- Komunikacja interpersonalna
- Innowacyjność i kreatywność
- Sztuka prezentacji
-
SzkołaSzkoła trenerów i trenerek biznesu
-
Najbliższy terminNowe terminy wkrótce
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234Kamil
+48 501 630 741Szkoła trenerów i trenerek biznesu House of Skills to roczny, intensywny program przygotowujący do zawodu trenera w biznesie.
To ponad 200 godzin praktycznego i kompleksowego treningu umiejętności trenerskich, niezbędnych do całościowego przygotowania i poprowadzenia doświadczenia edukacyjnego dla klienta biznesowego.
Szkoła wyposaża uczestników w umiejętności potrzebne do pracy z grupami, projektowanie i realizację szkoleń, zarządzanie całością doświadczeń edukacyjnych w biznesie – od momentu zgłoszenia potrzeby przez klienta, przez przygotowanie i dostarczenie odpowiedniego rozwiązania, aż po wdrożenie i ewaluację projektu.
Zaproszenie:
Szkoła trenerów biznesu House of Skills to 30 lat doświadczeń na rynku usług doradczo-szkoleniowych, 60 trenerów i konsultantów realizujących wydarzenia rozwojowe, 14 partnerów merytorycznych (polskich i zagranicznych) i ponad 10 000 uczestników szkoleń rocznie. Suma naszych doświadczeń to kapitał rozwojowy, którym chcemy się podzielić, by rozwijać kolejne pokolenia trenerów biznesu.
Cele szkoły:
kompleksowe przygotowanie do roli trenera biznesu według modelu Ról trenerskich™
rozwój umiejętności trenera i konsultanta w biznesie, w tym osadzenie w rzeczywistości rynkowej – poznanie kontekstu biznesowego, w którym realizowane są procesy rozwojowe
nauka przygotowywania i realizacji procesów edukacyjnych w oparciu o potrzeby klienta w formule stacjonarnej oraz online
rozwój umiejętności wykorzystywania nowych technologii w tym AI oraz najnowszych trendów w rozwoju ludzi do projektowania rozwiązań edukacyjnych
opanowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi i niestandardowymi sytuacjami w pracy z grupą na sali szkoleniowej i wirtualnej
wspieranie rozwoju osobistego i samoświadomości – rozwijanie umiejętności interpersonalnych i rozbudowywanie zrozumienia siebie, kluczowych do efektywnej pracy w roli trenera
Profil uczestnika
Do udziału w programie zapraszamy wszystkie osoby, które chcą stać się profesjonalnym/ną trenerem/trenerką biznesu, w tym przede wszystkim:
-
liderów/ek i ekspertów/ek z różnych branż, którzy/re chcą dzielić się swoją wiedzą specjalistyczną w sposób profesjonalny lub pełnią rolę mentorów/ek i szukają aktywizujących, nowoczesnych i skutecznych metod przekazywania wiedzy
-
osoby z doświadczeniem w biznesie, które chcą przekwalifikować się i realizować zawodowo ucząc innych
-
osoby, które chcą rozpocząć karierę jako trenerzy, w tym absolwenci psychologii, socjologii, kierunków ekonomicznych, biznesowych i pokrewnych, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą ze wspieraniem rozwoju innych
-
osoby w roli trenerów/rek wewnętrznych, pracowników/ek działów HR, HR Business Partnerów/ek, Menedżerów/ek HR i osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacjach, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w obszarze „Learning and Development” i pracy z grupami
-
osoby z pierwszymi doświadczeniami w pracy z grupami, np. w sektorze pozarządowym lub w edukacji, które chcą zdobyć umiejętności niezbędne do skutecznej pracy w biznesie
Dlaczego warto wziąć udział w Szkole trenerów? Po ukończeniu Szkoły uczestnicy:
są przygotowani do różnorodnych aspektów pracy trenera dzięki kompleksowości programu
poznają swoje mocne strony i obszary rozwojowe w roli trenera
zwiększają swoją efektywność w przygotowaniu i realizacji procesów edukacyjnych zarówno w formie stacjonarnej jak i online
zwiększają swoją wiedzą na temat narzędzi do edukacji cyfrowej dorosłych oraz najnowszych trendów w rozwoju ludzi w tym możliwości wykorzystania nowych technologii i AI
zyskują pewność siebie w roli prezentera i trenera zwiększają repertuar swoich zachowań trenerskich – prezentacyjnych, związanych z wykorzystaniem storytelingu i warsztatowych
potrafią diagnozować i rozumieć potrzeby oraz kontekst biznesowy klienta, a także projektować rozwiązania rozwojowe, które na nie odpowiadają
są przygotowani do merytorycznego i emocjonalnego radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach podczas szkolenia
wiedzą jak rozwijać się w swojej roli i budować swój wizerunek
poznają z bliska funkcjonowanie firmy doradczo – szkoleniowej
Stosowane metody
Kompetencje trenerskie wynikają przede wszystkim z praktyki i doświadczenia. W związku z tym uczestnicy Szkoły przechodzą intensywny trening zadaniowy. Podstawowymi metodami pracy są:
-
doświadczenia, symulacje, eksperymenty, ćwiczenia praktyczne z treningiem na sali szkoleniowej i studia przypadków, osadzone w konkretnych realiach biznesowych
-
videotrening: praca z kamerą oraz analiza nagranego materiału przez specjalistę z zakresu coachingu sztuki prezentacji
-
praca z kamerą w studiu nagraniowym
-
praca z narzędziami cyfrowymi
-
sesje rozwojowych informacji zwrotnych
-
wymiana doświadczeń podczas warsztatów i dyskusji moderowanych
-
konsultacje indywidualne
-
spotkania z praktykami (trenerzy, specjaliści z obszaru rozwoju ludzi w organizacjach)
-
test autodiagnostyczny w oparciu o autorski model Ról Trenerskich™
-
krótkie wykłady teoretyczne
Co wyróżnia Szkołę trenerów biznesu?
-
Dzielimy się naszym już prawie 30 letnim doświadczeniem w realizacji szkoleń dla biznesu, pokazując najlepsze praktyki trenerskie i fundamenty tego zawodu, jednocześnie łącząc je z najnowszą wiedzą dotyczącą tego, jak uczą się dorośli i trendami, które dotyczą rozwijania kompetencji teraz i w najbliższej przyszłości określonej gospodarką opartą na wiedzy i nieustanną ewolucją możliwości cyfrowych.
-
Stawiamy na praktykę, ćwiczenie umiejętności i blended learning tak, aby proces uczenia się był angażującym i różnorodnym doświadczeniem.
-
Pomagamy pracować na silnych stronach i pokazujemy obszary rozwojowe dzieląc się autorskim Modelem Ról Trenerskich™ – tak, aby każdy uczestnik/czka mógł na postawie Kwestionariusza Autodiagnozy Ról – dokonać remanentu umiejętności na „wejściu” do szkoły i z pomocą opiekuna szkoły, wzmacniać obszary do rozwoju.
-
Autorami i realizatorami programu Szkoły są eksperci – konsultanci i trenerzy z wieloletnim doświadczeniem w realizacji szkoleń, procesów rozwojowych dla klientów biznesowych. To osoby, które zrealizują setki godzin na sali szkoleniowej stacjonarnie i online, dla ponad 10 tysięcy uczestników rocznie z różnych poziomów organizacji w wielu różnorodnych branżach – wpływając na postawy, wiedzę i umiejętności pracowników i liderów w Polsce oraz za granicą. To zespół dobrany tak, aby wspierać, rozwijać i inspirować uczestników Szkoły dzięki różnorodności temperamentów, stylów trenerskich, doświadczeń i obszarów specjalizacji biznesowych.
-
Możliwość uczestniczenia w wybranym szkoleniu otwartym w ramach Szkoły, by zbierać dodatkowe doświadczenie przez uczestnictwo i obserwację.
