fbpx

[NAGRANIE Z WEBINARU- cz.III] Jak zmieniać model przywództwa? Case study

Zapraszamy do obejrzenia III części webinaru „Jak zmieniać model przywództwa? Nowe spojrzenie na kulturę organizacyjną i międzynarodową”. Nagranie jest opisem współpracy z międzynarodową firmą produkcyjną, która obejmowała obszar relacji lidera z pracownikami.

Wyzwanie: potrzeba zmiany kulturowej, wynikająca z trudnej sytuacji makroekonomiczna.

Główny cel zmiany organizacyjnej: osiągnięcie bezpieczeństwa biznesowego (synergia między zakładami, realizacja złożonych zleceń, centrum know-how); dodatkowy cel – najbardziej pożądane miejsce w regionie).

Podjęte działania, czyli schemat naszego działania:

  1. Zdefiniowaliśmy kulturę optymalną​.
  2. Zdiagnozowaliśmy kluczowych liderów z perspektywy kultury optymalnej (Executive Match)​.
  3. Zbadaliśmy aktualną i pożądaną kulturę organizacyjną w całej firmie (wszystkich zakładach)​.
  4. Wskazaliśmy kierunki rozwoju („gapy” między optymalną a aktualną) – konkretne luki w konkretnych miejscach​.
  5. Zdefiniowanie kluczowych projektów na poziomie centralnym i w poszczególnych zakładach​.
  6. Zaplanowanie sposobu pracy i monitoringu efektów (także na poziomie poszczególnych zakładów).

Co analizowaliśmy w czasie współpracy:

  • cała firma
  • subkultury – poszczególne zakłady i funkcje, poziomy menedżerskie, pracownicy produkcyjnie i nieprodukcyjni, poziom akceptacji stylu zarządzania, gotowość do zmiany, ciężkiej pracy i pozostania w firmie)

Wyniki, jakie uzyskaliśmy:

  • duża luka w wymiarze filozofii zarządzania
  • niski poziom akceptacji przywództwa
  • niski poziom motywacji
  • unikanie komunikatów, które mogą być trudne w odbiorze

Kierunki zmiany:

  • pracownik w centrum: wzmocnienie wymiaru „koncentracja na pracowniku”, wzmocnienie gotowości do wyrażania własnej opinii, danie większej odpowiedzialności pracownikom, dopasowanie stylu przywództwa do potrzeb pracownika, wzmocnienie zaangażowania pracowników i identyfikacji z firmą.
  • w zakresie przywództwa: „persona pracownika”, skupienie się na kilku zrachowaniach liderskich i wspieranie ich, wzmocnienie korekty zachowań liderskich poprzez proces rozwojowy, mentoringowy i regularny feedback
  • wsparcie orientacji na pracownika: przegląd procesów w firmie w kierunku większej autonomii i dawania uprawnień, budowanie bezpieczeństwa pracowników na rynku pracy i Wellness, wsparcie komunikacyjne

Czynniki sukcesu, czyli co osiągnęliśmy: silne właścicielstwo Top Managementu, koncentracja na tym co najważniejsze, akceptacja zmian – uzasadnione i korzystne, proces zarządzalny i zrozumiały, energia i zaangażowanie (o to chodziło).

Prowadząca: Małgorzata Majcherczyk

Pozostałe części webinaru:

Skontaktuj się z nami,
jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych ofertach,
jakie mamy dla Ciebie.