Prawo pracy dla menedżera
-
SzkoleniePrawo pracy dla menedżera
-
Najbliższy termin08 - 09 kwietnia 2025
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234Informacje o szkoleniu

Liczba dylematów – także tych związanych z prawem pracy – przed jakimi stają menedżerki, menedżerowie rośnie wraz z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością zawodową. Rekrutacja, rodzaje umów, praca hybrydowa, nieobecności, monitoring, dyscyplinowanie, polityka równościowe, skargi pracowników – jak działać zgodnie z prawem i szacunkiem do współpracowników? Wszystkie te oraz inne tematy pomoże uporządkować nowe szkolenie w ofercie House of Skills „Prawo pracy dla Menedżera”
Szkolenie realizowane we współpracy z Wardyński i Wspólnicy sp.k.
Zaproszenie na szkolenie
Cele szkolenia
Poznanie zakresu odpowiedzialności prawnej menedżera wynikającej z prawa pracy
Minimalizowanie ryzyk prawnych związanych z działaniami menedżera wobec pracowników
Poznanie właściwych praktyk związanych z zarządzaniem relacją z pracownikiem w ramach różnych form zatrudnienia
Zastosowanie rozwiązań optymalnych dla pracownika, pracodawcy i menedżera zgodnych z obowiązującym prawem
Profil uczestnika
Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto zarządza lub będzie zarządzał ludźmi – kadra kierownicza, menedżerowie średniego i wyższego szczebla oraz wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność menedżerską
Korzyści dla uczestnika
Po szkoleniu uczestnik:
Zna standardy i praktyki zarządzania relacjami z pracownikami zgodnymi z obowiązującym prawem pracy i innymi formami formalnej współpracy
Jest świadomy swojej odpowiedzialności i adekwatności prawnej wobec pracowników
Właściwie stosuje prawo pracy w kontekście zróżnicowanych form współpracy
Metody
Scenariusze i wstępne dylematy menedżera poparte licznymi przykładami z życia
w czasach nowej normalnościPraca na realnych case studies z sal rozpraw
Ćwiczenia symulujące realne przypadki z życia w relacjach pracownik – menedżer
Sesje Q&A prowadzone przez prowadzącą
Partnerzy szkolenia
Kancelaria Wardyński i Wspólnicy, założona w 1988 roku, jest jedną z największych i najstarszych firm prawnych w Polsce. Skupia się na biznesowych potrzebach klientów, pomagając im znaleźć skuteczne i praktyczne rozwiązanie najtrudniejszych problemów prawnych. Doradza klientom we wszystkich obszarach prawa i ze wszystkich sektorów gospodarki. O prawie pisze zrozumiale i praktycznie m.in. na codozasady.pl, hrlaw.pl i newtech.law. Dba o zachowanie najwyższych standardów prawniczych i biznesowych. Angażuje się w budowę demokratycznego państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego.
Co wchodzi w cenę szkolenia?
Cena zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych.
Gdzie odbywa się szkolenie?
Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A (wskazówki dojazdu >>), w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są około 1,5 tygodnia przed jego rozpoczęciem.
Dzień I
- Rekrutacja – co wolno a czego nie podczas rozmowy i weryfikacji kandydata.
- Oferta, umowa przedwstępna czy umowa docelowa – jak bezpiecznie zobowiązać kandydata.
- Wybór rodzaju umowy – na czas określony, nieokreślony, na okres próbny, a może zlecenie?
- Stanowisko i zakres obowiązków – jak sformułować aby nie psuły relacji?
- Miejsce pracy i praca zdalna, hybrydowa – m.in. czy można oczekiwać pracy na terenie całego kraju, czy można odmówić pracy zdalnej w ogóle lub za granicą.
- Rozwiązywanie umów o pracę:
- Sposoby rozwiązania umowy o pracę – wypowiedzenie czy porozumienie.
- Przyczyna wypowiedzenia – jaką wybrać, jak sformułować.
- Dowody potwierdzające przyczynę – ważne nie tylko w sądzie.
- Spotkanie rozwiązujące – stacjonarnie i online – jak uniknąć kosztownych błędów.
- Pracownicy, których „nie da się” zwolnić – co to oznacza i jak sobie radzić w takich sytuacjach.
Dzień II
- Czas pracy – m.in. jak planować czas pracy i jak radzić sobie z nadgodzinami.
- Urlopy wypoczynkowe – m.in. czy i kiedy można odmówić urlopu lub odwołać z urlopu? Jak radzić sobie z urlopami zaległymi?
- Nieobecności chorobowe – ważne uprawnienia pracownika i pracodawcy.
- Monitoring pracowników – służbowe skrzynki e-mail, billingi, monitoring wizyjny – jak legalnie monitorować.
- Ocenianie i dyscyplinowanie – jak oceniać, żeby nie kreować roszczeń? Dlaczego nie warto stosować kar porządkowych?
- Równe traktowanie – jak prawidłowo ustalać wynagrodzenia, awansować i kierować pracowników na szkolenia.
- Mobing i molestowanie w praktyce (case study):
- Odpowiedzialność pracodawcy za mobbing i molestowanie – jak ją ograniczyć.
- Pozaprawne skutki mobbingu i molestowania dla pracowników i firmy.
- Skarga i co dalej? Postępowanie wobec „ofiary” – postępowanie wobec i odpowiedzialność sprawcy.