-
Możliwość skorzystania ze studia nagraniowego i przygotowania videowizytówki.
-
Konsultacje indywidualne, możliwość kontaktu z trenerami, konsultantami i możliwość spotkania z przedstawicielami biznesu.
-
Wybranym osobom oferujemy możliwość współpracy po pomyślnym ukończeniu Szkoły.
Warunki uczestnictwa
warunkiem uczestnictwa w Szkole jest przesłanie formularza zgłoszeniowego
o rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy – max 14 osób
warunkiem ukończenia Szkoły, a tym samym otrzymania dyplomu, jest udział w minimum 90% zajęć oraz przygotowanie scenariusza własnego szkolenia dwudniowego i realizację fragmentu tego szkolenia pod superwizją doświadczonego trenera oraz wniesienie całości opłaty
w przypadku udziału w Szkole w wymiarze mniejszym niż wskazany powyżej, uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w Szkole ze wskazaniem liczby godzin odbytych zajęć
uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w całych zajęciach. Dopuszczalne są 3 godziny nieobecności każdego dnia zajęć w trakcie całej Szkoły
uczestnik ma około 5 miesięcy na przygotowanie scenariusza własnego szkolenia oraz przeprowadzenie fragmentu tego szkolenia pod superwizją.
do czasu uregulowania płatności za Szkołę w pełnej wysokości Organizator ma prawo wstrzymać wydanie Uczestnikowi certyfikatu ukończenia Szkoły
Trenerzy House of Skills
-
Małgorzata Olszanowska
trenerka / konsultantka wiodąca
Jest absolwentką Papieskiego Wydziału Teologicznego (Wydział Pedagogiki) oraz Akademii Teologii Katolickiej (Wydział Psychologii).
Interesuje się jogą, niekonwencjonalną medycyną, wpływem świadomości na codzienne funkcjonowanie. Codziennym wyzwaniem jest dla niej wychowanie córek na szczęśliwe kobiety. Odpoczywa w kontakcie z przyrodą.
Obszary jej specjalizacji to:
- przywództwo
- umiejętności menedżerskie
- efektywność osobista
- myślenie innowacyjne i analityczne
- coaching
- praca z trenerami (szkolenia, superwizja)
-
Alicja Firsowicz-Madej
trenerka / konsultantka
Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szukając inspiracji do pracy szkoleniowca, ukończyła Szkołę Trenerów Dramy w Drama Way. Posiada certyfikat Business Coaching Diploma Akademii PwC, pierwszej szkoły coachingu w Polsce z akredytacją dwóch międzynarodowych organizacji coachingowych ICF i EMCC EQA. Jest również akredytowanym coachem International Coach Federation ACC.
W pracy trenerskiej bliska jej jest myśl, że „Każde wypowiedziane słowo jest jak nasionko, z którego w głowie drugiej osoby wyrasta roślina…” i w związku z tym, pomaga innym „przekuwać” intencje na słowa.
Od 1999 r. współpracuje z Fundacją Rodzić po Ludzku, gdzie wspiera rozwój ludzi towarzyszących kobiecie i mężczyźnie w niezwykłym momencie ich życia. Jest miłośniczką śpiewu i muzyki pogranicza kultur.
Specjalizuje się w obszarach:
- przywództwo i motywacja
- komunikacja
- zarządzanie zmianą
- budowanie zespołu
- programy rozwoju trenerów
- wystąpienia publiczne
- coaching
- zarządzanie stresem
-
Łukasz Dąbrowski
senior partner
Pociąga go różnorodność, która zdominowała jego życie zawodowe i edukację. Absolwent SGH obecnie studiujący (studia magisterskie) psychologię kliniczną na SWPS. Odpowiadał za program prawidłowego żywienia sportowców dla sportowych szkół podstawowych (objął on ponad 15 tys. uczniów w Polsce) budując świadomość i wizerunek wiodącej marki kategorii jedzenie (1993). Prowadził badania jakościowe rynku w Kenii dla sieciowej agencji reklamowej. Pozwalał klientom branży FMCG weryfikować zamierzenia wprowadzania nowych produktów na rynek a organizacjom NGO – weryfikować cele projektów pomocowych (1996/97). Wspierał strategię innowacji klienta w podejściu Blue Ocean Strategy moderując proces tworzenia pomysłów nowej linii produktów (2004). Zaprojektował oraz przeprowadził proces angażowania wszystkich pracowników w nadanie sensu i wdrożenie nowych wartości firmowych – kluczowych dla realizacji strategii zwiększanie udziałów w rynku (2005). Prowadził projekt badawczy Fotografia Innowacji w USA i Meksyku przygotowując dla klienta koncepcję Creative Lab będącej częścią nowej strategii pozyskiwania przychodów (2011). Odpowiadał za projekt wdrożenia kultury zorientowanej na klienta (mierzonej zespołowym NPS) ponad 1000 osobowego back office lidera branży nowoczesnych technologii (2012). Zarządza projektami podnoszenia efektywności osobistej pracowników i menedżerów, zespołowej oraz rozwoju organizacji (budowanie strategii) dla wiodącej firmy branży farmaceutycznej i chemicznej (2014 – 2021). Wspierał proces podnoszenia efektywności i rozwoju menedżerów średniego szczebla oraz zespołu globalnego kierownictwa jednej z dziesięciu największych na świecie firm prawniczych (2018 – 2021). Kilkunastu prezesów i dyrektorów wysokiego szczebla przygotował do kluczowych dla nich wystąpień .
Pasjonuje się tworzeniem szkoleń, opartych na mechanizmach gier, które w przyjazny dla uczestników sposób dają okazję treningu umiejętności (współautor gry warsztatowej: Liderzy w akcji).
Wspiera swoich klientów oraz pracowników w adaptacji do zdalnych form rozwoju. Autor projektu online szkoleń: Sztuka prezentacji, Power2Empower, Przywództwo SLX Blancharda (współautor). Programy te zostały pozytywnie przyjęte przez menedżerów i klientów. Są oceniane jako wyróżniające się na rynku szkoleń zdalnych. Autor koncepcji szkoleń online w formacie Studia Szkoleniowego House of Skills.
Jest autorem książki „Tajniki wystąpień publicznych” (Onepress 2011) i współautorem książki „Zespoły po polsku” (Onepress 2010), uznaną za jedną z 10 najlepszych publikacji biznesowych roku i jedyną pozycję polskich autorów na tej liście.
Merytorycznie specjalizuje się w:- innowacji i kreatywności
- konferencjach i warsztatach strategicznych
- warsztatach zespołowych
- umiejętności prezentacji
- zarządzaniu czasem
- skutecznym delegowaniu
-
Piotr Mendygrał
trener / coach
Psycholog społeczny, socjolog, coach. Trener rozwoju kompetencji społecznych rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Absolwent SWPS, Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, Szkoły Treningu Grupowego oraz Szkoły Coachingu (Pracownia NDO). Doświadczenie menedżerskie zdobywał m.in. w Fundacji Rozwoju Umiejętności Psychospołecznych Manzana, przez 11 lat w roli prezesa. Prowadzi zajęcia w Szkole Negocjacji.
Energiczny. Dużo i szybko mówi. Lubi nowe wyzwania. Jego otwartość na ludzi i otoczenie ułatwia szybkie nawiązywanie kontaktu z uczestnikami szkoleń.
Wolny czas spędza podróżując po świecie, lub oddając się swoim sportowym pasjom: w lecie pływając na wake’u a w zimie na nartach i snowboardzie.
Jako konsultant i trener specjalizuje się w obszarach:
- Negocjacje
- Negocjacje zaawansowane
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Wywieranie wpływu
- Budowanie autorytetu
- Budowanie porozumienia w organizacji
- Facylitacji
- Moderowanie spotkań
-
Dariusz Gimziński
partner
Doświadczanie budował w bankowości i finansach, umacniał w sprzedaży (osiągając najwyższe wyniki indywidualne w firmie), rozwijał w radzie nadzorczej firmy z branży budowlanej, a wykorzystuje jako współwłaściciel House of Skills. Patrzy na organizacje poprzez zagadnienia jej strategicznego rozwoju związanego z adekwatnym wykorzystaniem kapitału przywództwa.
