fbpx

Skuteczny menedżer™

Jak stawiać pierwsze świadome kroki jako menedżer? Jak zwiększyć swoją skuteczność w zarządzaniu ludźmi? Jak precyzyjnie formułować cele, delegować zadania i motywować pracowników? Nasz autorski proces rozwojowy został opracowany przez ekspertów House of Skills w 2005 roku. Na przestrzeni lat wzięło w nim udział kilkanaście tysięcy uczestników. Jest stale aktualizowany i modyfikowany, w oparciu o wnioski płynące z najnowszych badań, aktualne trendy rynkowe oraz bieżące wyzwania biznesowe menedżerów w Polsce i na świecie. Kompleksowo odnosi się do kluczowych kompetencji menedżerskich i przygotowuje do pełnienia tej kluczowej dla organizacji roli.

Profil uczestnika

Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto w swojej pracy zarządza lub będzie zarządzał ludźmi – z dużym naciskiem na first-time managerów, którzy nauczą się podstaw potrzebnych do pracy z zespołem. Wartość dla siebie znajdzie też kadra kierownicza, menedżerowie średniego i wyższego szczebla oraz wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność menedżerską.

Cele rozwojowe

Autorefleksja i osadzanie się w roli menedżera.

Nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej potrzebnej do budowania efektywnych zespołów.

Zdobycie umiejętności definiowania i komunikowania celów.

Pozyskanie kompetencji w zakresie delegowania zadań.

Wzrost efektywności w zakresie realizacji zadań i komunikacji z pracownikami.

Korzyści dla uczestnika

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

Rozumieją, na czym polega ich rola w organizacji jako menedżerów.

Jasno i precyzyjnie formułują cele dla pracowników i przekazują je w taki sposób, aby wiadomo było, jakie rezultaty są oczekiwane.

 

Skutecznie rozdzielają zadania, dostosowując sposób ich delegowania do poszczególnych pracowników i sytuacji.

 

Definiują poziom kompetencji swoich pracowników i w zależności od niego podejmują odpowiednie działania motywacyjne.

Co zyska Twoja organizacja?

Skuteczni menedżerowie to dobrze działająca organizacja, wyższe zaangażowanie i retencja. Co konkretnie zyska Twoja organizacja?

Wprowadzenie spójnych standardów i praktyk zarządzania w organizacji.

Wzrost zaangażowania pracowników.

Większa skuteczność realizacji celów na poziomie zespołów, działów, organizacji.

Wzrost retencji pracowników.

Szybsze wdrażanie nowo mianowanych menedżerów do swoich ról.

Lepsze efekty komunikacji i współpracy wewnątrz organizacji.

Program

Moduł 1 - Ja Menedżer. Zawsze zaczynaj od siebie.

Rola menedżera:

 

  • Angażująca gra pokazująca role menedżera
  • Refleksja nad obszarami wpływu menedżera, jego odpowiedzialnościami
  • Co jest potrzebne, by być skutecznym liderem?

Dzienna lista zadań:

 

  • Ekspert vs. Menedżer – na co poświęcam swój czas
  • Które moje działania są najefektywniejsze i najważniejsze
  • Identyfikacja zadań i obszarów, które powinienem zoptymalizować

Motywacja – inspiracja do refleksji i dyskusji:

 

  • Jak wpływam na moich ludzi – temat omawiany po każdym z bloków merytorycznych wraz z planem zmian do wdrożenia po szkoleniu

Zespół. Dba o ludzi:

 

  • Inspiracja filmowa
  • Co różni wspaniałych menedżerów od dobrych?
  • Dlaczego warto znać swoich pracowników
  • Wpływ relacji na efektywność realizacji zadań i celów przez pracowników

Moduł 2 - Mapa zespołu.

Mapa zespołu – co wiesz o swoich ludziach?

