dzięki zbudowaniu dobrego kontaktu, opierającego się na aktywnym słuchaniu i empatii. Uczestnicy przeżywają również osłabienie uwagi i spadek motywacji, które często towarzyszą długotrwałym procesom negocjacyjnym. Uczą się, jak radzić sobie ze zmęczeniem i zminimalizować jego wpływ na efekt rozmów.
Kluczowe zagadnienia:
- zachowanie kierunku rozmowy pomimo stresu
- trening kontroli własnych uczuć i stanów emocjonalnych
- schody zmian behawioralnych – moduł prowadzi negocjator policyjny
Dzień 2 – Różnice temperamentalne w negocjacjach
W tym module uczestnicy przejdą przez trening umiejętności negocjacyjnych w trudnych rozmowach ze sparing partnerem. Zapoznają się z modelem 4 typów temperamentalnych., wyodrębnionych przez C.G. Junga. Opisuje on różnice indywidualne, które w negocjacjach przekładają się na styl komunikowania, myślenia i działania oraz sposób podejmowania decyzji. Model dostarcza również wiedzy na temat potencjalnych obszarów nieporozumień i spięć pomiędzy negocjatorami reprezentującymi odmienne style funkcjonowania. Budują własną pozycję i siłę w oczach partnera, bazując na swoich mocnych stronach i na osobistym potencjale negocjacyjnym wykorzystując umiejętności z obszaru asertywnej komunikacji i wywierania wpływu
Uczestnicy przyjrzą się uniwersalnym mechanizmom wywierania wpływu na ludzi oraz ich zastosowaniu w negocjacjach.
Kluczowe zagadnienia:
- autodiagnoza: mój styl argumentowania, podejmowania decyzji i działania
- wywieranie wpływu na partnerów negocjacyjnych o różnych typach osobowości
- uniwersalne prawa oddziaływania na ludzi
- trening prowadzenia rozmów z różnymi typami partnerów negocjacyjnych
VI Zjazd (14-15.03.2025 r.) Negocjacje nastawione na ograniczenie strat
Dzień 1 – Negocjacje nastawione na ograniczanie strat
Do tej pory uczestnicy Szkoły negocjacji przeszli kilkanaście symulacji negocjacyjnych, w których uczyli się wypracowywać korzyści. Podczas tego modułu szlifują swój warsztat negocjacyjny w sytuacji ograniczania strat. Mierzą się przy tym z własnym nastawieniem: pesymizmem, chciwością, pokusą blefowania. Gra negocjacyjna, w której biorą udział, oparta jest na rzeczywistym przypadku rozmów negocjacyjnych z wierzycielami, prowadzonych w sytuacji zagrożenia upadłością spółki.
Kluczowe zagadnienia:
- zarządzanie informacją w negocjacjach
- wykorzystanie realnej i pozornej siły w rozmowach negocjacyjnych
- zarządzanie komunikacją w zespole negocjacyjnym
W roli komentatora biznesowego wystąpi Maciej Radziwiłł, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Energetyka. Były Prezes Zarządu – Przewodniczący Rady Nadzorczej Trakcja – Tiltra S.A. oraz Rady Nadzorczej Quercus TFI S.A.
Dzień 2 – Mediacje
Mediacje są jednym ze sposobów rozwiązywania konfliktów i dochodzenia do porozumienia w sytuacji częściowo rozbieżnych interesów stron. W procesie dochodzenia do konsensusu, do rozmów pomiędzy stronami włącza się bezstronny mediator – osoba nie posiadająca żadnego interesu w rozwiązaniu konfliktu. Jej zadaniem jest zapewnienie, że rozmowy zakończą się porozumieniem satysfakcjonującym dla obu stron. Mediacje koncentrują się na potrzebach i interesach uczestników konfliktu. Stwarzają możliwość wypowiedzenia swoich racji w sposób spokojny i przemyślany. Zaprosimy uczestników zarówno do prowadzenia mediacji, jak i bycia ich podmiotem.
Kluczowe zagadnienia:
- zasady mediacji
- zadania mediatora
- warsztat mediatora
- przebieg sesji mediacyjnej
VII Zjazd (04-05.04.2025 r.) Różnice kulturowe w negocjacjach. Finał Szkoły negocjacji. Negocjacje w zmianie.