Autorytet i partner dla wielu spośród kliku tysięcy wyszkolonych przez siebie menedżerów.
Jest absolwentem Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych (Uniwersytet Warszawski). Posiada wiele certyfikatów z zakresu negocjacji, mediacji, rozwiązywania konfliktów. Jest również certyfikowanym coachem, członkiem International Coaching Community i Trenerem Przywództwa SLII® Blancharda (The Kenneth Blanchard®). Posiada certyfikat MBTI® (Myers-Briggs Type Indicator).
Certyfikowany trener Blancharda: Przywództwo SLII® Blancharda, Przywództwo zespołowe Blancharda, Leading Virtually™ Blancharda.
Jego obszary specjalizacji to:
- Przywództwo i zarządzanie
- Rozwój kompetencji menedżerskich
- Zarządzanie zmianą
- Diagnoza i rozwój potencjału indywidualnego i zespołowego (w tym również z wykorzystaniem narzędzi psychometrycznych)
-
Dariusz Fijołek
trener / konsultant / coach
Ma ponad 25-letnie doświadczenie w projektowaniu i realizowaniu programów rozwojowych dla organizacji z różnych sektorów, z wielu branż. Zarządzał długofalowymi projektami wspomagającymi rozwój ludzi w organizacjach. Doradzał menedżerom w zakresie zarządzania ludźmi, efektywności osobistej i wystąpień publicznych.
Koncentruje się na działaniach osadzonych w realiach klientów, które kończą się wymiernymi efektami. W pracy z klientami dzieli się sprawdzonymi rozwiązaniami popartymi praktyką. Inspirują go wymagający klienci poprzez wyzwania i pytania, z którymi się do niego zwracają.
W pracy z klientami łączy psychologiczne aspekty z twardymi kwestiami efektywnego zarządzania. Włącza do nich stosowanie różnych narzędzi informatycznych wspierających efektywność osobistą i zespołową w tym dotyczących współpracy zdalnej. W razie potrzeby jest gotów pracować na dowolnym narzędziu informatycznym stosowanym przez klientów wspierającym współpracę zdalną.
Specjalizacja:
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi
- Efektywność osobista i zespołowa
- Negocjacje i mediacje
- Programy rozwoju trenerów (Train the Trainer)
-
Małgorzata Majcherczyk
partnerka
Posiada szerokie doświadczenie zdobyte w różnych dziedzinach: począwszy od finansów, poprzez planowanie strategiczne, zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników, tworzenie programów szkoleniowych, prowadzenie szkoleń, aż po projektowanie i wdrażanie systemów zarządzania ludźmi.
W House of Skills jest odpowiedzialna za produkty i narzędzia wspomagające ocenę i rozwój pracowników, zwłaszcza zarządzanie talentami.
Specjalizacje
- Zarządzanie talentami
- Ocena pracownicza
- Systemy motywacyjne
- Diagnoza potencjału menedżerskiego
- Zarządzanie przez cele (MBO)
- Narzędzia psychometryczne
- Narzędzia diagnostyczne typu Assessment/Development Center
- Systemy komunikacji w firmie
- Zarządzanie ludźmi
-
Tomasz Szczypkowski
junior konsultant
Edukacja jest jego pasją. Lubi się uczyć i zdobywać nowe umiejętności, ale największą satysfakcję sprawia mu dzielenie się wiedzą z innymi. We współpracy z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trener i mentor wspiera samorządność uczniowską w polskich szkołach. Jest również instruktorem rekreacji ruchowej i narciarstwa. Po łącznie 6 latach pracy w bankach zdecydował całkowicie oddać się szkoleniom. Ukończył Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego w ośrodku INTRA oraz studia podyplomowe z Psychologii Pozytywnej w Edukacji i Wychowaniu na SWPS.W House of Skills obecny na wszystkich etapach procesu szkoleniowego począwszy od analizy potrzeb i pisaniu oferty, poprzez konstruowanie merytorycznego programu warsztatów, przygotowanie materiałów i pisanie scenek, a kończąc na byciu sparing-partnerem i współprowadzeniu szkoleń. Odpowiada za program wsparcia psychologicznego dla pracowników oraz jest członkiem grupy projektowej zajmującej się usprawnianiem przepływu wiedzy w organizacji.Obszary specjalizacji: -
Michał Wroński
trener / konsultant
Trener z ponad 10-letnim doświadczeniem managerskim oraz w pracy z kadrą menedżerską. Najbardziej interesuje go tematyka wykorzystania potencjału tkwiącego w kapitale społecznym organizacji, motywowanie oraz prowadzenie negocjacji biznesowych. Przez kilka lat zarządzał zespołem w Stowarzyszeniu Szkoła Liderów.
Jest przekonany, że rywalizacja i chęć zysku nie jest jedyną motywacją napędzającą ludzkie działania. Wierzy, że w dłuższej perspektywie zarządzanie metodami godnościowymi, opartymi o motywację wewnętrzną daje dużo lepsze efekty niż zarządzanie za pomocą kar i nagród.
Specjalizacje:
- Negocjacje biznesowe
- Zarządzanie konfliktem
- Angażowanie pracowników, zarządzanie zaangażowaniem i motywowanie
- Budowanie kapitału społecznego w organizacjach
- Komunikacja interpersonalna
-
Piotr Ochociński
Menedżer portfela projektów e-learning.pl
Od 10 lat zajmuje się rozwojem i szkoleniami. Zaczynał jako praktyk oraz trener umiejętności sprzedażowych i menadżerskich. Od 5 lat jest związany z digital learningiem. W tym czasie projektował i tworzył szkolenia e-learningowe, strategie digital learningu oraz programy blended learning dla korporacji. Zarządzał zespołem deweloperów szkoleń e-learningowych oraz odpowiadałem za proces produkcji treści szkoleniowych metodami zwinnymi. Aktualnie odpowiada za portfel projektów e-learningowych, współpracę z deweloperami, scenarzystami i ekspertami w dziedzinie e-learningu w e-learning.pl
Gdzie odbywają się zajęcia?
Zjazdy organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A, w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy.
Poznaj nasze sale szkoleniowe:
Umów się na bezpłatne konsultacje!
Nie masz pewności czy ten program jest dla Ciebie? Zadzwoń lub napisz do nas:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl, +48 660 776 832
Ścieżka indywidualna
W ramach ścieżki indywidualnej, uczestnicy, będą pracować nad rozwojem swoich kompetencji trenerskich realizując następujące aktywności:
- Zadania przed zjazdami i zadania wdrożeniowe w tym m.in.:
- Lektura scenariuszy szkoleń biznesowych i przygotowanie fragmentów, szkolenia do samodzielnego poprowadzenia
- Przygotowanie krótkiego wystąpienia prezentacyjnego
- Przygotowanie i realizacja elementów scenariusza własnego szkolenia,
- Przygotowanie krótkiego wystąpienia i nagranie w studiu nagraniowym House of Skills
- Zapoznanie się z wybraną literaturą
- Analiza biznesowego studium przypadku
- Konsultacje indywidualne – praca nad własnym szkoleniem i scenariuszem szkolenia
- Udział w wybranym szkoleniu otwartym House of Skills
Ścieżka grupowa
Zjazd I (5-dniowy) 13 – 17.03.2024
Trening interpersonalny – trening inteligencji społecznej
Szkołę otwiera trening interpersonalny. Jest to intensywne doświadczenie grupowe, podczas którego uczestnicy wchodzą w bezpośrednie interakcje, ćwicząc w nich nazywanie myśli, uczuć oraz pogłębiając rozumienie własnych zachowań. Trening stanowi okazję do lepszego poznania siebie i swojego sposobu funkcjonowania w grupie. “Umiejętność budowania głębokich relacji z innymi ludźmi opartych na zaufaniu i rozumieniu ich potrzeb, a także stymulowanie pożądanych interakcji interpersonalnych i społecznych” jest uznawana za jedną pięciu najważniejszych społecznych kompetencji przyszłości wg Raportu z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości (dr hab. Justyna Łapińska, dr hab. Agata Sudolska, doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. Warszawa, 2022).