 

  • Nowoczesne narzędzie pozwalające w prosty sposób uporządkować i ustrukturyzować wiedzę o zespole
  • Identyfikacja najważniejszych obszarów oraz „białych plam”
  • Skąd czerpać wiedzę o swoich pracownikach – bank dobrych praktyk
  • Plan zmian

Moduł 3 - Cele. Cele. Stawiaj na angażujące cele.

Model SMARTER:

 

  • Angażująca gra pokazująca role menedżera
  • Różnica pomiędzy celami a zadaniami
  • Źródła celów
  • Odpowiedzialność za cele
  • Model SMARTER – unowocześniona wersja narzędzia pomagającego stawiać efektywne i motywujące cele – indywidualne ćwiczenia dotyczące poprawnego definiowania i wyznaczania celów

Weryfikacja celów biznesowych:

 

  • Ćwiczenia na własnych przykładach
  • Co zrobić, żeby cele angażowały pracowników
  • Jak zwiększyć prawdopodobieństwo ich realizacji

Moduł 4 - Zadania. Angażuj w zadania.

Delegowanie w praktyce. Prezentacja trenera:

 

  • Kluczowe techniki i narzędzia delegowania
  • Techniki, które zawsze musisz wykorzystać
  • Techniki, które możesz wykorzystać opcjonalnie
  • Blokery delegowania

Delegowanie – diagnoza potencjału pracowników:

 

  • Model chce-potrafi – jak dopasować sposób delegowania do pracownika

Moduł 5 - Realizacja. Spraw by rzeczy się działy.

Model START – monitorowanie w 5 krokach:

 

  • Angażująca gra pokazująca role menedżera
  • Definicja i formy monitorowania zadań
  • Model rozmowy pozwalającej konstruktywnie monitorować postępy prac
  • Koncentracja na faktach i kolejnych krokach
  • Różne style prowadzenia rozmowy monitorującej
  • Bank pytań – samouczek modelu START

Konstruktywna informacja zwrotna:

 

  • FUKO – korygowanie działań i zachowań bez krytyki osób
  • UF – konstruktywna pochwała motywująca do rozwoju

Metody

Nasze metody szkoleniowe opierają się na podejściu „Nauka przez doświadczenie (ang. expiriential learning)” – angażują uczestników, zachęcają do refleksji i pomagają wdrażać nowe umiejętności w codziennej pracy. Dzięki temu rozwój przekłada się na trwałe efekty biznesowe.

W trakcie szkolenia wykorzystujemy m.in.:

Trzy 5-godzine warsztaty w wirtualnej klasie w bezpośredniej interakcji z trenerem zapewniają uczestnikom różnorodne i angażujące doświadczenie (np. analizę materiałów filmowych, ćwiczenia rozmów menedżerskich w podgrupach, stałą interakcję i dyskusję).

Scenki, odgrywanie ról, prezentacje.

Inspiracja (teoria) poparta licznymi przykładami z życia.

Dyskusje prowadzone przez trenera oraz klasyczne wykłady.

Opinie uczestników

Uczestnik szkolenia

Manager

Szkolenie było bardzo praktyczne a zagadnienia w programie pomysłowo przekazane. Braliśmy udział w zróżnicowanych ćwiczeniach, angażujących całą grupę.

Uczestnik szkolenia

Manager

Zadania na konkretnych przypadkach, omówienie i feedback.

Uczestnik szkolenia

Manager

Podobały mi się konkretne techniki: FUKO, UF i praktyczna część szkolenia, dużo ćwiczeń, dialog a nie monolog.

Uczestnik szkolenia

Manager

Dużo "mięcha" czyli wiedzy do wykorzystania. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Szkolenie bardzo ciekawe

Uczestnik szkolenia

Manager

Praktyczne aspekty, możliwe do zastosowania w pracy zaczynając od jutra, przydatne na różnych etapach i w codziennych zadaniach.

Uczestnik szkolenia

Manager

Ćwiczenia angażujące uczestników, wspólne dyskusje, swobodna atmosfera.

Uczestnik szkolenia

Manager

Logiczna struktura warsztatów, kameralna grupa, praktyczny wymiar, dobrze dobrane ćwiczenia z perspektywy psychologicznej.