- Jak radzić sobie z oczywiście nieuzasadnionymi
i zostanie powiększona o podatek VAT
Program szkolenia
Dzień I
- Rekrutacja – co wolno a czego nie podczas rozmowy i weryfikacji kandydata.
- Oferta, umowa przedwstępna czy umowa docelowa – jak bezpiecznie zobowiązać kandydata.
- Wybór rodzaju umowy – na czas określony, nieokreślony, na okres próbny, a może zlecenie?
- Stanowisko i zakres obowiązków – jak sformułować aby nie psuły relacji?
- Miejsce pracy i praca zdalna, hybrydowa – m.in. czy można oczekiwać pracy na terenie całego kraju, czy można odmówić pracy zdalnej w ogóle lub za granicą.
- Rozwiązywanie umów o pracę:
- Sposoby rozwiązania umowy o pracę – wypowiedzenie czy porozumienie.
- Przyczyna wypowiedzenia – jaką wybrać, jak sformułować.
- Dowody potwierdzające przyczynę – ważne nie tylko w sądzie.
- Spotkanie rozwiązujące – stacjonarnie i online – jak uniknąć kosztownych błędów.
- Pracownicy, których „nie da się” zwolnić – co to oznacza i jak sobie radzić w takich sytuacjach.
Dzień II
- Czas pracy – m.in. jak planować czas pracy i jak radzić sobie z nadgodzinami.
- Urlopy wypoczynkowe – m.in. czy i kiedy można odmówić urlopu lub odwołać z urlopu? Jak radzić sobie z urlopami zaległymi?
- Nieobecności chorobowe – ważne uprawnienia pracownika i pracodawcy.
- Monitoring pracowników – służbowe skrzynki e-mail, billingi, monitoring wizyjny – jak legalnie monitorować.
- Ocenianie i dyscyplinowanie – jak oceniać, żeby nie kreować roszczeń? Dlaczego nie warto stosować kar porządkowych?
- Równe traktowanie – jak prawidłowo ustalać wynagrodzenia, awansować i kierować pracowników na szkolenia.
- Mobing i molestowanie w praktyce (case study):
- Odpowiedzialność pracodawcy za mobbing i molestowanie – jak ją ograniczyć.
- Pozaprawne skutki mobbingu i molestowania dla pracowników i firmy.
- Skarga i co dalej? Postępowanie wobec „ofiary” – postępowanie wobec i odpowiedzialność sprawcy.
- Jak radzić sobie z oczywiście nieuzasadnionymi
Koszt uczestnictwa
i zostanie powiększona o podatek VAT
FAQ
-
Jak zapisać się na szkolenie?
Aby się zapisać najpierw należy wybrać temat, wejść na podstronę wybranego szkolenia i wypełnić dostępny tam formularz zgłoszeniowy. Można zrobić to na dwa sposoby – albo wypełnić formularz elektroniczny, albo pobrać go w pliku, wypełnić i wysłać jego skan na adres szkoleniaotwarte@houseofskills.pl.
-
Czy po ukończeniu szkolenia otrzymam zaświadczenie?
Tak, szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu poświadczonego przez trenera prowadzącego.
-
Gdzie odbywa się szkolenie?
Szkolenia otwarte organizowane są w naszej siedzibie na ul. Równoległej 4A lub w profesjonalnie wyposażonych salach szkoleniowych na terenie Warszawy. Szczegółowe informacje organizacyjne wraz z miejscem szkolenia przesyłane są około 1,5 tygodnia przed jego rozpoczęciem.
-
Co wchodzi w cenę szkolenia?
Cena szkolenia zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, wykorzystania platform i innych narzędzi przewidzianych w programie. W przypadku szkoleń stacjonarnych w cenę wliczone są również koszty obiadu oraz napojów i przekąsek serwowanych podczas przerw kawowych.
-
Jak mogę zapłacić za szkolenie?
Akceptujemy przelewy oraz płatności kartą kredytową, których można dokonać w siedzibie naszej firmy.
-
Jaka jest minimalna i maksymalna liczba uczestników?
Szkolenia stacjonarne prowadzimy w grupach 6 – 12 osobowych, a w warsztatach online uczestnicy od 8 do 15 osób.
-
Czy otrzymam materiały szkoleniowe?
Tak, w trakcie szkolenia otrzymują Państwo materiały szkoleniowe w postaci podręczników i zeszytów ćwiczeń. Jeśli przewiduje to program konkretnego szkolenia, udostępniamy również e-szkolenia lub materiały dostarczane przez platformy elektroniczne.
-
Czy jeśli zgłoszę i się i zrezygnuję, muszę ponieść jakieś koszty?
W przypadku rezygnacji na 8 lub więcej dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zastrzegamy sobie prawo do wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny szkolenia. Powstała w ten sposób należność zostanie potrącona od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za szkolenie. Jeżeli zgłoszona osoba nie dokonała wcześniej zapłaty, zobowiązana jest do uregulowania noty obciążeniowej w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.
W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na 1 lub 2 dni robocze przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, zachowujemy prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie. Wcześniej wpłacone kwoty nie podlegają w tej sytuacji zwrotowi.
-
Czy są teraz jakieś promocje?
Aktualne promocje dostępne są na naszej stronie Nasze Promocje
Masz pytania? Skontaktuj się z nami:
szkoleniaotwarte@houseofskills.pl
Patrycja
+48 881 919 234