Efektem treningu interpersonalnego jest większa znajomość siebie. A samoświadomość, jako podstawa inteligencji emocjonalnej, zwiększa skuteczność działania. Trening pozwala przyjrzeć się swoim relacjom z innymi oraz z grupą. Dzięki informacji zwrotnej możemy zobaczyć nasze słabe i mocne strony, a w efekcie świadomie korzystać z nich w roli trenera. Jeśli lepiej znam i rozumiem siebie, mam większą świadomość, tego jak się komunikuję i współpracuję – nie tylko działam lepiej i skuteczniej, ale również potrafię lepiej zadbać o siebie i swoją odporność psychiczną, szczególnie w sytuacjach grupowych.
Mimo, iż może się on wydawać odległy od rzeczywistości biznesowej, kompetencje, które tą metodą rozwijamy, są jak najbardziej biznesowe. Skupiamy się na budowaniu podstaw inteligencji emocjonalnej uczestników, zwłaszcza na umiejętności nazywania emocji. To kluczowy element w udzielaniu informacji zwrotnych oraz budowaniu odporności – istotnych kompetencji trenerskich.
Cel:
- Integracja
- Poznanie siebie w lustrze grupy
- Przećwiczenie udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej
- Docenienie wartości i rozwój umiejętności nazywania uczuć
- Doświadczenie procesu grupowego
Zjazd II (2-dniowy) 19 – 20.04.2024
Dynamika grupowa i uczenie dorosłych w zmieniającym się świecie
W świecie ciągłych zmian i nieprzewidywalności trener odpowiedzialny jest za stworzenie doświadczenia relacyjnego – buduje bezpieczną atmosferę, stwarza warunki sprzyjające nauce i eksperymentowaniu. Pierwszego dnia zjazdu uczestnicy rozwijają umiejętności pracy z grupami i skutecznego nauczania osób dorosłych. Zgłębiają rozumienie tego, czym jest grupa, jak przebiega proces grupowy, jak jego dynamika wpływa na procesy uczenia się. Uczą się, jak wspierać rozwój grupy na różnych etapach oraz w różnych przestrzeniach (na żywo i online). Drugi dzień poświęcony jest metodom uczenia się osób dorosłych. W interaktywnej formie poznają i przećwiczą model uczenia się opartego na doświadczeniu (cykl Kolba, EBT). Będą przyglądać się temu, jak najnowsze odkrycia ze świata neuronauki oraz sztuczna inteligencja i nowe technologie mogą wzbogacać proces edukacyjny.
Kluczowe zagadnienia:
- Grupa i dynamika procesu grupowego
- Różnorodność w procesie uczenia się: typy uczestników, różnice osobowościowe
- Zadania trenera w rozwoju grupy (na żywo i wirtualnie)
- Rozwój osób dorosłych w złożonym środowisku biznesowym
- Uczenie oparte na doświadczeniu (cykl Kolba,EBT)
- Self-directed learning –a może trener jest już niepotrzebny?
- Integracja neuronauki i nowych technologii w procesy uczenia się – nowa perspektywa
- Kompetencje i rola trenera w nowoczesnym świecie
Zjazd online IIa (3,5 godziny) 25.04.2024
Sztuczna inteligencja w pracy trenera biznesu
W trakcie spotkania opowiemy o sztucznej inteligencji. Czym jest? Jak działa? Kolejny krok to poznanie agentów sztucznej inteligencji. Gdzie ich szukać? Co potrafią? Jak skutecznie z nich korzystać przygotowując rozwiązania rozwojowe. I wreszcie pokażemy kilka aplikacji, które mogą pomóc Ci w pracy trenera biznesu.
Kluczowe zagadnienia:
• Podstawowa terminologia związana z zagadnieniem AI
• Kiedy, warto stosować rozwiązania oparte na AI
• Praktyka stosowania wybranych rozwiązań AI
• Aktualnie dostępne aplikacje webowe, z czego warto korzystać
Zjazd III (2-dniowy) 17-18.05.2024
Sztuka prezentacji
Trzeci zjazd skoncentrowany jest na praktycznych umiejętnościach przygotowywania i prowadzenia prezentacji. To jedna z uniwersalnych kompetencji trenerskich – niezbędna podczas szkoleń, warsztatów, konferencji realizowanych stacjonarnie czy online, dlatego też w programie szkoły znajduje się na początku, by budować w toku całej szkoły dobre nawyki prezentacyjne. Uczestnicy poprzez intensywny trening wystąpień pod okiem trenera i ze wsparciem coacha sztuki prezentacji będą rozwijać swoje atuty prezenterskie i obszary wymagające wzmocnienia. Każdy z uczestników będzie miał kilkakrotnie możliwość przedstawienia prezentacji, która zostanie nagrana przy użyciu kamery, a potem odtworzona i indywidualnie omówiona przez coacha sztuki prezentacji.
Kluczowe zagadnienia:
- Zachowania prezentera w trakcie prezentacji
- Analiza odbiorców prezentacji, przygotowanie analizy odbiorców, ryzyka braku znajomości odbiorców
- Prezentowanie idei, sekwencje i struktury wystąpień i prezentacji, działanie pamięci, pomosty logiczne w prezentacjach
- Trudne sytuacje podczas prezentacji
- Odpowiadanie na pytania odbiorców, techniki odpowiadania
Zjazd IIIa (1,5 godz. webinar online) 09.05.2024
Storytelling
W trakcie 1,5-godzinnego webinaru online uczestnicy poznają jak wykorzystywać historie w praktyce biznesowej i na Sali szkoleniowej, po to, aby w wygłaszanych prezentacjach z sukcesem inspirować i przekonywać do własnych idei czy pomysłów. Osoby uczestniczące zapoznają się z praktycznymi aspektami budowania historii: z jej definicją i czterema głównymi elementami, strukturą, porządkiem oraz podziałem na sceny. Przyjrzą się roli konfliktu w historiach i sposobom ich tworzenia. Poznają, czym jest wizualny język wykorzystywany w opowieściach, jego pięć kluczowych zasad oraz rolę zbliżeń.
Kluczowe zagadnienia:
- Narzędzia storytellingowe: strukturyzowanie narracji, dzielenie opowieści na sceny, użycie dramatyzacji i zbliżeń
- Obrazowy język w komunikacji
- Wzmacnianie procesów uczenia się dorosłych przez opowiadanie historii
Zjazd IV (2-dniowy) 14 – 15.06.2024
Trening umiejętności trenerskich (cz. 1) – komunikacja i współpraca
Wierzymy, że w dzisiejszym świecie przewagą konkurencyjną trenera jest umiejętność angażowania uwagi i budowania relacji – niekoniecznie wiedza, która jest ogólnodostępna. Na czwartym zjeździe uczestnicy poznają efektywne metody angażowania grupy – kluczowe narzędzia efektywnego trenera. W praktyczny sposób poznają różnorodne techniki, analizując ich mocne i słabe strony oraz szlifując własne umiejętności poprzez trening, aktywne ćwiczenia i wielokrotne uzyskiwanie informacji zwrotnej. Sukces na sali szkoleniowej w dużej mierze zależy od jakości komunikacji. Uczestnicy będą mieli okazję prowadzenia fragmentów szkoleń biznesowych na podstawie scenariuszy House of Skills, co dodatkowo ugruntuje i zintegruje zdobytą wiedzę.