Dzień 1 – Różnice kulturowe w negocjacjach
Istotną składową procesów negocjacyjnych jest kontekst sytuacyjny, w jakim prowadzone są rozmowy. Po przejściu przez moduł dotyczący różnic kulturowych w negocjacjach, uczestnicy stają się świadomi odmienności w „programowaniu kulturowym” różnych narodów. Potrafią przełożyć te różnice na praktyczne zastosowania biznesowe w sferze organizowania i prowadzenia spotkań, negocjowania, zarządzania, udzielania informacji zwrotnej. Zwiększają swoją efektywność funkcjonowania w środowisku wielokulturowym.
Kluczowe zagadnienia:
- czym jest kultura i jakie są jej przejawy kluczowe w codziennym życiu?
- 4-wymiarowy Model Kultury G. Hofstede
- doświadczanie kultury i szoku kulturowego
- Wzorce Myślowe™ – konsekwencje kultury w środowisku biznesowym
- strategie zachowań – jak radzić sobie z różnicami kulturowymi w praktyce?
Dzień 2 – Finał Szkoły negocjacji. Negocjacje w zmianie
Zmiana jest nieodłącznym elementem złożonych procesów negocjacyjnych. Zmieniają się uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne, którym podlegają negocjatorzy, efektem rozmów bywa zmiana w organizacji lub zmiana społeczna. Uczestnicy Szkoły negocjacji przechodzą trening negocjowania zmiany podczas gry opracowanej na podstawie procesu dochodzenia do porozumienia w sprawie Reformy Emerytalnej. Odbywają symulację rozmów w Komisji Trójstronnej, pomiędzy przedstawicielami związków zawodowych, rządu i pracodawców. Ich zadaniem jest realizacja jasno określonych celów finansowych przy równoczesnym zachowaniu poparcia społecznego.
Kluczowe zagadnienia:
- trening umiejętności rozpoznawania merytorycznych i pozamerytorycznych wymiarów konfliktów
- nastawienie na realizację celu w negocjacjach
- zarządzanie zmianą w procesie negocjacyjnym
- koszty procesu negocjacyjnego
Podsumowanie i zakończenie Szkoły negocjacji
i zostanie powiększona o podatek VAT
Program szkoły
I Zjazd (18-19.10.2024 r.) Strategie negocjacyjne
Podczas pierwszego zjazdu uczestnicy poznają strukturę i dynamikę procesu negocjacyjnego. Zdobywają wiedzę, która jest podstawą do przejęcia kontroli nad procesem negocjacyjnym. Poprzez uczestnictwo w grach symulacyjnych zapoznają się z modelem 5 MetaCelów negocjacyjnych. Zdefiniowanie metacelu na etapie przygotowania do negocjacji jest niezbędne do określenia obszarów, w których negocjator może wypracować korzyści. Pozwala również określić rekomendowaną strategię negocjacyjną, a co za tym idzie – spektrum narzędzi i technik możliwych do wykorzystania w danej sytuacji.
Kluczowe zagadnienia:
- model 5 MetaCelów negocjacyjnych
- przygotowanie do negocjacji i jego etapy
- wyznaczanie celów negocjacyjnych oraz metod ich realizacji
- strategie i style negocjacyjne: negocjacje problemowe, negocjacje pozycyjne; negocjacje pakietowe
- interes a stanowisko negocjacyjne, interes a trwałość porozumienia
- sposoby radzenia sobie z impasem w negocjacjach
II Zjazd (22-23.11.2024 r.) Konflikt i asertywność w negocjacjach
Konflikt jest nieodłączną składową procesów negocjacyjnych. Pojawia się zawsze, gdy mamy do czynienia ze sprzecznością dążeń, niezgodnością interesów czy poglądów. Skuteczny negocjator dostrzega różne wymiary konfliktu. Potrafi sprowadzać konflikty na wspólną, negocjowalną płaszczyznę, unikając tym samym ich eskalacji. W tym module szkoleniowym uczestnicy przyjrzą się konfliktowi i procesowi jego rozwiązywania, jako narzędziom budowania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi.
