Strefa wiedzy

Rozwój umiejętności - wyrównywanie poziomu umiejętności w dużej grupie pracowników
Tweet about this on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn

Branża finansowa 

Trudne zmiany

W wyniku kryzysu finansowego, duży, międzynarodowy bank znalazł się w sytuacji trudnej zmiany: zwolnień grupowych, roszad na stanowiskach menedżerskich, głębokich zmian personalnych w dziale HR.

Wzmocnienie działu HR

By wzmocnić pozostających w firmie pracowników, bank zdecydował się na przeszkolenie dużych grup zatrudnionych na różnych szczeblach organizacji. Wypracowaliśmy wspólnie z działem HR listę tematów, które wydawały się użyteczne i uniwersalne - efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, techniki kreatywnego myślenia. Wkrótce okazało się, że zaplanowane szkolenia są zbyt często odwoływane lub przekładane. Od naszego partnera - działu HR usłyszeliśmy, że szkolenia się nie odbywają, ponieważ w obliczu wyzwań rynkowych, piony biznesowe nie chcą kierować na nie swoich pracowników. Skłoniło nas to do całkowitej rewizji planu szkoleń i zmiany podejścia do projektu. Przede wszystkim zainwestowaliśmy we współpracę i kompetencje działu HR. Pracownicy tego działu doskonalili umiejętności diagnozowania potrzeb rozwojowych w organizacji oraz bycia prawdziwym partnerem dla biznesu. Dzięki tym działaniom dokonane zostały gruntowne zmiany w zakresie tematów szkoleń. Obok szkoleń rozwijających umiejętności interpersonalne, pojawiło się zapotrzebowanie na szkolenia z zakresu profesjonalnego podejścia do klienta. Przygotowaliśmy plan szkoleń dobrze dopasowany do potrzeb biznesu.

Co przyciąga ludzi z tej branży?

Dzięki warsztatom dla pracowników działu HR, wzmocniły się ich umiejętności przekonywania biznesu, uzasadniania konieczności realizowania zobowiązań, dbania o rozwój pracowników. Kiedy do końca projektu pozostało już tylko 6 miesięcy, umiejętności wywierania wpływu działu HR na biznes musiały zostać sprawdzone w praktyce. Ustalony harmonogram został zrealizowany w 100%. Na fali kryzysu najlepsi ludzie odchodzili do konkurencji. Po roku okazało się, że wracają, a jednym z argumentów była znakomita oferta rozwojowa i nakierowanie edukacji na miękkie aspekty. Okazało się, że to bardzo istotny czynnik przyciągający ludzi z tej branży.

Stały zespół

Tak duży i wieloletni projekt realizowaliśmy w stałym zespole kadry trenerskiej, dzięki czemu znaliśmy bardzo dobrze organizację i rozumieliśmy, o jakich zmianach mówili ludzie, rozumieliśmy ich sytuację. Nasza wiedza o organizacji oraz nasze podejście stały się dla nich podstawą, aby otwarcie komunikować rzeczywiste problemy naszym konsultantom.

Pieniądze to nie wszystko

Z naszych obserwacji wynika, że w branży finansowej często nie docenia się wagi umiejętności miękkich. W toku projektu udało nam się wypracować płaszczyznę porozumienia - uświadomiliśmy uczestnikom, że jakość doświadczenia klienta w kontakcie z firmą w dużej mierze zależy od stylu traktowania siebie nawzajem w organizacji. Dlatego systematyczny rozwój kompetencji miękkich/interpersonalnych jest tak samo ważny, jak stawianie celów biznesowych na następny kwartał. Organizacja, która ma tego świadomość, może konkurować nie tylko ofertą, ale także - a może przede wszystkim - jakością obsługi klienta. Wiele razy słyszeliśmy na szkoleniach, że pieniądze to nie wszystko, a przecież w tej branży to wcale nie jest oczywiste.

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się