Kluczowe zagadnienia:
- Trening umiejętności trenerskich
- Efektywne metody angażowania grupy
- Narzędzia komunikacyjne wspierające budowanie przyjaznej i efektywnej relacji z grupą
- Bariery komunikacyjne w pracy trenera
- Scenariusze szkoleń biznesowych
- Prowadzenie fragmentów szkoleń biznesowych
Zjazd IVa (3,5 godz. online) 20.06.2024
Narzędzia online w pracy trenera
Praca z wykorzystaniem MS Teams, Zoom, Webex czy innych narzędzi jest w dzisiejszej rzeczywistości biznesowej codziennością, a w procesach edukacyjnych i rozwojowych często elementem dodatkowo wspierającym proces, a nawet jedyną formą edukacji. Trener biznesu potrzebuje kompetencji związanych z pracą online -zjazd 4a daje takie możliwośći – jest integralną częścią tematu „Aktywne metody pracy z grupą” w rzeczywistości wirtualnej. Podczas tej sesji uczestnicy dowiedzą się jakie możliwości i metody daje praca online podczas szkolenia. Poznają i praktycznie przećwiczą. wybrane narzędzia i sposoby stymulujące aktywność i utrzymanie uwagi odbiorców szkolenia.
Kluczowe zagadnienia:
- Cykl uczenia przez doświadczenie online (inspiracja w postaci ćwiczenia)
- Wyzwania szkoleń online (warsztat)
- Zasady na szkoleniu online i dobre praktyki w ich prowadzeniu (prezentacja interaktywna)
- Angażowanie osób uczestniczących w szkoleniach online (demonstracja)
- Wirtualne narzędzia wspierające prowadzenie szkoleń (Miro, Padlet, Menti, Polls w Teams)
- Pigułki szkoleniowe online (trening w grupach z zastosowaniem technik i narzędzi)
Zjazd V (2-dniowy) 13 – 14.09.2024
Trening umiejętności trenerskich (cz. 2) – wywieranie wpływu i asertywność
Uczestnicy kontynuują trening pracy z grupą. Poznają kolejne narzędzia niezbędne w pracy trenera. Rozwijają umiejętności wywierania wpływu i asertywności w pracy z grupą. Uczestnicy samodzielnie, treningowo prowadzą fragmenty szkoleń na podstawie gotowych scenariuszy trenerskich House of Skills i otrzymują informację zwrotną od prowadzących i grupy.
Kluczowe zagadnienia:
- Trening umiejętności trenerskich
- Efektywne metody angażowania grupy
- Wywieranie wpływu w pracy trenera
- Asertywność w pracy trenera
- Scenariusze szkoleń biznesowych
- Prowadzenie fragmentów szkoleń biznesowych
Zjazd Va (warsztat 3,5 godziny) grupa I – 24.09.2024, grupa II – 26.09.2024
Storytelling – trening opowiadania historii
W trakcie 3,5-godzinnego warsztatu online uczestnicy ćwiczą umiejętność posługiwania się historią jako aktywizującą metodą pracy w roli trenera biznesu,. Dowiedzą się, jak używać wizualnego języka, jaką strukturę nadawać historiom. Uczestnicy będą uczyć się budowania historii tak, by słuchacze z ekscytacji siedzieli na brzegu krzesła i jednocześnie tak, by opowiadane historie wspierały cele edukacyjne prowadzonych przez nich szkoleń. Warsztat online odbędzie się w małych grupach. pod okiem ekspertki z obszaru storytellingu.
Kluczowe zagadnienia:
• Operowanie historią w roli trenera
• Ćwiczenia i informacja zwrotna
Zjazd VI (2-dniowy) 11 – 12.10.2024
Trener biznesu – od zapytania ofertowego do ewaluacji projektu
Trener biznesu w swojej pracy zawodowej pełni również rolę konsultanta w biznesie, zjazd VI i VIa przygotowuje uczestników do tego zadania. Podczas warsztatu, uczestnicy dowiedzą się jak efektywnie przygotowywać program rozwojowy w odpowiedzi na potrzeby klienta i praktycznie przećwiczą kolejne kroki związane z tym procesem. Będą mieli okazję przećwiczyć analizowanie i pogłębianie potrzeb klienta, tworzenie propozycji ofertowej wraz z planem ewaluacji, a także przygotowanie programu rozwojowego.
Kluczowe zagadnienia:
- Trener w roli konsultanta – zadania i zakres odpowiedzialności
- Budowanie wizji zmiany z klientem – autorskie podejście House of Skills – HoS Way™
- Analiza potrzeb – techniki, metody i ich zastosowanie
- Praktyka wybranych metod na podstawie biznesowych studiów przypadku
- Planowanie ewaluacji – wybrane metody i ich zastosowanie
- Przygotowanie planu oferty dla klienta
- Przygotowanie programu szkoleniowego z uwzględnieniem celów i metod
Zjazd VI a (3,5 godziny online) 23.10.2024
Rozumienie biznesu
Programy rozwojowe w organizacjach nigdy nie są zawieszone w próżni – na ich efektywność wpływa wiele czynników – takich jak kultura organizacyjna, czy modele kompetencji. Trener biznesu, realizując programy rozwojowe musi rozumieć kontekst organizacyjny i jego wpływ na prowadzone działania szkoleniowe. Podczas sesji VI a– uczestnicy spotkają się z doświadczonymi Konsultantami House of Skills, którzy podzielą się swoją wiedzą ekspercką w zakresie przygotowywania rozwiązań rozwojowych dla klientów z uwzględnieniem perspektywy organizacyjnej i przybliżą wagę czynników wpływających na ich efektywność.
Kluczowe zagadnienia:
- Kultura organizacyjna – wymiary i ich znaczenie dla procesów edukacyjnych na przykładzie case study
- Modele kompetencji w biznesie – przykłady i znaczenie dla projektowania rozwiązań rozwojowych na przykładzie case study
Zjazd VII (2-dniowy) 15 – 16.11.2024
Trening prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami (cz.1)
Efekt edukacyjny zależy nie tylko od dobrze przygotowanego programu w odpowiedzi na potrzeby klienta, ale także od umiejętności reagowania na zmiany i trudne sytuacje przed i podczas realizacji szkolenia czy warsztatu. Podczas tego zjazdu uczestnicy w pierwszej części będą realizować przygotowane przez siebie fragmenty szkoleń. Każdy uczestnik otrzyma po realizacji informację zwrotną od pozostałych uczestników i trenerów. W drugiej części warsztatu uczestnicy analizują różnorodne sytuacje trudne i uczą się sposobów reagowania na nie, budując repertuar zachowań trenerskich od profilaktycznych do interwencyjnych.
Kluczowe zagadnienia:
- Realizacja modułów przygotowanych przez uczestników z sesją informacji zwrotnej
- Trudne sytuacje na sali szkoleniowej – katalog sytuacji i metody radzenia sobie
- Przygotowanie jako profilaktyka trudnych sytuacji
- Przyczyny i objawy oporu podczas pracy z grupą
- Trening radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Zjazd VIII (2-dniowy) 06 – 07.12.2024
Trening prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami (cz.2)
Na tym zjedzie uczestnicy kontynuują pracę z własnymi modułami szkoleniowymi uzyskują informację zwrotną. Ćwiczymy radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i kontynuujemy trening interwencji trenerskich. Prowadzący dzielą się także swoimi najlepszymi praktykami na podstawie własnych doświadczeń związanych z trudnymi sytuacjami. Omówimy także zagadnienia etyki trenera w biznesie – na praktycznych przykładach.
Kluczowe zagadnienia:
- Realizacja modułów przygotowanych przez uczestników z sesją informacji zwrotnej c.d.
