Strefa wiedzy

Rozwój umiejętności poprzez pracę z wartościami firmy
Tweet about this on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn

 

Korporacyjny model wartości

Nasz klient – duża międzynarodowa firma z branży FMCG wdrażała szeroko rozumianą optymalizację procesu produkcyjnego. Potrzebował pomocy w zakresie pracy z wartościami wspierającymi pożądane zachowania i działania. Kilka lat pracy nad wdrażaniem korporacyjnego modelu wartości nie przyniosło pożądanego efektu, a wartości pozostawały jedynie na poziomie haseł.

Innowacyjność

W oparciu o postawione cele, zbudowaliśmy schemat kilkudniowych procesów rozwojowych dla pracowników wszystkich pionów firmy. Szczególnie ważnym obszarem rozwoju okazała się wspierająca jedną z wartości innowacyjność. Rozwijając ten obszar skupiliśmy się w pierwszej kolejności na wyjaśnieniu w jaki sposób na poziomie finansowym usprawnienia w produkcji przekładają się na efektywność poszczególnych działań i wzrost wartości firmy. Prowadzone procesy rozwojowe były dopasowane do charakteru poszczególnych działów, a z drugiej strony w spójny sposób powiązane z wdrażanym systemem wartości. Na bazie modelu wartości korporacyjnych firma zdecydowała się także wprowadzić nowy model kompetencji korporacyjnych.

Długoterminowa wizja

Jednym z wyzwań w projekcie była potrzeba wypracowania nowej długoterminowej wizji firmy, ponieważ praca nad wartościami musi mieć w niej silne oparcie. W warsztatach służących wypracowaniu wizji wzięli udział nie tylko członkowie zarządu, ale także przedstawiciele wszystkich szczebli organizacyjnych.

Wyjść z silosów

Na początku projektu dość powszechnie spotykaliśmy się z opinią, że ludzie w firmie pracują silosowo. Na poziomie warsztatów związanych z rozwojem umiejętności wspierających wartości dbaliśmy o mieszanie uczestników z różnych pionów i lokalizacji (fabryk). Dzięki temu udało się w dużym stopniu zatrzeć różnice pomiędzy nimi.

Spójne rozumienie

W dużych firmach, o wielu fabrykach w różnych lokalizacjach trzeba być przygotowanym na różnice w sposobie postrzegania tych samych wartości. Przy silosowej strukturze trzeba najpierw uwspólnić rozumienie wartości, zanim zacznie się wdrażać wspierające je umiejętności. W tej chwili pracownicy podobnie rozumieją umiejętności, postawy i działania, związane z wartościami firmy.

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się