Kluczowe zagadnienia:
- konflikt w negocjacjach i proces jego rozwiązywania
- budowanie długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi
- diagnozowanie konfliktów: poziomy i wymiary sytuacji konfliktowej
- negocjowalne i nienegocjowalne obszary konfliktu – model koła konfliktu
- postawa asertywna jako źródło siły negocjatora
- praca nad asertywną postawą w negocjacjach
III Zjazd (13-14.12.2024 r.) Budowanie siły negocjatora
Sukces w negocjacjach zależy nie tylko od kart, jakie posiada gracz, ale przede wszystkim od tego, w jaki sposób je rozgrywa. Innymi słowy, siła negocjacyjna zależy w dużej mierze od tego, jak postrzega nas partner negocjacyjny. Podczas tej sesji szkoleniowej uczestnicy analizują czynniki, które budują siłę negocjatora i przekładają je na własny styl negocjowania. Odnajdują równowagę pomiędzy dwoma przeciwstawnymi wymiarami siły: umiejętnością odważnego komunikowania własnych potrzeb oraz umiejętnością docierania do potrzeb drugiej strony. Treningowi budowania siły służy gra negocjacyjna stworzona na podstawie case’u dotyczącego negocjacji domu mediowego ze stacjami telewizyjnymi. Będą trenowali swoje umiejętności interpersonalne i wzmocnią kompetencje z obszaru inteligencji emocjonalnej.
Kluczowe zagadnienia:
- przekonania wewnętrzne jako źródło siły / słabości w negocjacjach
- błędy percepcji wpływające na decyzje w negocjacjach
- budowanie siły poprzez aktywne słuchanie
- docieranie do potrzeb partnerów negocjacyjnych
W roli komentatora biznesowego wystąpi Zofia Sanejko, Wiceprezes zarządu i Media Buying Director w Universal McCann.
IV Zjazd (17-18.01.2025 r.) Wywieranie wpływu w negocjacjach – Turniej negocjacyjny. Głos i mowa ciała.
Dzień 1 – Wywieranie wpływu w negocjacjach – Turniej negocjacyjny
Integrują wszystkie dotychczas zdobyte kompetencje negocjacyjne w kilkugodzinnej symulacji złożonych, wieloetapowych negocjacji. Gra, w której biorą udział, oparta jest o case „polskiej transakcji stulecia”, jaką był zakup rafinerii w Możejkach. Ich zadaniem jest wynegocjowanie korzystnych i trwałych porozumień w kwestiach ekonomicznych, społecznych i politycznych.
W roli komentatora biznesowego wystąpi Cezary Filipowicz Był m. in. Prezesem Przedsiębiorstwa Usług Geologicznych „Geopol”, Prezesem International Oil Company „Golden Gate” SA, Dyrektorem przedstawicielstwa firmy „Ukrtransnafta” w Polsce, Wiceprezesem „PKN Orlen”, Członkiem Zarządu Rafinerii „AB Mezoiku Nafta” na Litwie. W przeszłości pełnił również obowiązki doradcy wicepremiera – Ministra Gospodarki RP oraz doradcy w Kancelarii Prezydenta RP.
Dzień 2 – Głos i mowa ciała w negocjacjach
„Ludzie mądrzy wyczytują twoje przeszłe losy z twego wyglądu, kroku, zachowania. Nawet najdrobniejszy szczegół ciała coś wyjawia.” (Ralph Waldo Emerson). Nikt nie kontroluje swojej mowy ciała w stu procentach. Skuteczny negocjator ma jednak świadomość tego, jakie wrażenie wywiera na otoczeniu i potrafi dostosować swoją ekspresję do celów, jakie chce osiągnąć. Temu właśnie służy warsztat świadomego posługiwania się głosem i mową ciała, do którego zapraszamy uczestników w połowie cyklu Szkoły negocjacji.
Kluczowe zagadnienia:
- świadome posługiwanie się głosem i mową ciała w negocjacjach
- dostosowanie ekspresji do zakładanych celów
Zajęcia prowadzi specjalista z zakresu autoprezentacji i logopeda medialny, Maria Bończyk.
Efekty warsztatu są wzmacniane podczas pozostałych zjazdów Szkoły negocjacji poprzez udział uczestników w videotreningu.
V Zjazd (14-15.02.2025 r.) Negocjacje w sytuacji kryzysowej. Różnice temperamentalne w negocjacjach
Dzień 1 – Negocjacje w sytuacji kryzysowej
Sukces negocjacyjny wymaga czasu, wytrwałości i umiejętności oddzielania zachowań od emocji. Częstym błędem negocjacyjnym jest próba zbyt szybkiego wpłynięcia na wybory partnera negocjacyjnego. W sytuacji obustronnego napięcia emocjonalnego takie działanie najczęściej prowadzi do impasu. Uczestnicy Szkoły Negocjacji poznają mechanizmy komunikacji w trudnych emocjonalnie sytuacjach negocjacyjnych poprzez udział w 8-godzinnej symulacji negocjacji policyjnych z porywaczem. Przechodzą w praktyce przez model schodów zmian behawioralnych, zgodnie z którym wywieranie wpływu na zachowania drugiej strony jest możliwe jedynie dzięki zbudowaniu dobrego kontaktu, opierającego się na aktywnym słuchaniu i empatii. Uczestnicy przeżywają również osłabienie uwagi i spadek motywacji, które często towarzyszą długotrwałym procesom negocjacyjnym. Uczą się, jak radzić sobie ze zmęczeniem i zminimalizować jego wpływ na efekt rozmów.