- Drabina interwencji trenerskiej – w jakich sytuacjach z niej korzystać
- Trening interwencji w trudnych sytuacjach
- Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach – dobre praktyki
- Etyka zawodu trenera
Zjazd IX (2-dniowy) 17 – 18.01.2025
Trener biznesu – podsumowanie i plan działania
Zjazd IX to moduł poświęcony na podsumowanie i plany na przyszłość. Odpowiedzą sobie na pytanie jak budować markę osobistą i otrzymają wskazówki dotyczące tego jak to robić. Podczas spotkania uczestnicy otrzymają całościową informację zwrotną od uczestników i trenera w oparciu o autorski model Ról Trenerskich™, przygotują dla siebie plan dalszego rozwoju zawodowego. Zobaczą efekty (czyli co) swoich prac w studiu nagraniowym House of Skills – swoje videowizytówki.
Uczestnicy, którzy spełnią wymagania związane z ukończeniem szkoły otrzymają certyfikat Szkoły Trenera Biznesu House of Skills.
Kluczowe zagadnienia:
- Marka osobista i savoir vivre trenera
- Sesja informacji zwrotnych w oparciu o model Ról Trenerskich™
- Mój Action Plan na dalszy rozwój zawodowy
- Moja marka osobista (kim jestem jako trener) – prezentacja efektów pracy w studio nagraniowym
i zostanie powiększona o podatek VAT
Program szkoły
Ścieżka indywidualna
W ramach ścieżki indywidualnej, uczestnicy, będą pracować nad rozwojem swoich kompetencji trenerskich realizując następujące aktywności:
- Zadania przed zjazdami i zadania wdrożeniowe w tym m.in.:
- Lektura scenariuszy szkoleń biznesowych i przygotowanie fragmentów, szkolenia do samodzielnego poprowadzenia
- Przygotowanie krótkiego wystąpienia prezentacyjnego
- Przygotowanie i realizacja elementów scenariusza własnego szkolenia,
- Przygotowanie krótkiego wystąpienia i nagranie w studiu nagraniowym House of Skills
- Zapoznanie się z wybraną literaturą
- Analiza biznesowego studium przypadku
- Konsultacje indywidualne – praca nad własnym szkoleniem i scenariuszem szkolenia
- Udział w wybranym szkoleniu otwartym House of Skills
Ścieżka grupowa
Zjazd I (5-dniowy) 13 – 17.03.2024
Trening interpersonalny – trening inteligencji społecznej
Szkołę otwiera trening interpersonalny. Jest to intensywne doświadczenie grupowe, podczas którego uczestnicy wchodzą w bezpośrednie interakcje, ćwicząc w nich nazywanie myśli, uczuć oraz pogłębiając rozumienie własnych zachowań. Trening stanowi okazję do lepszego poznania siebie i swojego sposobu funkcjonowania w grupie. “Umiejętność budowania głębokich relacji z innymi ludźmi opartych na zaufaniu i rozumieniu ich potrzeb, a także stymulowanie pożądanych interakcji interpersonalnych i społecznych” jest uznawana za jedną pięciu najważniejszych społecznych kompetencji przyszłości wg Raportu z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości (dr hab. Justyna Łapińska, dr hab. Agata Sudolska, doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. Warszawa, 2022).
Efektem treningu interpersonalnego jest większa znajomość siebie. A samoświadomość, jako podstawa inteligencji emocjonalnej, zwiększa skuteczność działania. Trening pozwala przyjrzeć się swoim relacjom z innymi oraz z grupą. Dzięki informacji zwrotnej możemy zobaczyć nasze słabe i mocne strony, a w efekcie świadomie korzystać z nich w roli trenera. Jeśli lepiej znam i rozumiem siebie, mam większą świadomość, tego jak się komunikuję i współpracuję – nie tylko działam lepiej i skuteczniej, ale również potrafię lepiej zadbać o siebie i swoją odporność psychiczną, szczególnie w sytuacjach grupowych.
Mimo, iż może się on wydawać odległy od rzeczywistości biznesowej, kompetencje, które tą metodą rozwijamy, są jak najbardziej biznesowe. Skupiamy się na budowaniu podstaw inteligencji emocjonalnej uczestników, zwłaszcza na umiejętności nazywania emocji. To kluczowy element w udzielaniu informacji zwrotnych oraz budowaniu odporności – istotnych kompetencji trenerskich.
Cel:
- Integracja
- Poznanie siebie w lustrze grupy
- Przećwiczenie udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej
- Docenienie wartości i rozwój umiejętności nazywania uczuć
- Doświadczenie procesu grupowego
Zjazd II (2-dniowy) 19 – 20.04.2024
Dynamika grupowa i uczenie dorosłych w zmieniającym się świecie
W świecie ciągłych zmian i nieprzewidywalności trener odpowiedzialny jest za stworzenie doświadczenia relacyjnego – buduje bezpieczną atmosferę, stwarza warunki sprzyjające nauce i eksperymentowaniu. Pierwszego dnia zjazdu uczestnicy rozwijają umiejętności pracy z grupami i skutecznego nauczania osób dorosłych. Zgłębiają rozumienie tego, czym jest grupa, jak przebiega proces grupowy, jak jego dynamika wpływa na procesy uczenia się. Uczą się, jak wspierać rozwój grupy na różnych etapach oraz w różnych przestrzeniach (na żywo i online). Drugi dzień poświęcony jest metodom uczenia się osób dorosłych. W interaktywnej formie poznają i przećwiczą model uczenia się opartego na doświadczeniu (cykl Kolba, EBT). Będą przyglądać się temu, jak najnowsze odkrycia ze świata neuronauki oraz sztuczna inteligencja i nowe technologie mogą wzbogacać proces edukacyjny.
Kluczowe zagadnienia:
- Grupa i dynamika procesu grupowego
- Różnorodność w procesie uczenia się: typy uczestników, różnice osobowościowe
- Zadania trenera w rozwoju grupy (na żywo i wirtualnie)
- Rozwój osób dorosłych w złożonym środowisku biznesowym
- Uczenie oparte na doświadczeniu (cykl Kolba,EBT)
- Self-directed learning –a może trener jest już niepotrzebny?
- Integracja neuronauki i nowych technologii w procesy uczenia się – nowa perspektywa
- Kompetencje i rola trenera w nowoczesnym świecie
Zjazd online IIa (3,5 godziny) 25.04.2024
Sztuczna inteligencja w pracy trenera biznesu
W trakcie spotkania opowiemy o sztucznej inteligencji. Czym jest? Jak działa? Kolejny krok to poznanie agentów sztucznej inteligencji. Gdzie ich szukać? Co potrafią? Jak skutecznie z nich korzystać przygotowując rozwiązania rozwojowe. I wreszcie pokażemy kilka aplikacji, które mogą pomóc Ci w pracy trenera biznesu.
Kluczowe zagadnienia:
• Podstawowa terminologia związana z zagadnieniem AI
• Kiedy, warto stosować rozwiązania oparte na AI
• Praktyka stosowania wybranych rozwiązań AI
• Aktualnie dostępne aplikacje webowe, z czego warto korzystać
Zjazd III (2-dniowy) 17-18.05.2024
Sztuka prezentacji
Trzeci zjazd skoncentrowany jest na praktycznych umiejętnościach przygotowywania i prowadzenia prezentacji. To jedna z uniwersalnych kompetencji trenerskich – niezbędna podczas szkoleń, warsztatów, konferencji realizowanych stacjonarnie czy online, dlatego też w programie szkoły znajduje się na początku, by budować w toku całej szkoły dobre nawyki prezentacyjne. Uczestnicy poprzez intensywny trening wystąpień pod okiem trenera i ze wsparciem coacha sztuki prezentacji będą rozwijać swoje atuty prezenterskie i obszary wymagające wzmocnienia. Każdy z uczestników będzie miał kilkakrotnie możliwość przedstawienia prezentacji, która zostanie nagrana przy użyciu kamery, a potem odtworzona i indywidualnie omówiona przez coacha sztuki prezentacji.
