Strefa wiedzy

Trzeba wiedzieć po co – o pojmowaniu celu w coachingu

Ludzie chcą się rozwijać celowo Stwarzając pracownikowi możliwość dążenia i osiągania celu, który przez niego postrzegany jest jako własny zawodowy rozwój rozumujemy jak coach. W tym podejściu kluczową sprawą jest pojęcie celu, czyli efektu, rezultatu końcowego. Ktoś, kto podąża ścieżką rozwoju rzadko kiedy chce trwać na niej bez świadomości dokąd zmierza. Zdarza się to tylko wtedy, gdy np. firma jest w procesie zmiany i wszystkie siły wkłada w zaistnienie na rynku, wypróbowuje strategię. Ale taka sytuacja to nie jest coaching. To rozwój firmy, który pociąga za sobą konieczność adaptacji załogi. Potrzeba zatem przywództwa.

Wizja celu jest niezbędna, gdy mamy do czynienia z wykonaniem jakiegoś zadania, a takim zadaniem jest również zrealizowanie procesu coachingowego.

Cel jest punktem odniesienia w przyszłości. Dziś jestem tu, w tym miejscu, a za kilka miesięcy chcę być dalej (cokolwiek jest tym „dalej”). Gdy cel zostaje osiągnięty, można spojrzeć w tył i zobaczyć wszystkie kroki, które zostały wykonane, by go osiągnąć. Wtedy dobrze widać, jak rozwój przebiegał.

Dalsza część artykułu dostępna jest dla zalogowanych użytkowników w poniższym załączniku.

Załączniki



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się