Uczestnik szkolenia

Manager

Trener trzymał się planu szkolenia, pilnował czasu i miał rozległą wiedzę.

Uczestnik szkolenia

Manager

Byliśmy zaangażowani w liczne ćwiczenia i zadania. Panowała swobodna atmosfera. Nie miałam poczucia, że jestem na szkoleniu.

Uczestnik szkolenia

Manager

Prowadziliśmy liczne dialogi, rozmowy. Mieliśmy możliwość wymienić się zdaniami oraz uzyskać feedback od prowadzącego.

Co otrzymujesz

Cena zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych. Po ukończeniu szkolenia otrzymasz elektroniczny certyfikat House of Skills, gotowy do udostępniania w mediach społecznościowych i przypięcia do profilu na Linkedin.

Gdzie odbywa się szkolenie?​

Szkolenie realizowane online za pośrednictwem platformy ZOOM. Informacje organizacyjne zostaną przesłane najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem szkolenia.

Gotowy, by dołączyć?

Zgłoś swój udział za pomocą prostego formularza online – zajmie Ci to tylko chwilę.

Wybierz dogodny sposób płatności:

Szybki przelew online przez TPay – natychmiastowe potwierdzenie wpłaty

🧾 Proforma

Opłać fakturę we własnym tempie

Pytania i odpowiedzi

Jak zapisać się na szkolenie?

Aby się zapisać najpierw należy wybrać temat, wejść na podstronę wybranego szkolenia i wypełnić dostępny tam formularz zgłoszeniowy. Na jednym formularzu szkoleniowym można zgłosić więcej niż jednego uczestnika w różnych terminach.

Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?

Tak, szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Certyfikaty są wysyłane do uczestników w wersji elektronicznej.

Gdzie odbywa się szkolenie?

Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A lub w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są najpóźniej na tydzień przed jego rozpoczęciem.

Co wchodzi w cenę szkolenia?

Cena szkolenia zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych.

Jak mogę zapłacić za szkolenie?

Standardową formą płatności jest dokonanie przelewu na podstawie wysłanej proformy. W przypadku możliwości dokonania opłaty tylko na podstawie fakty VAT, prosimy o zamieszczenie takiej informacji w komentarzu przy dokonywaniu zgłoszenia.

Istnieje również możliwość dokonania płatności za pośrednictwem serwisu TPay bądź płatności na miejscu kartą płatniczą.

Nie przyjmujemy płatności gotówkowych.

Jaka jest minimalna i maksymalna liczba uczestników?

Wielkość grupy zależy od danego tematu szkolenia. Zazwyczaj grupy nie sią mniejsze niż 6 osób i nie większe niż 12. W warsztatach online uczestnicy od 4 do 12 osób.

Czy otrzymam materiały szkoleniowe?

Tak, w trakcie szkolenia otrzymują Państwo materiały szkoleniowe w postaci podręczników i/lub zeszytów ćwiczeń. Jeśli przewiduje to program konkretnego szkolenia, udostępniamy również e-szkolenia lub materiały dostarczane przez platformy elektroniczne.

Czy jeśli zgłoszę i się i zrezygnuję, muszę ponieść jakieś koszty?

W przypadku rezygnacji na 8 lub więcej dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zastrzegamy sobie prawo do wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny szkolenia. Powstała w ten sposób należność zostanie potrącona od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za szkolenie. Jeżeli zgłoszona osoba nie dokonała wcześniej zapłaty, zobowiązana jest do uregulowania noty obciążeniowej w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.

W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na 1 lub 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zachowujemy prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie. Wcześniej wpłacone kwoty nie podlegają w tej sytuacji zwrotowi.

Czy są teraz jakieś promocje?

Aktualne promocje dostępne są na naszej stronie Nasze Promocje.

 

Skontaktuj się z nami,
jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych ofertach,
jakie mamy dla Ciebie.