Kluczowe zagadnienia:
- Zachowania prezentera w trakcie prezentacji
- Analiza odbiorców prezentacji, przygotowanie analizy odbiorców, ryzyka braku znajomości odbiorców
- Prezentowanie idei, sekwencje i struktury wystąpień i prezentacji, działanie pamięci, pomosty logiczne w prezentacjach
- Trudne sytuacje podczas prezentacji
- Odpowiadanie na pytania odbiorców, techniki odpowiadania
Zjazd IIIa (1,5 godz. webinar online) 09.05.2024
Storytelling
W trakcie 1,5-godzinnego webinaru online uczestnicy poznają jak wykorzystywać historie w praktyce biznesowej i na Sali szkoleniowej, po to, aby w wygłaszanych prezentacjach z sukcesem inspirować i przekonywać do własnych idei czy pomysłów. Osoby uczestniczące zapoznają się z praktycznymi aspektami budowania historii: z jej definicją i czterema głównymi elementami, strukturą, porządkiem oraz podziałem na sceny. Przyjrzą się roli konfliktu w historiach i sposobom ich tworzenia. Poznają, czym jest wizualny język wykorzystywany w opowieściach, jego pięć kluczowych zasad oraz rolę zbliżeń.
Kluczowe zagadnienia:
- Narzędzia storytellingowe: strukturyzowanie narracji, dzielenie opowieści na sceny, użycie dramatyzacji i zbliżeń
- Obrazowy język w komunikacji
- Wzmacnianie procesów uczenia się dorosłych przez opowiadanie historii
Zjazd IV (2-dniowy) 14 – 15.06.2024
Trening umiejętności trenerskich (cz. 1) – komunikacja i współpraca
Wierzymy, że w dzisiejszym świecie przewagą konkurencyjną trenera jest umiejętność angażowania uwagi i budowania relacji – niekoniecznie wiedza, która jest ogólnodostępna. Na czwartym zjeździe uczestnicy poznają efektywne metody angażowania grupy – kluczowe narzędzia efektywnego trenera. W praktyczny sposób poznają różnorodne techniki, analizując ich mocne i słabe strony oraz szlifując własne umiejętności poprzez trening, aktywne ćwiczenia i wielokrotne uzyskiwanie informacji zwrotnej. Sukces na sali szkoleniowej w dużej mierze zależy od jakości komunikacji. Uczestnicy będą mieli okazję prowadzenia fragmentów szkoleń biznesowych na podstawie scenariuszy House of Skills, co dodatkowo ugruntuje i zintegruje zdobytą wiedzę.
Kluczowe zagadnienia:
- Trening umiejętności trenerskich
- Efektywne metody angażowania grupy
- Narzędzia komunikacyjne wspierające budowanie przyjaznej i efektywnej relacji z grupą
- Bariery komunikacyjne w pracy trenera
- Scenariusze szkoleń biznesowych
- Prowadzenie fragmentów szkoleń biznesowych
Zjazd IVa (3,5 godz. online) 20.06.2024
Narzędzia online w pracy trenera
Praca z wykorzystaniem MS Teams, Zoom, Webex czy innych narzędzi jest w dzisiejszej rzeczywistości biznesowej codziennością, a w procesach edukacyjnych i rozwojowych często elementem dodatkowo wspierającym proces, a nawet jedyną formą edukacji. Trener biznesu potrzebuje kompetencji związanych z pracą online -zjazd 4a daje takie możliwośći – jest integralną częścią tematu „Aktywne metody pracy z grupą” w rzeczywistości wirtualnej. Podczas tej sesji uczestnicy dowiedzą się jakie możliwości i metody daje praca online podczas szkolenia. Poznają i praktycznie przećwiczą. wybrane narzędzia i sposoby stymulujące aktywność i utrzymanie uwagi odbiorców szkolenia.
Kluczowe zagadnienia:
- Cykl uczenia przez doświadczenie online (inspiracja w postaci ćwiczenia)
- Wyzwania szkoleń online (warsztat)
- Zasady na szkoleniu online i dobre praktyki w ich prowadzeniu (prezentacja interaktywna)
- Angażowanie osób uczestniczących w szkoleniach online (demonstracja)
- Wirtualne narzędzia wspierające prowadzenie szkoleń (Miro, Padlet, Menti, Polls w Teams)
- Pigułki szkoleniowe online (trening w grupach z zastosowaniem technik i narzędzi)
Zjazd V (2-dniowy) 13 – 14.09.2024
Trening umiejętności trenerskich (cz. 2) – wywieranie wpływu i asertywność
Uczestnicy kontynuują trening pracy z grupą. Poznają kolejne narzędzia niezbędne w pracy trenera. Rozwijają umiejętności wywierania wpływu i asertywności w pracy z grupą. Uczestnicy samodzielnie, treningowo prowadzą fragmenty szkoleń na podstawie gotowych scenariuszy trenerskich House of Skills i otrzymują informację zwrotną od prowadzących i grupy.
Kluczowe zagadnienia:
- Trening umiejętności trenerskich
- Efektywne metody angażowania grupy
- Wywieranie wpływu w pracy trenera
- Asertywność w pracy trenera
- Scenariusze szkoleń biznesowych
- Prowadzenie fragmentów szkoleń biznesowych
Zjazd Va (warsztat 3,5 godziny) grupa I – 24.09.2024, grupa II – 26.09.2024
Storytelling – trening opowiadania historii
W trakcie 3,5-godzinnego warsztatu online uczestnicy ćwiczą umiejętność posługiwania się historią jako aktywizującą metodą pracy w roli trenera biznesu,. Dowiedzą się, jak używać wizualnego języka, jaką strukturę nadawać historiom. Uczestnicy będą uczyć się budowania historii tak, by słuchacze z ekscytacji siedzieli na brzegu krzesła i jednocześnie tak, by opowiadane historie wspierały cele edukacyjne prowadzonych przez nich szkoleń. Warsztat online odbędzie się w małych grupach. pod okiem ekspertki z obszaru storytellingu.
Kluczowe zagadnienia:
• Operowanie historią w roli trenera
• Ćwiczenia i informacja zwrotna
Zjazd VI (2-dniowy) 11 – 12.10.2024
Trener biznesu – od zapytania ofertowego do ewaluacji projektu
Trener biznesu w swojej pracy zawodowej pełni również rolę konsultanta w biznesie, zjazd VI i VIa przygotowuje uczestników do tego zadania. Podczas warsztatu, uczestnicy dowiedzą się jak efektywnie przygotowywać program rozwojowy w odpowiedzi na potrzeby klienta i praktycznie przećwiczą kolejne kroki związane z tym procesem. Będą mieli okazję przećwiczyć analizowanie i pogłębianie potrzeb klienta, tworzenie propozycji ofertowej wraz z planem ewaluacji, a także przygotowanie programu rozwojowego.
Kluczowe zagadnienia:
- Trener w roli konsultanta – zadania i zakres odpowiedzialności
- Budowanie wizji zmiany z klientem – autorskie podejście House of Skills – HoS Way™
- Analiza potrzeb – techniki, metody i ich zastosowanie
- Praktyka wybranych metod na podstawie biznesowych studiów przypadku
- Planowanie ewaluacji – wybrane metody i ich zastosowanie
- Przygotowanie planu oferty dla klienta
- Przygotowanie programu szkoleniowego z uwzględnieniem celów i metod
Zjazd VI a (3,5 godziny online) 23.10.2024
Rozumienie biznesu
Programy rozwojowe w organizacjach nigdy nie są zawieszone w próżni – na ich efektywność wpływa wiele czynników – takich jak kultura organizacyjna, czy modele kompetencji. Trener biznesu, realizując programy rozwojowe musi rozumieć kontekst organizacyjny i jego wpływ na prowadzone działania szkoleniowe. Podczas sesji VI a– uczestnicy spotkają się z doświadczonymi Konsultantami House of Skills, którzy podzielą się swoją wiedzą ekspercką w zakresie przygotowywania rozwiązań rozwojowych dla klientów z uwzględnieniem perspektywy organizacyjnej i przybliżą wagę czynników wpływających na ich efektywność.