Kluczowe zagadnienia:
- zachowanie kierunku rozmowy pomimo stresu
- trening kontroli własnych uczuć i stanów emocjonalnych
- schody zmian behawioralnych – moduł prowadzi negocjator policyjny
Dzień 2 – Różnice temperamentalne w negocjacjach
W tym module uczestnicy przejdą przez trening umiejętności negocjacyjnych w trudnych rozmowach ze sparing partnerem. Zapoznają się z modelem 4 typów temperamentalnych., wyodrębnionych przez C.G. Junga. Opisuje on różnice indywidualne, które w negocjacjach przekładają się na styl komunikowania, myślenia i działania oraz sposób podejmowania decyzji. Model dostarcza również wiedzy na temat potencjalnych obszarów nieporozumień i spięć pomiędzy negocjatorami reprezentującymi odmienne style funkcjonowania. Budują własną pozycję i siłę w oczach partnera, bazując na swoich mocnych stronach i na osobistym potencjale negocjacyjnym wykorzystując umiejętności z obszaru asertywnej komunikacji i wywierania wpływu
Uczestnicy przyjrzą się uniwersalnym mechanizmom wywierania wpływu na ludzi oraz ich zastosowaniu w negocjacjach.
Kluczowe zagadnienia:
- autodiagnoza: mój styl argumentowania, podejmowania decyzji i działania
- wywieranie wpływu na partnerów negocjacyjnych o różnych typach osobowości
- uniwersalne prawa oddziaływania na ludzi
- trening prowadzenia rozmów z różnymi typami partnerów negocjacyjnych
VI Zjazd (14-15.03.2025 r.) Negocjacje nastawione na ograniczenie strat
Dzień 1 – Negocjacje nastawione na ograniczanie strat
Do tej pory uczestnicy Szkoły negocjacji przeszli kilkanaście symulacji negocjacyjnych, w których uczyli się wypracowywać korzyści. Podczas tego modułu szlifują swój warsztat negocjacyjny w sytuacji ograniczania strat. Mierzą się przy tym z własnym nastawieniem: pesymizmem, chciwością, pokusą blefowania. Gra negocjacyjna, w której biorą udział, oparta jest na rzeczywistym przypadku rozmów negocjacyjnych z wierzycielami, prowadzonych w sytuacji zagrożenia upadłością spółki.
Kluczowe zagadnienia:
- zarządzanie informacją w negocjacjach
- wykorzystanie realnej i pozornej siły w rozmowach negocjacyjnych
- zarządzanie komunikacją w zespole negocjacyjnym
W roli komentatora biznesowego wystąpi Maciej Radziwiłł, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Energetyka. Były Prezes Zarządu – Przewodniczący Rady Nadzorczej Trakcja – Tiltra S.A. oraz Rady Nadzorczej Quercus TFI S.A.
Dzień 2 – Mediacje
Mediacje są jednym ze sposobów rozwiązywania konfliktów i dochodzenia do porozumienia w sytuacji częściowo rozbieżnych interesów stron. W procesie dochodzenia do konsensusu, do rozmów pomiędzy stronami włącza się bezstronny mediator – osoba nie posiadająca żadnego interesu w rozwiązaniu konfliktu. Jej zadaniem jest zapewnienie, że rozmowy zakończą się porozumieniem satysfakcjonującym dla obu stron. Mediacje koncentrują się na potrzebach i interesach uczestników konfliktu. Stwarzają możliwość wypowiedzenia swoich racji w sposób spokojny i przemyślany. Zaprosimy uczestników zarówno do prowadzenia mediacji, jak i bycia ich podmiotem.
Kluczowe zagadnienia:
- zasady mediacji
- zadania mediatora
- warsztat mediatora
- przebieg sesji mediacyjnej
VII Zjazd (04-05.04.2025 r.) Różnice kulturowe w negocjacjach. Finał Szkoły negocjacji. Negocjacje w zmianie.
