Strefa wiedzy

Konsulting procesowy, czy ekspercki?

Oczekiwania wobec konsultantów są przedmiotem debaty od początku istnienia tego zawodu, czyli od początku poprzedniego stulecia. Czy konsultant ma być ekspertem dziedzinowym (np. konsultant ds. wynagrodzeń)? Czy też lepiej, aby specjalizował się w określonej branży? A może większą wartość dodaną wniesie, prowadząc klienta przez proces grupowego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a nie ma wtedy znaczenia, dla jakiej branży pracuje?

Debatę tę można, upraszczając, sprowadzić do dwóch wymiarów: konsulting ekspercki (ang. expert/content consulting) vs. konsulting procesowy (ang. process consulting). Zanim spróbujemy rozsądzić ten dylemat, przyjrzyjmy się roli konsultanta i zmianom na rynku. Dalszą część artykułu znajdą Państwo w załączniku.

Artykuł „Zrozumienie i porozumienie przy wdrażaniu strategii” ukazał się w miesięczniku „Personel i Zarządzanie” (nr 10/2015). Dzięki uprzejmości Redakcji, możemy udostępnić go Państwu na naszym blogu. Informacje na temat prenumeraty czasopisma znajdą Państwo tutaj.

Załączniki



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się