Kluczowe zagadnienia:
- Kultura organizacyjna – wymiary i ich znaczenie dla procesów edukacyjnych na przykładzie case study
- Modele kompetencji w biznesie – przykłady i znaczenie dla projektowania rozwiązań rozwojowych na przykładzie case study
Zjazd VII (2-dniowy) 15 – 16.11.2024
Trening prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami (cz.1)
Efekt edukacyjny zależy nie tylko od dobrze przygotowanego programu w odpowiedzi na potrzeby klienta, ale także od umiejętności reagowania na zmiany i trudne sytuacje przed i podczas realizacji szkolenia czy warsztatu. Podczas tego zjazdu uczestnicy w pierwszej części będą realizować przygotowane przez siebie fragmenty szkoleń. Każdy uczestnik otrzyma po realizacji informację zwrotną od pozostałych uczestników i trenerów. W drugiej części warsztatu uczestnicy analizują różnorodne sytuacje trudne i uczą się sposobów reagowania na nie, budując repertuar zachowań trenerskich od profilaktycznych do interwencyjnych.
Kluczowe zagadnienia:
- Realizacja modułów przygotowanych przez uczestników z sesją informacji zwrotnej
- Trudne sytuacje na sali szkoleniowej – katalog sytuacji i metody radzenia sobie
- Przygotowanie jako profilaktyka trudnych sytuacji
- Przyczyny i objawy oporu podczas pracy z grupą
- Trening radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Zjazd VIII (2-dniowy) 06 – 07.12.2024
Trening prowadzenia szkoleń i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami (cz.2)
Na tym zjedzie uczestnicy kontynuują pracę z własnymi modułami szkoleniowymi uzyskują informację zwrotną. Ćwiczymy radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i kontynuujemy trening interwencji trenerskich. Prowadzący dzielą się także swoimi najlepszymi praktykami na podstawie własnych doświadczeń związanych z trudnymi sytuacjami. Omówimy także zagadnienia etyki trenera w biznesie – na praktycznych przykładach.
Kluczowe zagadnienia:
- Realizacja modułów przygotowanych przez uczestników z sesją informacji zwrotnej c.d.
- Drabina interwencji trenerskiej – w jakich sytuacjach z niej korzystać
- Trening interwencji w trudnych sytuacjach
- Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach – dobre praktyki
- Etyka zawodu trenera
Zjazd IX (2-dniowy) 17 – 18.01.2025
Trener biznesu – podsumowanie i plan działania
Zjazd IX to moduł poświęcony na podsumowanie i plany na przyszłość. Odpowiedzą sobie na pytanie jak budować markę osobistą i otrzymają wskazówki dotyczące tego jak to robić. Podczas spotkania uczestnicy otrzymają całościową informację zwrotną od uczestników i trenera w oparciu o autorski model Ról Trenerskich™, przygotują dla siebie plan dalszego rozwoju zawodowego. Zobaczą efekty (czyli co) swoich prac w studiu nagraniowym House of Skills – swoje videowizytówki.
Uczestnicy, którzy spełnią wymagania związane z ukończeniem szkoły otrzymają certyfikat Szkoły Trenera Biznesu House of Skills.
Kluczowe zagadnienia:
- Marka osobista i savoir vivre trenera
- Sesja informacji zwrotnych w oparciu o model Ról Trenerskich™
- Mój Action Plan na dalszy rozwój zawodowy
- Moja marka osobista (kim jestem jako trener) – prezentacja efektów pracy w studio nagraniowym
Koszt uczestnictwa
i zostanie powiększona o podatek VAT
FAQ
-
Jakie są warunki przyjęcia?
Warunkiem uczestnictwa w Szkole jest podpisanie Umowy. Umowę przesyłamy e-mailem, pocztą lub faksem po otrzymaniu zgłoszenia za pomocą Formularza zgłoszeniowego lub drogą mailową. O rezerwacji miejsc w danej edycji decyduje kolejność zgłoszeń; liczebność grupy – 16 osób
-
Co trzeba zrobić aby skończyć Szkołę?
Wziąć udział w 90% zajęć, wykonywać zadania wdrożeniowe po zjazdach, przygotować scenariusz 2 dniowego szkolenia i poprowadzić fragment tego szkolenia pod superwizją doświadczonego trenera i na tej podstawie otrzymać informację zwrotną o mocnych stronach i obszarach do rozwoju w roli trenerskiej.
-
Czy Szkoła działa na zasadach studiów podyplomowych?
Szkoła nie działa za zasadach studiów podyplomowych
-
Jak mogę zapisać się do Szkoły?
Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie.
-
Dla kogo adresowana jest Szkoła?
Do udziału w programie zapraszamy wszystkie osoby, które chcą stać się profesjonalnym/ną trenerem/trenerką biznesu, w tym przede wszystkim:- Liderów i ekspertów z różnych branż, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą specjalistyczną w sposób profesjonalny lub pełnią rolę mentorów i szukają aktywizujących, nowoczesnych i skutecznych metod przekazywania wiedzy.
- Osoby z doświadczeniem w biznesie, które chcą przekwalifikować się i realizować zawodowo ucząc innych.
- Osoby, które chcą rozpocząć karierę jako trenerzy, w tym absolwenci psychologii, socjologii, kierunków ekonomicznych, biznesowych i pokrewnych, którzy swoją przyszłość zawodową wiążą ze wspieraniem rozwoju innych.
- Osoby w roli trenerów wewnętrznych, pracowników działów HR, HR Business Partnerów, Menedżerów HR i osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacjach, które chcą poszerzyć swoje umiejętności w obszarze “Learning and Development” i pracy z grupami.
- Osoby z pierwszymi doświadczeniami w pracy z grupami, np. w sektorze pozarządowym lub w edukacji, które chcą zdobyć umiejętności niezbędne do skutecznej pracy w biznesie.
-
W jakie dni odbywają się zajęcia?
Zjazdy odbwają się w piątki i soboty, z wyjątkiem treniengu interpersonalnego, który trwa 5 dni od środy 17 stycznia 2024 do niedzieli 21 stycznia 2024
-
Czy można uzyskać dofinansowanie?
Szkoły są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych, co oznacza, że można uzyskać aż do 80% dofinansowania. Z programu dofinansowania skorzystać mogą wszystkie mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa z wyłączeniem województwa pomorskiego i mazowieckiego.
-
Czy jest egzamin końcowy?
Formą zaliczenia jest przygotowanie scenariusza 2 dniowego szkolenia i poprowadzenie fragmentu tego szkolenia pod superwizją doświadczonego trenera.
-
Czy otrzymuję dyplom na zakończenie Szkoły?
Po zakończeniu Szkoły Uczestnicy otrzymują dyplom z podaną liczbą godzin i podpisem trenera prowadzącego daną edycję.
-
Jaki jest koszt Szkoły?
Koszt uczestnictwa w Szkole wynosi 22 900 zł netto.
-
Ile godzin trwa Szkoła?
Ponad 200 godzin pracy podczas zjazdów i zajęć online nie licząc pracy własnej. -
Jakie są promocje?
Zapraszamy na stronę: https://houseofskills.pl/nasze-promocje/
-
Jak długo trwają Szkoły?
Harmonogramy dostępne są na podstronach Szkół.
-
Czy otrzymuję dyplom na zakończenie Szkoły?
Po zakończeniu Szkoły Uczestnicy otrzymują dyplom z podaną liczbą godzin i podpisem trenera prowadzącego daną edycję.
-
Czy można uzyskać dofinansowanie?
Szkoły są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych, co oznacza, że można uzyskać aż do 80% dofinansowania. Z programu dofinansowania skorzystać mogą wszystkie mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa z wyłączeniem województwa pomorskiego i mazowieckiego.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234Kamil
+48 501 630 741