Dzień 1 – Różnice kulturowe w negocjacjach
Istotną składową procesów negocjacyjnych jest kontekst sytuacyjny, w jakim prowadzone są rozmowy. Po przejściu przez moduł dotyczący różnic kulturowych w negocjacjach, uczestnicy stają się świadomi odmienności w „programowaniu kulturowym” różnych narodów. Potrafią przełożyć te różnice na praktyczne zastosowania biznesowe w sferze organizowania i prowadzenia spotkań, negocjowania, zarządzania, udzielania informacji zwrotnej. Zwiększają swoją efektywność funkcjonowania w środowisku wielokulturowym.
Kluczowe zagadnienia:
- czym jest kultura i jakie są jej przejawy kluczowe w codziennym życiu?
- 4-wymiarowy Model Kultury G. Hofstede
- doświadczanie kultury i szoku kulturowego
- Wzorce Myślowe™ – konsekwencje kultury w środowisku biznesowym
- strategie zachowań – jak radzić sobie z różnicami kulturowymi w praktyce?
Dzień 2 – Finał Szkoły negocjacji. Negocjacje w zmianie
Zmiana jest nieodłącznym elementem złożonych procesów negocjacyjnych. Zmieniają się uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne, którym podlegają negocjatorzy, efektem rozmów bywa zmiana w organizacji lub zmiana społeczna. Uczestnicy Szkoły negocjacji przechodzą trening negocjowania zmiany podczas gry opracowanej na podstawie procesu dochodzenia do porozumienia w sprawie Reformy Emerytalnej. Odbywają symulację rozmów w Komisji Trójstronnej, pomiędzy przedstawicielami związków zawodowych, rządu i pracodawców. Ich zadaniem jest realizacja jasno określonych celów finansowych przy równoczesnym zachowaniu poparcia społecznego.
Kluczowe zagadnienia:
- trening umiejętności rozpoznawania merytorycznych i pozamerytorycznych wymiarów konfliktów
- nastawienie na realizację celu w negocjacjach
- zarządzanie zmianą w procesie negocjacyjnym
- koszty procesu negocjacyjnego
Podsumowanie i zakończenie Szkoły negocjacji
Koszt uczestnictwa
i zostanie powiększona o podatek VAT
FAQ
-
Jakie są warunki przyjęcia?
Warunkiem uczestnictwa w Szkole jest podpisanie Umowy. Umowę przesyłamy e-mailem, pocztą lub faksem po otrzymaniu zgłoszenia za pomocą Formularza zgłoszeniowego lub drogą mailową. O rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy – 16 osób
-
Co trzeba zrobić aby skończyć Szkołę?
Warunkiem ukończenia Szkoły, a tym samym otrzymania dyplomu, jest udział w minimum 9 zjazdach oraz wniesienie całości opłaty
-
Czy Szkoła działa na zasadach studiów podyplomowych?
Szkoła nie działa za zasadach studiów podyplomowych
-
Jak mogę zapisać się do Szkoły?
Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie.
-
Czy można płacić w ratach?
Tak jest możliwość płatności w ratach.
-
Dla kogo adresowana jest Szkoła?
Do udziału w Szkole zapraszamy wszystkich, dla których negocjacje są sposobem realizacji celu biznesowego: menedżerów, kadrę zarządzającą, liderów sprzedaży, sprzedawców, liderów i pracowników działów zakupowych, przedsiębiorców.
-
W jakie dni odbywają się zajęcia?
Zajęcia odbywają się w piątki i w soboty, I zjazd trwa 3 dni i zaczyna się we czwartek.
-
Czy jest egzamin końcowy?
W trakcie trwania Szkoły odbywają się testy wiedzy, nie ma końcowego egzaminu.
-
Jaki jest koszt Szkoły?
Koszt uczestnictwa w Szkole wynosi 22 900 zł netto.
-
Jakie są promocje?
Zapraszamy na stronę: https://houseofskills.pl/35,nasze-promocje.html
-
Jak długo trwają Szkoły?
Harmonogramy dostępne są na podstronach Szkół.
-
Czy otrzymuję dyplom na zakończenie Szkoły?
Po zakończeniu Szkoły Uczestnicy otrzymują dyplom z podaną liczbą godzin i podpisem trenera prowadzącego daną edycję.
-
Czy można uzyskać dofinansowanie?
Szkoły są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych, co oznacza, że można uzyskać aż do 80% dofinansowania. Z programu dofinansowania skorzystać mogą wszystkie mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa z wyłączeniem województwa pomorskiego i mazowieckiego.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234Kamil
+48 501 630 741