Strefa wiedzy

Jak odnieść sukces rynkowy mimo poważnych zmian wewnętrznych i trudnej sytuacji rynkowej
Tweet about this on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn

Branża chemiczna 

Zmiany organizacyjne

Duża firma z branży przemysłu chemicznego przechodziła kilka lat temu wielkie zmiany. Doszło do połączenia dwóch firm podobnej wielkości, pojawiła się zatem potrzeba stworzenia wspólnej filozofii działania i zbudowania wspólnej kultury organizacyjnej. Niezwykle ważnym wątkiem projektu była standaryzacja podejścia do przywództwa w firmie. Ogłoszenie decyzji o połączeniu zbiegło się z momentem pogorszenia koniunktury. Mimo reorganizacji i trudniejszych warunków rynkowych, firma odniosła sukces rynkowy.

Sprawny i użyteczny system

Pierwszym elementem naszej współpracy był program z zakresu rozwoju umiejętności zarządzania zmianą dla najwyższej kadry zarządzającej. Na późniejszych etapach projektu bardzo wielu uczestników odwoływało się do wiedzy zdobytej na warsztatach. Byli świadomi, co dzieje się z ich ludźmi, wiedzieli jak sobie z tym radzić, dysponowali odpowiednimi narzędziami. Na kolejnym etapie zajęliśmy się umiejętnościami z obszaru komunikacji i współpracy. Jego efektem było wypracowanie narzędzi menedżerskich do skuteczniejszego zarządzania ludźmi. W ramach standaryzacji podejścia do przywództwa przez cykl szkoleniowy przechodziła cała kadra zarządzająca - od zarządu po menedżerów liniowych. Ostatnim elementem procesu było dostosowanie korporacyjnego systemu oceny i rozwoju do nowego modelu przywództwa w połączonych firmach.

Wynagrodzenie za efekty

Przebieg projektu był stale monitorowany, a nasze wynagrodzenie uzależnione od mierzalnych rezultatów. Wdrożyliśmy metodologię touch points – system zadań wdrożeniowych, podlegających ocenie. Na bieżąco pracowaliśmy z rzeczywistymi celami biznesowymi menedżerów. Unikalna była też skala monitorowania celów biznesowych i osiąganych rezultatów. Każdy z celów został przez nas zweryfikowany, a każdy menedżer w firmie dostał indywidualną informację zwrotną.

Nasz zespół

Od początku stawialiśmy na bliską współpracę z klientem – grupa zarządzająca przechodziła każdy kolejny etap procesu jako pierwsza. Po zakończeniu każdego etapu, podczas warsztatów z zarządem analizowaliśmy dotychczasowy przebieg projektu i wprowadzaliśmy strategiczne zmiany. Do tak rozbudowanego projektu podeszliśmy zespołowo – z jednej strony projektem zajmowała się grupa konsultantów, specjalizujących się we wdrożeniach, z drugiej zaś osoby z dużym doświadczeniem trenerskim.

Międzynarodowa organizacja i lokalny efekt

Dzięki uznanemu, międzynarodowemu know-how, jakie znajduje się w zasobach naszej firmy, mogliśmy zaproponować klientowi programy pozwalające na wprowadzenie modelu przywództwa, stosowanego przez naszego klienta także w innych krajach.

Liczy się wynik

Rzetelne podejście naszego klienta do mierzenia efektów projektu wynikami biznesowymi umożliwiło nam przełożenie naszej pracy na konkretne mierniki.

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się